Ny mobil - Hva anbefales? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 316
    Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Forøvrig er ikke plastikk for meg et dårligere materiale enn en tynn blikkplate. Hver sin smak. "Plastikkfølelsen" du refererer til er tilstede på alle. Noen seriøs byggekvalitet er det ikke snakk om uansett hvilken du velger. Om du ønsker å fremheve en av dem så blir det høyst subjektivt.
    Vel, er selv forhandler, og jeg bruker begge telefonene daglig, men samme det. Det var du som tok opp dette med byggekvalitet, men om du liker plastikk bedre enn aluminium får være din sak. Du har kjøpt deg en meget god telefon, men synes selv iPhone 4 er tingen. Kan du gi meg noen argumenter for hvorfor eg eventuellt skulle byttet ut iPhone 4 i Galaxy S? Hvaer det som gjør den så bra i forhold til iphonen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Android, større skjerm, Super Amoled er testet bedre i flere sammenhenger, android, det er ikke Apple, størrelse (les tykkelse), nevnte jeg android?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Det eneste negative der er at vi i Norge ikke har tilgang til androids betalbare apps enda (som TomTom, Garmin, Navigon o.l.)
    Joda, jeg har lastet ned og betalt for Navigon her i norge.
    TomTom har ikke laget en versjon for Android enda desverre. Men jeg har brukt Navigon endel og synes ikke det er noe dårligere enn TomTom.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bare en input her.. er veldig mye snakk om gps, men bruker dere virkelig gps så mye som det virker som? Har pdd aldri brukt gps til noe som helst, selv om jeg har i bilen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker GPS mye, og synes det er veldig kjekt å ha den funksjonen i telefonen siden den alltid er med. Jeg hadde sikkert greid meg uten også.
    De få gangene jeg virkelig trenger den (i helt ukjente områder) er den verdt hver krone.
    GPS programmene er såpass avanserte og oppdaterte at man kan bruke de til å finne restauranter, bilverksteder, parkeringshus etc.
    Brukte den i London i sommer, må si at den imponerte stort (Navigon)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har separat GPS fra TomTom i den ene bilen, og valgte Navigon på iPhone 3G. Tar nå alltid frem iPhone og Navigon ved behov for GPS. "Ja, ja, unger vi er på fjellhytta om 1 time og 13 minutter...", eller "Den nye hytta ligger 2 timer og 34 minutter borte...".

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit; kjøp en iPhone 3GS eller 4.

Ellers kan du for eksempel gå for et eller annet. Det er egentlig det samme. Det viktigeste er i hvert fall at du bruker tid og krefter på å dytte Apple og deres produkter langt ned. Du må selvsagt forsvare kjøpet ditt.

Eks.
    Jeg kjøpte XX XX for den gjør XX bedre enn iPhone.

Det er rett og slett morsomt å lese i denne tråden. Keep it up!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    ...dytte Apple og deres produkter langt ned ... Keep it up!
    Langt ned = i halsen, og langt opp = rasshølet? Bestem deg!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhø.

Mer eller mindre.. keep it up, som i; fortsett det gode arbeidet!

Begynner å bli en del snakk om hvorfor et produkt er dårlig fremfor å anbefale ett som er bra i disse dager. Det er et fellestrekk for Avforum og flere andre fora. Ofte er det snakk om "jeg har hørt" eller "jeg prøvde Android i fem minutt, hater det".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En til

Kanskje interessant i forhold til tråden:

HTC Desire vs iPhone 4 vs Samsung Galaxy S | News | TechRadar UK

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    "jeg prøvde Android i fem minutt, hater det".
    Jeg har hatt iPhone 3G i 18 måneder opp mot jobben og integrsjonen med Exchange har vært 100%. Kan ikke huske å opplevd at samtaler har blitt avbryt. Har surfet feilfritt. Koblet meg opp til trådløse nettverk uten problemer. (...takk til alle dere som har usikret nettverk...). Men, de siste ukene har favoritten fått pusteproblemer, og er sendt til service. Indikasjonene er ikke gode. Hvorvidt Android ville vært et bedre alternativ ... vet ikke helt etter litt research.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPhone kunne vært veldig bra det.
    Men det er ting som ødelegger...

Noe så enkelt som lading, man kan ikke bruke vilket som helst USB lader, nei det må være original iPhone lader.

Musikk må legges inn via iTunes

Apple skal bestemme hvilke apps du for lov til å installere på din telefon.

Hvorfor er det så populært å "jailbreake" telefonen hvis den er så bra?

Nå er det vel frigitt, men når iPhone kom til norge var det Apple som bestemte hvilken operatør som skulle få lov til å selge telefonen.

Dette er noen av grunnene til at jeg aldri kommer til å kjøpe meg iPhone. Når jeg kjøper en ting, vil jeg selv bestemme hva jeg vil gjøre med den. Selve telefonen er grei nok den.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) Noe så enkelt som lading, man kan ikke bruke vilket som helst USB lader, nei det må være original iPhone lader.

Tja. Jeg lader min iPhone enten via strømkontakten, i bilen eller via PC/Mac. Finnes det flere valg?

b) Musikk må legges inn via iTunes

Huff ja. Nå er det vel slik at de fleste av oss har organisert musikken via ett eller annet program og ikke i "windowsmapper" alene. Så ser egentlig ikke problemet. Alle mine BILDER, FILMER og MUSIKK ligger på en mediaserver og kan synkroniseres med iPhone.

c) Apple skal bestemme hvilke apps du for lov til å installere på din telefon.

Huff av meg del 2. Så Android Market fungerer anderledes? Det finnes jo for svarte ikke alle applikasjoner en gang for norske kunder i AM. Ref. "...skaff et utenlandsk SIM-kort for din Androidmobil...".

d) Hvorfor er det så populært å "jailbreake" telefonen hvis den er så bra?

Fleksibilitet. Kan man "jailbreake" en Androidmobil kjøpt med binding? Hvis ikke, så er jo iPhone mer fleksibel. Hvis ja, så er de like på dette feltet.

e) Nå er det vel frigitt, men når iPhone kom til norge var det Apple som bestemte hvilken operatør som skulle få lov til å selge telefonen.

Meningsløst uttalesle. Man kan kjøpe iPhome 4 uten binding og velge den operatør man vil Det ksoter fra 4890 kroner. Hvilke større aktører svanet du på introdulsjonen av iPhone 4 og som du ikke kan benytte telefonen med i dag?

f) Dette er noen av grunnene til at jeg aldri kommer til å kjøpe meg iPhone.

Bottomline: Du har mao. tatt grovt feil på alle punkt.

For et jaevla sirkus med dere Applehatere. Gjorde dere hjemmeleksene over hodet på (barne)skolen?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har hatt iPhone 3G i 18 måneder opp mot jobben og integrsjonen med Exchange har vært 100%. Kan ikke huske å opplevd at samtaler har blitt avbryt. Har surfet feilfritt. Koblet meg opp til trådløse nettverk uten problemer. (...takk til alle dere som har usikret nettverk...). Men, de siste ukene har favoritten fått pusteproblemer, og er sendt til service. Indikasjonene er ikke gode. Hvorvidt Android ville vært et bedre alternativ ... vet ikke helt etter litt research.
    Var du så strålende fornøyd med 3G Tiger, kommer du til å bli kanonfornøyd med Iphone 4. (Jeg hadde 3GS'en før).

Til mitt bruk er den fantastisk, og jeg er avhengig av mail på tlf. Og der er den i særklasse spør du meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et jaevla sirkus med dere Applehatere. Gjorde dere hjemmeleksene over hodet på skolen?
    Har Apple MacBook Pro og har hatt 3gs, så grunnen til at jeg anbefaler Android telefoner fremfor iOs er at min opplevelser med Android er vesentlig bedre enn iOs.

Du sikter lavt med slike kommentarer som jeg quotet, men det vet du vel. Kanskje av egen erfaring?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    jeg er avhengig av mail på tlf. Og der er den i særklasse spør du meg.
    Har du testet Blackberry? iPhone er ikke i særklasse når det kommer til å bruke mail.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikter svært sjelden så lavt. Kun når det er ytterst nødvendig.

Brukernavnet ditt avslører at du er "hardcore" OSX-bruker. Jeg kan, i likhet med deg, ha 2 tanker i hodet samtidig. Ref. mine innlegg i denne tråden.

Razortec viser desverre med SITT innlegg at han ikke har rett og at han ikke er den mest razor-kniven i skuffen. Momentene han lister opp er jo de facto feil.

Og, for hva det er verdt; jeg hater fanboys. Kanskje mest Apllefanboys. Men faktafeil / - påstander hater jeg enda mer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Har du testet Blackberry? iPhone er ikke i særklasse når det kommer til å bruke mail.
    Det har jeg Jeg jobber som Teamleder på Kundeservice 09000 i Telenor, så ja jeg har testet det meste. Mailen på BlackBerry er helt kurant den, men jeg liker Iphone sin MYE bedre. Til mitt bruk er Iphone i særklasse. Det behøver nødvendigvis ikke være casen for deg, og det respekterer jeg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikter svært sjelden så lavt. Kun når det er ytterst nødvendig.

Brukernavnet ditt avslører at du er "hardcore" OSX-bruker. Jeg kan, i likhet med deg, ha 2 tanker i hodet samtidig. Ref. mine innlegg i denne tråden.
    Da har vi en forståelse
    Har dog gått tilbake på windows nå, og vipper egentlig litt frem og tilbake dersom folk spør meg om jeg vil anbefale mac. For min del er det akkurat det samme med iPhone som det er med apples datamaskiner, det er veldig enkelt og grunnleggende.

Så om man vil ha noe enkelt, så kjøp gjerne iPhone for meg. Anbefaler lett en iPhone til min mor, men saken blir noe annet når jeg skal si hva jeg synes er best. Kan vel ikke gjøre det enklere enn å si at folk bare får prøve selv og finne ut hva de liker, folk er så forskjellige.

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •