Ny mobil - Hva anbefales? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 316
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi har både iphone og desire her i hus, og har brukt maaaange timer på de begge.

Jeg synes helt klart at desire er den beste av de to. Fantastisk i bruk, widgeter er helt supert, og telefonen er i grunn en drøm å bruke.

Det iphone vinner på er utvalget i app store og utvalg på tilleggs utstyr, det er de eneste tingene jeg synes iphone er bedre på, men det jevner seg mer og mer ut pga android marked og voksende utvalg der.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) Noe så enkelt som lading, man kan ikke bruke vilket som helst USB lader, nei det må være original iPhone lader.

Tja. Jeg lader min iPhone enten via strømkontakten, i bilen eller via PC/Mac. Finnes det flere valg?

Men du kan ikke bruke en sånn f.eks

b) Musikk må legges inn via iTunes

Huff ja. Nå er det vel slik at de fleste av oss har organisert musikken via ett eller annet program og ikke i "windowsmapper" alene. Så ser egentlig ikke problemet. Alle mine BILDER, FILMER og MUSIKK ligger på en mediaserver og kan synkroniseres med iPhone.

En får jo ikke startet telefonen før en har installert iTunes på PCen engang!

c) Apple skal bestemme hvilke apps du for lov til å installere på din telefon.

Huff av meg del 2. Så Android Market fungerer anderledes? Det finnes jo for svarte ikke alle applikasjoner en gang for norske kunder i AM. Ref. "...skaff et utenlandsk SIM-kort for din Androidmobil...".

Det er riktig det, men mange av de applikasjonene kan en bare laste ned på PC og installere manuelt. Nyttige apps som ikke gjør noen skade/er ulovlig blir ikke sensurert bort ifra Android market.

d) Hvorfor er det så populært å "jailbreake" telefonen hvis den er så bra?

Fleksibilitet. Kan man "jailbreake" en Androidmobil kjøpt med binding? Hvis ikke, så er jo iPhone mer fleksibel. Hvis ja, så er de like på dette feltet.

Vet ikke, men det er vel ikke noe behov (Android er Open Source forresten)

e) Nå er det vel frigitt, men når iPhone kom til norge var det Apple som bestemte hvilken operatør som skulle få lov til å selge telefonen.

Meningsløst uttalesle. Man kan kjøpe iPhome 4 uten binding og velge den operatør man vil Det ksoter fra 4890 kroner. Hvilke større aktører svanet du på introdulsjonen av iPhone 4 og som du ikke kan benytte telefonen med i dag?

Les hva jeg skrev: Nå er det frigitt, men når iPhone kom til Norge

f) Dette er noen av grunnene til at jeg aldri kommer til å kjøpe meg iPhone.

Bottomline: Du har mao. tatt grovt feil på alle punkt.

Jeg har vel ikke det.

For et jaevla sirkus med dere Applehatere. Gjorde dere hjemmeleksene over hodet på (barne)skolen?

Er ingen Apple hater selv om du synes det virker sånn.

Helt tilslutt. Dama har iPhone 3GS, hun kjøpte en sang fra iTunes, hun ville ha den som ringetone, men etter å synket med PC ble den borte. Viste seg at hun måtte kjøpe sangen en gang til som ringetone.

Er ikke noe mindre sirkus med dere Apple elskere heller :twisted:

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    a) Noe så enkelt som lading, man kan ikke bruke vilket som helst USB lader, nei det må være original iPhone lader.

Tja. Jeg lader min iPhone enten via strømkontakten, i bilen eller via PC/Mac. Finnes det flere valg?

Men du kan ikke bruke en sånn f.eks

b) Musikk må legges inn via iTunes

Huff ja. Nå er det vel slik at de fleste av oss har organisert musikken via ett eller annet program og ikke i "windowsmapper" alene. Så ser egentlig ikke problemet. Alle mine BILDER, FILMER og MUSIKK ligger på en mediaserver og kan synkroniseres med iPhone.

En får jo ikke startet telefonen før en har installert iTunes på PCen engang!

c) Apple skal bestemme hvilke apps du for lov til å installere på din telefon.

Huff av meg del 2. Så Android Market fungerer anderledes? Det finnes jo for svarte ikke alle applikasjoner en gang for norske kunder i AM. Ref. "...skaff et utenlandsk SIM-kort for din Androidmobil...".

Det er riktig det, men mange av de applikasjonene kan en bare laste ned på PC og installere manuelt. Nyttige apps som ikke gjør noen skade/er ulovlig blir ikke sensurert bort ifra Android market.

d) Hvorfor er det så populært å "jailbreake" telefonen hvis den er så bra?

Fleksibilitet. Kan man "jailbreake" en Androidmobil kjøpt med binding? Hvis ikke, så er jo iPhone mer fleksibel. Hvis ja, så er de like på dette feltet.

Vet ikke, men det er vel ikke noe behov (Android er Open Source forresten)

e) Nå er det vel frigitt, men når iPhone kom til norge var det Apple som bestemte hvilken operatør som skulle få lov til å selge telefonen.

Meningsløst uttalesle. Man kan kjøpe iPhome 4 uten binding og velge den operatør man vil Det ksoter fra 4890 kroner. Hvilke større aktører svanet du på introdulsjonen av iPhone 4 og som du ikke kan benytte telefonen med i dag?

Les hva jeg skrev: Nå er det frigitt, men når iPhone kom til Norge

f) Dette er noen av grunnene til at jeg aldri kommer til å kjøpe meg iPhone.

Bottomline: Du har mao. tatt grovt feil på alle punkt.

Jeg har vel ikke det.

For et jaevla sirkus med dere Applehatere. Gjorde dere hjemmeleksene over hodet på (barne)skolen?

Er ingen Apple hater selv om du synes det virker sånn.

Helt tilslutt. Dama har iPhone 3GS, hun kjøpte en sang fra iTunes, hun ville ha den som ringetone, men etter å synket med PC ble den borte. Viste seg at hun måtte kjøpe sangen en gang til som ringetone.

Er ikke noe mindre sirkus med dere Apple elskere heller :twisted:

Jeg har bare tid til å "svare" på én ting i forbifarten.

Jo, du kan bruke hvilken som helst usb lader. Inkludert den du linker til, bare bytt kabelen på bildet så er du der.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jeg har bare tid til å "svare" på én ting i forbifarten.

Jo, du kan bruke hvilken som helst usb lader. Inkludert den du linker til, bare bytt kabelen på bildet så er du der.
    Virker ihvertfall ikke på telefonen til dama (3GS) det samme med telefonen til en kompis av meg (3G) Har prøvd flere typer, men telefonene lades ikke.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPhone kunne vært veldig bra det.
    Men det er ting som ødelegger...

Noe så enkelt som lading, man kan ikke bruke vilket som helst USB lader, nei det må være original iPhone lader.

Musikk må legges inn via iTunes

Apple skal bestemme hvilke apps du for lov til å installere på din telefon.

Hvorfor er det så populært å "jailbreake" telefonen hvis den er så bra?

Nå er det vel frigitt, men når iPhone kom til norge var det Apple som bestemte hvilken operatør som skulle få lov til å selge telefonen.

Dette er noen av grunnene til at jeg aldri kommer til å kjøpe meg iPhone. Når jeg kjøper en ting, vil jeg selv bestemme hva jeg vil gjøre med den. Selve telefonen er grei nok den.
    1. Jeg bruker både offisielle og uoffisiele ladere til både iPhone, iPod og iPad.

2. Det må legges via iTunes. Men som Tiger selv skriver, hvem er det som sorterer i mapper i dag? Det virker bare tungvindt...

3. Dette er på mange måter en form for kontroll. Liker du ikke dette, kan du enkelt jailbrake den. Da kan du legge inn møkk som ikke er ytelsekontrolert. Ditt valg. Personlig mener jeg AppStore har et utvalg av produkter som gjør at jeg ikke savner noe stort mer..

Etter det jeg har forstått har ikke Android Market noe særlig å by til Norske brukere. Vet ikke helt om jeg ska le eller grine, når folk kritiserer apples appstore. :-?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Vet ikke helt om jeg ska le eller grine, når folk kritiserer apples appstore. :-?
    Det som er plagsomt med apples appstore er at man aldri får et valg. Man er knyttet til den samme butikken åkke som, valgfrihet er vel noe man kan forvente i 2010?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er ikke så stor mellom Market og Appstore lenger, og forskjellen blir jo bare mindre.
    Appstore fikk jo ikke site rike innhold over natta det heller.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men hvor mange butikker må man ha da? I dag er det over 225.000 apps i AppStore. Her er det vel en app eller to til enhver smak, eller?

Razortec: Fra oppstart 11 juli 2008 til september var det over 3000 diverse apps. Innen slutten av 2008 var det allerede 10.000 apps. Til sammenligning har Android Market 100.000 - men ingen tilgjengelig i Norge.

Når jeg tenker meg om.. Adium.. er veldig enig i valgfrihet, men i denne sammenheng har jeg vanskeligheter med å se noen begrensninger. Personlig syns jeg Lsounds monopol på SVS i Norge/Europa er hakket verre..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Razortec: Fra oppstart 11 juli 2008 til september var det over 3000 diverse apps. Innen slutten av 2008 var det allerede 10.000 apps. Til sammenligning har Android Market 100.000 - men ingen tilgjengelig i Norge.
    Ingen tilgjengelige i Norge?? Hvor har du det fra?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tilgjengelige i Norge?? Hvor har du det fra?
    Tror du også mener det han skjønner :lol:

Rett fra boksen med norsk sim har han selvfølgelig rett, men man kan heller ikke si at "ingen er tilgjengelig i norge", for de er tilgjengelig.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "b) Musikk må legges inn via iTunes"

2. Det må legges via iTunes. Men som Tiger selv skriver, hvem er det som sorterer i mapper i dag? Det virker bare tungvindt...
    Nope:

MediaMonkey 3.2.2 released – syncs with iPhone 4
    August 13th, 2010

Ventis Media is proud to announce a new release of MediaMonkey. The new version syncs with the iPhone 4, iPad, and any other device with iOS 4, making it one of the only iTunes alternatives to fully support all iPod / iPhone devices. Additionally, the new version includes numerous minor fixes.

MediaMonkey 3.2.2 is available for download now in free and Gold versions at:
    MediaMonkey » Download

btw: i dag kunne jeg fått kjøpt en iPHONE 4 hos Expert i Arendal og Galaxy hos Expert og Elkjøp....

Det er m.a.o.ikke umulig å få tak i disse telefonene over disk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. nå må dere gi dere, selv er jeg eier av Desire, men hadde ikke hatt noe problem med å kjøpe Galaxy S eller Iphone 4, begge er kjempemobiler, med sine svake og sterke sider, for min del er det ikke noe hat - elsk forhold til noen - selv ikke min Desire, men den fungerer godt og har ennå ikke opplevd noe store problemer med den.

Selv liker jeg godt "åpenheten" som android gir meg, men har ikke satt meg nok inn i iPhone til å si noe negavivt om den, jeg har testet de mange ganger - og for meg så ser det ut som at de er kjemegode.
    Det samme med Galaxy - gode mobiler det også. Så slik som jeg ser det så handler det mere om sub. erfaringer og tanker en hva som er fakta. Det betyr da lite om hva folk (ink. meg) mener...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som denne dør ut uten at vi kommer noe nærmere et svar gitt

Eller...Vi er vel alle enige om at android er bedre enn ios :lol:

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er hvertfall sikkert. Apple har kanskje verdens beste avdeling når det gjelder markedsføring. Der er de virkelig gode!

Produktene derimot, frister ikke meg.

Synes hvertfall det er ganske så morsomt, når de får videosamtale til og fremstå som noe helt nytt i 2010.

YouTube - iPhone 4-Meet Her Commercial

Dette må da kun friste bestemor eller noe?! Fyttigrisen for noe "møl"....:wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet denne:

Jeg er mektig imponert over byggekvaliteten og brukervennligheten, for ikke å snakke om den utrolige designen!

EDIT: Jeg måtte jailbreake min, men nå kan jeg til gjengjeld legge hva jeg vil i den.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlighet, nå må dere få dere et liv...

Det har jo da ikke noe som helst å bety, man kjøper det man selv liker og er glad og fornøyd :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å se at folk som på andre områder virker kunnskapsrike og reflekterte, forfaller til samme nivå av hets og usakligheter som enkelte ensporede kabel- og rørtilbedere, så snart noen nevner at de er fornøyd med produkter fra en viss amerikansk produsent.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man spør om iPhone 4 så får man nesten ikke fullført sprsmålet før de bak disken himler med øynene om at man kan være så teit å spørre om noe slik.

Videre så er det også enkelte iPhone 4 brukere som rapporterer "Ingen tjeneste"-problemet med sin helt nye telefon. Mao. samme problem jeg har levert min 3G inn for å få fisket på annen firmware.

Rare greier. Derfor:

Jeg er lei av å vente på iPhone 4, og etter å ha spurt på noen butikker i gå om de hadde den, endte jeg opp med en Samsung Galaxy S GTi9000 (heretter kalt SGS for å spare fingerene).

Førsteinntrykk:

Wow, for en god skjerm. Responsen er kjapp og inntasting av tekst er upåklagelig. SGS har en formfaktor som ligger mellom iPod Touch og en 3G(s). Oppsett av mail, kontakter og kalender mot jobben gikk smertefritt. Integrering av såkalte Widgets på telefonens "desktop" (bl.a. Spotify og andre) er noe jeg synes er bra.

Presentasjonen av ulike applikasjoner (som var forhåndsinstallert på SGS) er variabel. Apps på iPhone har et gjennomført GUI og opereringen er intuitiv og lik. Tydelig at Android ikke har samme rigide "presentasjonsform", og det kan i enkelte applikasjoner bli litt mye informasjon på en gang og uoversiktlig (målt mot det jeg er vant med på iPhone)

Så var det dette med Android Market, da. Trykker ikonet "Andoid Market" under programer og siden jeg da kommer til er "Your URL kan not be opened. The page might be unavailable, or the srver might be down" ... eller noe i denne duren. DET gir meg litt frysninger. Ved et søk så ser jeg at AM har vært utilgjengelig i lengre perioder før i år. Med iPhone 3G og Apple har jeg ALDRI opplevd dette...

Så førsteinntrykket er blandet. Touch and feel = flott. Funskjonaliteten = aner lite da AM er nede. :twisted:

So far er jeg mellomfornøyd. :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ihvertfall ikke på telefonen til dama (3GS) det samme med telefonen til en kompis av meg (3G) Har prøvd flere typer, men telefonene lades ikke.
    virker fint på min iphone 3g, kjøpte det ledningsettet pakken på mekk, fungerte helt fint på ferieturen, det var med ledninger for flere mobiler, fungerte på alle vi hadde med på turen.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Så var det dette med Android Market, da. Trykker ikonet "Andoid Market" under programer og siden jeg da kommer til er "Your URL kan not be opened. The page might be unavailable, or the srver might be down" ... eller noe i denne duren. DET gir meg litt frysninger. Ved et søk så ser jeg at AM har vært utilgjengelig i lengre perioder før i år. Med iPhone 3G og Apple har jeg ALDRI opplevd dette...

Så førsteinntrykket er blandet. Touch and feel = flott. Funskjonaliteten = aner lite da AM er nede. :twisted:

Det var snodig!

Jeg var ,og er fremdeles inne på android market på min telefon. Funker helt fint!

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •