Varmepumpe - Aircondition fra Hyundai erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varmepumpe - Aircondition fra Hyundai erfaringer?

Hei

Har endelig bestemt meg for å kjøpe meg en aircondition/varmepumpe til leiligheten?
    Siden jeg er helt blank på dette området må jeg be om hjelp.
    Mvh Patrick

Edit: Kjøpte meg akkuratt en Varmepumpe - Aircondition fra Hyundai fra netthandelen. Noen som har no erfaringer med denne?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttbar eller veggfestet er IKKE det samme.
    Flyttbar bråker så mye at man ikke får sove eller sett på film, samt har meget dårlig kjøleeffekt uansett hvor mange BTU den skryter av (har hatt to i prisklassen 5000-6000).
    Samt forskjellen er synlige kabler og enorme synlige rør ELLER veggmontert innedel hvor ingen kabler er synlig. Tenk også på at sistnevnte øker verdien av leiligheten.

Installerte selv til slutt LG veggfestet (m/ utedel) med en pen sort mirror finish (passet med øvrig design i leiligheten, bl.a. pianolakk høyttalere) og den kjøler 51m2 lydløst og kan alltid være på. Husker ikke modellnummeret i farten og leiligheten er utleid, så sitter ikke der nu dessverre. Har hatt aircondition i bil i alle år, så synes det er rart folk ser på det som en unødvendig luksus hjemme hvor man strengt talt oppholder seg mye mer.

Se på Panasonic hvis du vil ha best COP (mest bang for buck) eller LG hvis du trenger bra design (mirror finish etc.). Alt jeg så på før mitt kjøp var kjent som gode og kjente merker og prisklassen på alle merker var 14-18 lapper om jeg husker korrekt inkl. montering og kabelkanal etc. som går med til monteringen.

Synes det var verdt pengene, med tanke på at jeg da fikk sett film og hørt musikk på full guffe om natten uten at temperaturen inne gikk til værs / åpne vinduer var påkrevet.
    Samt støvtørking ble redusert kraftig med tanke på at vinduene aldri ble åpnet etter installeringen.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei..
    Vet det er to forskjellige typer. Det jeg mente er at det er samme hva jeg går for. Ac på veggen eller flyttbar. Men virker som flyttbar er veldig dårlig pga støy så får titte litt på veggfestet
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å beregne ca 100watt pr m2 i kjøleeffekt hvis du skal ha noe som virker skikkelig.
    Husk også at mange varmepumper leverer ca halvparten av varmekapasiteten i kjølefunksjon. Dvs hvis den gir 6000 watt i varme så gir den som regel 3000-3500 watt i kjøling.

Hvor stor er leiligheten, eller rommet du ønsker kjøling i?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hele leiligheten er på 85kvm.
    Men selve hovedrommet som jeg ønsker kjøling er i stua og den er vel på ca 40kvm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •