Ny mobil - Hva anbefales? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 316
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan ikke gjør noe annet en å skryte av min Desire, ikke noe problem med den, og batteriet synes jeg heller ikke er så dårlig som folk sier.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carl09
    Heisann

Jeg er ute på telefonjakt, og lurer på om noen har noen mobiler de vil anbefale meg...
    Jeg tenker å bruke rundt 3.000,- men helst ikke så mye over det.

Noen forslag?
    Carl09, som du ser har denne tråden din tatt litt av.
    Det hjelper litt hvis du forteller oss hva du vektlegger i valg av telefon. Snakking, surfing, e-post, batteri, video, etc, etc.

Personlig har jeg lagt vekt på størrelse da jeg stort sett kun snakker og sender SMS, og har derfor valgt SE x10 mini. Er strålende fornøyd! Men skal du surfe mer enn en gang i blant, eller se video, osv, er ikke dette telefonen for deg.
    Batterikapasiteten kunne vært bedre om man sammenligner med en konvensjonell telefon.

Dette er altså telefonen for dem som ikke ønsker å gå rundt med en flytebrygge i lommen. 8)
    Forøvrig kommer oppdatering av Android senere på denne telefonen, enn dem fleste andre.

Prisen er det dog ingenting å si på. Under 2500 uten ab.

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Galaxy er teksten liten nok til at man må ha telefonen på en avstand som grenser til ubehagelig nær for at teksten skal være lesbar. Dette var bittelitt værre på Desire siden den har samme oppløsning på mindre skjerm. Med enda mindre skjerm og enda mindre pixler vil dette bli vesentlig mer problematisk. I tillegg er tekstlinker på Internet et problem, selv på Galaxy er det vanskelig å treffe dem med pekefingeren uten å zoome først.
    Jeg forstår at du ikke har testet iPhone 4 når du sier dette. Det å treffe tekstlinker er også mye bedre i safari enn i android sin nettleser.

Jeg har inntrykk av at folk ser på batteritid, byggekvalitet, funksjonalitet osv. Det diskuteres i hvertfall svært hyppig på nettet.
    Batteritiden ja, hvordan kunne jeg glemme den. Desire har dårligere batterikapasitet enn iPhone 4 etter min erfaring ihvertfall.

Av de tre som diskuteres er galaxy s den som føles mest plastikk ut, mens både iPhone og desire oser kvalitet.

Funksjonaliteter kommer ofte inn under operativsystemene, og som sagt har begge fordeler og ulemper.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soBEEit
    Jeg forstår at du ikke har testet iPhone 4 når du sier dette. Det å treffe tekstlinker er også mye bedre i safari enn i android sin nettleser.
    Jeg synes ikke Safari skiller seg fra Android sin nettleser på det punktet på noen som helst måte, men du forstår jo at jeg ikke har testet så da blir det jo ikke spesielt nyttig å diskutere det.

Sitat Opprinnelig postet av soBEEit
    Batteritiden ja, hvordan kunne jeg glemme den. Desire har dårligere batterikapasitet enn iPhone 4 etter min erfaring ihvertfall.

Av de tre som diskuteres er galaxy s den som føles mest plastikk ut, mens både iPhone og desire oser kvalitet.

Funksjonaliteter kommer ofte inn under operativsystemene, og som sagt har begge fordeler og ulemper.
    Jeg har ikke praktisk erfaring med batteritiden på i-phone, kun på i-pod touch, så jeg støtter meg til de svarene jeg fikk av 6 forhandlere da jeg endte opp med Galaxy selv. I følge alle disse er "i hvertfall ikke batteritiden på iphone bedre enn på desire".

Forøvrig er ikke plastikk for meg et dårligere materiale enn en tynn blikkplate. Hver sin smak. "Plastikkfølelsen" du refererer til er tilstede på alle. Noen seriøs byggekvalitet er det ikke snakk om uansett hvilken du velger. Om du ønsker å fremheve en av dem så blir det høyst subjektivt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Bare et kjapt spørsmål Tiger, gjelder dette nyere HTC-telefoner med Android eller eldre modeller med Windows mobile?
    Ser ut som HTC HD mini med WM. Er tilbydt en slik av jobben, men jeg står over.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha den beste telefonen velger du Samsung Galaxy S.. Dersom det beste ikke betyr noe, så velger du noe annet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Samsung Galaxy S har turn-by-turn navigasjon (=best)?

EDIT: Ser den har det nå via Google Maps, men det må bli dyrt! Og, hva er dette tullet med at Android Market ikke er tilgjengelig i Norge...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Så Samsung Galaxy S har turn-by-turn navigasjon (=best)?
    Trodde vi snakket mobil her jeg, ikke gps enhet.. min feil

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telefon (ringe) er forsåvidt en opplagt ting som det ikke er fokusert så mye på her i tråden. Det er alt det ekstra som fenger, vet du.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene om det. Flere jeg kjenner som "hater" Apple, og hevder ditt og datt om iPhone uten å ha sjekket at antagelsene deres stemmer. Debatten i denne tråden har etterhvert ikke vært rettet mot hva som gjør et produkt godt, men hva som gjør alle de andre dårlige. Mao. på norsk kalt skittkasting.

Alle telefoner har sine sterke sider. Og, alle har sine feil. Ulike funksjoner prioriteres av ulike brukere så det å si at en er så mye bedre enn en annen blir objektivt vanskelig.
    Veldig bra innlegg Tiger og helt enig. Folkens!! Telefoner er jo som Hifi. Noen liker det ene og noen liker det andre. Kan vi ikke respektere det??

Telefon velges ut etter hvilket/hvilke behov man har samt endel andre parametre. Det må da være lov å være enige om at disse ikke er lik hos alle??

Skittkasting synes jeg seriøst vi bør holde oss for gode til.

Jeg har selv fått Iphone 4 nå, og til mitt bruk og behov, så er den helt perfekt. (Og jeg var "Iphone-hater" tidligere p.g.a som Tiger sier antagelser). Jeg har lært!!

Ydmykhet er en dyd!!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er dette tullet med at Android Market ikke er tilgjengelig i Norge...
    Det er foreløpig kun gratis app'ene som er tilgjengelig her. (På lovlig vis ihvertfall.) Dette er fordi Google per dags dato ikke har noen avtaler med Norske operatører. På Google sine forum er det heller ikken noen forventet dato for når dette kommer til å være på plass.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en iPhone4 på meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man skal se på alt bortsett fra å ringe så er Samsung Galaxy S fortsatt den beste mobiltelefonen på markedet. Den får minus for GPS og ingen blits, men kameraet har så gode innstillinger at det er en grunn til at den blir produsert "blitsfri".

Android market er tilgjengelig her til lands det, er bare opp til deg som bruker å få fingern ut av r"va og få tak i et simkort som lar deg få tilgang. Dette er såklart ikke ideelt, men det fungerer for folk som vet hva de vil.

Har aldri testet iPhone 4, men tester sier at Galaxy S og 4'ern er gjevngode hardwaremessig. Det er lite som skiller skjermene, men den kjører Android, og som folk flest vet har man mye mer valgfrihet i Android kontra iOs.

Håper du blir fornøyd med din nye iPhone.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    (På lovlig vis ihvertfall.).
    Når ble det forbud å bruke utenlandsk sim her til lands?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det en særdeles ugunstig løsning rent økonomisk, og da mer en teoretisk finurlighet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    som folk flest vet har man mye mer valgfrihet i Android kontra iOs.
    Hvis du har Mac, virker den "valgfriheten" mer som "mye pes før du får noe til å virke...

Jeg har selv utsatt alle tanker om innkjøp av smartphone -- men det jeg har funnet ut så langt, gjør iPhone til det eneste funksjonelle valget. Android krever fikling med tredjeparts løsninger til alt.

Som mange andre, ønsker jeg noe som virker "out of the box". Slik hi-fi er til for å høre på musikk med, og ikke skal være evige mekkeprosjekter, eller datautstyr skal hjelpe meg til å løse oppgaver, ikke gjøre meg avhengig av support.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en iPhone4 på meg.
    Her og, bestilte 6. august og den skal sendes i dag. Bestilte samme dag "micro-sim" fra onecall og fikk SMS i dag om at de ikke får inn på minst ei uke... God timing.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 18,- for mit AT&T sim, og kobler meg så opp til App Store via wifi.. betaler da akkurat det appen koster (betaler via google, som også vil komme til norge før eller siden).. Så det er en tungvindt måte, men særlig dyrt er det ikke..

18,- er vel prisen på en tyggispakke på esso elns.

Alt kommer ned til personlig preferanse, og jeg vil aldri gå tilbake til iOS så fremt de ikke kommer opp med noe helt nytt.

Edit: simkortet er ikke aktivt, så det påbeløper ingen kostnader. Alt som trengs er et simkort som kommer fra et land der Android App store er aktiv.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Når ble det forbud å bruke utenlandsk sim her til lands?
    Det er andre måter å få dette til enn å bytte simkort, disse er ulovlige.
    Bytte simkort er også en måte, men meget tungvindt syns jeg da. Ihvertfall hvis man plutselig får lyst på en ny app på farten og må begynne å plundre med forskjellige simkort.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Android vs. iOS så er iPhone et utrolig lett valg for meg - jeg gidder ikke alt dillet, jeg må ha noe til tlf, sms, internett osv... som bare funker og er intuitivt å bruke.

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •