Trenger råd om rimelig og god gps til bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Trenger råd om rimelig og god gps til bil

Hei folkens! Skal hente bil i tyskland og kjøre den hjem, og i den forbindelse trenger jeg en god og pålitelig gps. Sånn prismessig tenker jeg rundt 1500,-.

Er det noen av dere som har noen gode forslag?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så vil jeg anbefale TomTom XXL.
    Har selv hatt GO930 som var toppmodellen den gang jeg kjøpte den.
    XXL har mye av det samme, bare ikke alt det fancy-pantsy som jeg aldri brukte på 930 heller.
    Søk - Prisguide - Hardware.no

Eventuelt her:
    TomTom XXL Europe IQR GPS - Elkjøp

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes brukbare navigasjonsprogrammer til mobil også hvis du har en som støtter det. Jeg bruker Sygic for Android. Den har fotoboksvarsling og viser den til enhver tid gjeldende fartsgrense med valgfri varsel ved overskridning av fartsgrense. Talestyrt navi på norsk også.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Kanskje jeg går for en tomtom, men har hørt at tomtom home ikke er så bruker vennlig, stemmer det?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp tomtom eller garmin, selv foretrekker jeg tomtom da jeg alltid har brukt det. synes tomtom er god og brukervennlig.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Takker for svar. Kanskje jeg går for en tomtom, men har hørt at tomtom home ikke er så bruker vennlig, stemmer det?
    Jeg har hatt både TomTom One og Garmin (husker ikke modellnummer på Garmin).

Garmin synes jeg var mest brukervennig, men likte ikke kartet pga manglende POI visning, og det var vanskeligere å legge inn oppdatert fotoboks varsling.

TomTom synes jeg derimot er bedre på kart-biten; viser POI´er mens du kjører (garmin måtte du trykke deg inn for å finne nærmeste), enkelt å laste ned fotoboksvarsling. I tillegg er/var det et TomTom forum der du veldig enkelt kunne laste ned oppdaterte kart, fotoboks varsling etc.
    Det jeg IKKE liker med TomTom i den daglige bruken er at om jeg slår inn en adresse jeg skal til, liker jeg å slå av lyden for å slippe den der masete kjerringa hele tiden. På TomTom medfører dette 4-5 trykk på skjermen, mens på Garmin kunne dette gjøres enkelt med ett trykk. En anne ting som irriterer meg er at ikke TomTom ikke slår seg av når den mister spenninga fra sigarettuttaket. Det gjorde Garmin.
    Synes TomTom har en generelt mer uoversiktlig meny.

Om dette er likt på TomTom nevnt i et tidligere innlegg vet jeg ikke.

Lykke til med ny bil

EDIT: Tross de negative tingene jeg nevner over med TomTom, som egentllig er flisespikkeri, hadde jeg uten tvil valgt TomTom igjen om jeg skulle bytte.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Jeg har hatt både TomTom One og Garmin (husker ikke modellnummer på Garmin).

Garmin synes jeg var mest brukervennig, men likte ikke kartet pga manglende POI visning, og det var vanskeligere å legge inn oppdatert fotoboks varsling.

TomTom synes jeg derimot er bedre på kart-biten; viser POI´er mens du kjører (garmin måtte du trykke deg inn for å finne nærmeste), enkelt å laste ned fotoboksvarsling. I tillegg er/var det et TomTom forum der du veldig enkelt kunne laste ned oppdaterte kart, fotoboks varsling etc.
    Det jeg IKKE liker med TomTom i den daglige bruken er at om jeg slår inn en adresse jeg skal til, liker jeg å slå av lyden for å slippe den der masete kjerringa hele tiden. På TomTom medfører dette 4-5 trykk på skjermen, mens på Garmin kunne dette gjøres enkelt med ett trykk. En anne ting som irriterer meg er at ikke TomTom ikke slår seg av når den mister spenninga fra sigarettuttaket. Det gjorde Garmin.
    Synes TomTom har en generelt mer uoversiktlig meny.

Om dette er likt på TomTom nevnt i et tidligere innlegg vet jeg ikke.

Lykke til med ny bil

EDIT: Tross de negative tingene jeg nevner over med TomTom, som egentllig er flisespikkeri, hadde jeg uten tvil valgt TomTom igjen om jeg skulle bytte.
    Jeg har en Tomtom One XL, der er det en slider til å stille volum, så for å dempe er det bare å sveipe fingeren over. Min slår seg av etter at du har stått i ro en times tid.

En artig funksjon er at du kan laste inn stemmer fra kjente personer, For tiden er det Yoda fra star wars som geleider meg rundt

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg har en Tomtom One XL, der er det en slider til å stille volum, så for å dempe er det bare å sveipe fingeren over. Min slår seg av etter at du har stått i ro en times tid.

En artig funksjon er at du kan laste inn stemmer fra kjente personer, For tiden er det Yoda fra star wars som geleider meg rundt
    Det hørtes enklere ut. Kom den med denne funksjonen (dempe lyd) som standard oppsett, eller var det noe du måtte velge i en meny?

Den stemme funksjonen har min vanlige One og, ganske kult

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Det hørtes enklere ut. Kom den med denne funksjonen (dempe lyd) som standard oppsett, eller var det noe du måtte velge i en meny?

Den stemme funksjonen har min vanlige One og, ganske kult
    Det var standard.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen alle sammen. Da har jeg lagt inn en bestilling på tomtom xxl hos elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden