Ny mobil - Hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 316
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny mobil - Hva anbefales?

Heisann

Jeg er ute på telefonjakt, og lurer på om noen har noen mobiler de vil anbefale meg...
    Jeg tenker å bruke rundt 3.000,- men helst ikke så mye over det.

Noen forslag?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med eller uten binding? Samsung Galaxy fåes til 2000kr med binding. Kan ikke si annet enn at den virker å være utrolig god. Jeg returnerte en HTC Desire grunnet for mye feil, og dette ser ut til å være et helt annet dyr.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke så mye fornuftig til 3000,- nå til dags i mine øyne, med mindre man kjøper med binding. (Noe som sjelden lønner seg i det lange løp)

Hvis bruktmarkedet er et alternativ så finner du flust av iPhone 3GS til rundt 3000,-. Burde også være mulig å plukke opp en og annen HTC Desire til litt under den prisen. (Legger du på 800,- så får du den ny)

Ellers er det jo iPhone 4 og Samsung Galaxy som går igjen, men da er du oppe på 4500-4800,-

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carl09
    Heisann

Jeg er ute på telefonjakt, og lurer på om noen har noen mobiler de vil anbefale meg...
    Jeg tenker å bruke rundt 3.000,- men helst ikke så mye over det.

Noen forslag?
    Ta en titt her Tester - Amobil.no

Ellers så er det jo kjekt om vi vet hva du skal bruke den til da. ;-)

Selv har jeg HTC Legend og er veldig fornøyd. Sats på en telefon med Android. Det er et veldig voksende marked for telefoner med slikt operativsystem. Noen er visst blitt lei av sensuren til Apple og iTunes.

På den annen siden så har visst IPhone-eiere mer sex enn andre. Uvisst om det er telefonens skyld, men sikker blir man vel aldri!? ;-)
    Mer sex med Iphone! « NRK Filmpolitiet

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung Galaxy S, HTC Desire og iPhone 4 er de beste modellene på markedet for tiden. At binding ikke lønner seg er tull, da har man valgt feil abonnement. Finner man et abo som passer ens forbruk vil det alltid lønne seg. En annen viktig ting er jo at alle disse telefonene krever en del data-trafikk skal man kunne bruke de skikkelig. Så en aboløsning med endel surfing inkludert er som regel et must med en slik telefon.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    På den annen siden så har visst IPhone-eiere mer sex enn andre. Uvisst om det er telefonens skyld, men sikker blir man vel aldri!? ;-)
    Mer sex med Iphone! « NRK Filmpolitiet
    Ok, så om man vil være blant dem som lyver og skryter mest så kjøper man aifåon? 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desire har enkelte kvalitets issues. Iphone er dårligst på batteritid (visstnok) og har et håpløst OS (IMO). Galaxy virker bedre bygget, har best design, best skjerm og best batteritid "by miles".

Jeg fikk min Galaxy på mandag, ladet den opp natt til i går, og har fortsatt 3/4 batteri. Med Desire ville jeg tilsvarende hatt tomt batteri nå. Jeg har hatt en del samtaler, meldinger, surfet litt sett en god del youtube-klipp, W-lan har stått på hele tiden, ikke justert ned lys på skjerm, spilt sudoku med "skjerm konstant på"-funksjon... Forskjellen i batteritid er kort sagt astronomisk.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min Desire i en drøy måned nå, og er den beste telefonen jeg har hatt så langt.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale HTC eller Samsung her.

Har selv HTC Hero, og er så fornøyd at jeg endelig ikke vil bytte lengre! (hatt den siden den kom)

Har testet Legend også. og er en fin telefon i metall.

Sony Ericsson X10 serien er også god knall! falt i smak hos meg vertfall.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Vil anbefale HTC eller Samsung her.

Har selv HTC Hero, og er så fornøyd at jeg endelig ikke vil bytte lengre! (hatt den siden den kom)

Har testet Legend også. og er en fin telefon i metall.

Sony Ericsson X10 serien er også god knall! falt i smak hos meg vertfall.
    Jeg har Hero jeg og.

Har i tilegg android froyo 2.2 på den, og den er lynrask

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær obs på at skjermoverflatene til Samsung og HTC er klart bedre enn på de fleste andre telefoner. Jeg hadde en HTC Desire i 4 måneder, nesten konstant i lomma, hadde det vært en X10 mini hadde den sett ut som om den var slept langs asfalten. Desire hadde ingen synlige riper. Skjermene til HTC kommer angivelig fra Samsung.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har X10i selv og kan anbefales. Den kommer med ferdig montert skjermbeskytter så det blir ingen riper i skjermen. Stor og god skjerm. Den har riktignok bare Android 1.6, men den blir oppgradert til 2.1 i løpet av september og 2.2 i oktober i følge SE.

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Samsung Galaxy S, HTC Desire og iPhone 4 er de beste modellene på markedet for tiden. At binding ikke lønner seg er tull, da har man valgt feil abonnement. Finner man et abo som passer ens forbruk vil det alltid lønne seg. En annen viktig ting er jo at alle disse telefonene krever en del data-trafikk skal man kunne bruke de skikkelig. Så en aboløsning med endel surfing inkludert er som regel et must med en slik telefon.

Helt enig med modellene du nevner! Har selv Desire til jobbtelefon og iPhone 4 privat, og er meget godt fornøyd med begge. Men finner man et abonnement som passer ens forbruk er det ikke automatikk i at det blir billigere med binding. For eksempel så koster frihet fra telenor, som for mange er et bra abonnement, 199kr med binding og 0kr uten binding. Så dersom man får mindre enn 2400kr i avslag på telefonen ved eventuell binding lønner det seg å kjøpe den kontant og slippe månedsavgiften i bindingsperioden på 12 måneder.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Legend lader jeg annenhver dag, men jeg skrur bare på WLAN, 3G eller BlueTooth ved behov. Prater jeg lite i telefonen holder batteriet i inntil 4 dager.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Jeg har Hero jeg og.

Har i tilegg android froyo 2.2 på den, og den er lynrask
    Me too!!
    Desire er jo rålekker!

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Me too!!
    Desire er jo rålekker!

Min bror har nexus one og den er jo ganske lik.
    Jeg har faktisk ikke sett makan til rask telefon før. Den blir ikke treg i lengden heller, jobber like fort nå som første dag den ble kjøpt.

Anbefaler med andre ord desire/nexus!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Ericson W995 har jeg selv. Veldig fornøyd med den. Har det meste. Jeg har ikke behov for avanserte ting (mail etc. ). Veldig brukervennlig tlf.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende fornøyd med Samsung Galaxy S så langt. Har brukt den i en mnd el noe sånt nå og den er perfekt for meg. Har Netcom iConnect, som gir meg frihet til å ikke tenke på kostnader ved datatrafikk.

Skal jeg lete etter feil, så må det kanskje være noe dårlig batterikapasitet. Dette er visstnok kjent problem fra tidligere telefoner fra samme produsent. Et annet problem er at kollegaer og venner til stadighet skal bort å klå på den 8)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke anbefale desire nok, utrolig god og forholdsvis enkelt å sette opp. Sitter i skrivende stund på hytta, 8 mil fra nærmeste by og bredbånd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt bare poeng i plussfavør Galaxy S i forhold til Desire. Førstnevnte har klart bedre batterikapasitet. Den har også bedre kamera (IMO) selv om begge mangler fotolys/blitz og begge suger i mørket. Skjermen er enda bedre, selv om den er god nok på begge, men det større arealet gjør tastingen litt enklere.

Også dette med AP da (acess point). Jeg satte inn simkortet. Slo den på. Skrudde på AP-funksjonen. Valgte Galaxy-nettverket på PC-en og tastet inn passordet på skjermen til telefonen. Voila, et lite hjemmenettverk med full internettillagng oppe og gikk på sekunder. Den takler opp til 3 PC-er.

Mulig Desire har en slik funksjon også, men det var en del mer styr for å komme på nett der.

Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •