Ny mobil - Hva anbefales? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 316
    Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg vurderer å få meg en Androidmobil, men da mange på jobben forbanner sine HTC-er opp og ned.
    Bare et kjapt spørsmål Tiger, gjelder dette nyere HTC-telefoner med Android eller eldre modeller med Windows mobile?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spørs det jo hvilken sammenlikning som er mest relevant. Man kan jo ikke putte minnekort i iphone, så dermed bør man bruke den med størst internminne som utgangspunkt. Videre har jo Galaxy 30% større skjerm så man bør vel egentlig sammenlikne iphone med en mindre modell fra Samsung eller HTC, da snakker vi plutselig om en prisforskjell på 3500 vs 5800. I tilleg må man påregne headset til iphone, i hvertfall sammenliknet med Samsung, ca 400kr. Det som følger med hører hjemme ca her:

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ok, så om man vil være blant dem som lyver og skryter mest så kjøper man aifåon? 8)
    +1

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spørs det jo hvilken sammenlikning som er mest relevant. Man kan jo ikke putte minnekort i iphone, så dermed bør man bruke den med størst internminne som utgangspunkt. Videre har jo Galaxy 30% større skjerm så man bør vel egentlig sammenlikne iphone med en mindre modell fra Samsung eller HTC, da snakker vi plutselig om en prisforskjell på 3500 vs 5800. I tilleg må man påregne headset til iphone, i hvertfall sammenliknet med Samsung, ca 400kr. Det som følger med hører hjemme ca her:
    Dette må være et av de aller mest flåsete innleggene jeg noensinne har lest på AVforum :shock:
    Er dette virkelig Snickers???
    Jeg har alltid har veldig stor respekt for deg, hovedsaklig fordi du har en ekstrem kunnskap innen lyd. Men etter å ha lest denne tråden så må jeg desverre si at den respekten er nå rett og slett borte i vinden...

Synd. Lyd kan du, men å diskutere saklig er ikke din sterkeste side. Og kunnskapen din innenfor mobil er ihvertfall ikke framvist her.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Dette må være et av de aller mest flåsete innleggene jeg noensinne har lest på AVforum :shock:

Hvordan det? Han har jo helt klart et poeng der.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke heller ta tak i de konkrete poengene kimsize?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først påstår du at jeg har misforstått innlegget ditt om USA markedet, men ingen ytterligere forklaring.

Så påstår du at Snickers "flåser" når han komme med konkrete sammenlignbare momenter rundt mobilene iPHONE og Samsung Galaxy....

HVA er galt, i dine øyne? Forklar oss , please.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hvordan det? Han har jo helt klart et poeng der.....
    Hva da? Det er jo absolutt ingenting som stemmer i det innlegget.

Minnet? Iphone 4 kommer med 16 eller 32 GB, Galaxy s med 8GB, ergo må man kjøpe ekstra minnekort på galaxy for at dette skal være sammenlignbart --> Galaxy blir dyrere.

Skjemstørrelse? Omtrent alle touchmobiler på markedet har litt forskjellig størrelse på skjermen. Der er ikke en avgjørende faktor på sluttpris på produktet. For all del, mange vil nok like den ekstra store skjermen på Galaxy s. Men like mange vil mislike det at dette gjør den meget stor i forhold til andre telefoner.

Jeg personlig elsker begge disse skjermene. Jeg elsker Samsungens super amoled skjerm fordi den har strålende farger og kontrast, og jeg liker at den er stor. Jeg elsker også iPhonens fantastiske oppløsning som gjør at jeg slipper å zoome.

Headsett? Dette følger med begge modellene, headsett med inkludert handsfree. Men her sikter kanskje Snickers til algoritmeproblemet som gjør at telefonen viser feil dekning? Vel dette problemet er løst med iOS 4.0.1 hos iPhone, det er ikke løst hos Samsung.
    Eller kanskje han tenker på "antenneproblemet" til Apple? Vel dette er kun påvist i enkelte områder i USA med AT & T der det allerede er så godt som null dekning. Det er ikke et problem i Storbritannia, Tyskland, Frankrike ei heller i kjære Norge.

For all del, er man det minste interressert i å ha littegranne kvalitet på lyden fra telefonen så kjøper man seg et bedre headsett, da det som følger med både iPhone og Galaxy s er heller dårlig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det så enkelt som mulig, det var prisen som var poenget her.
    Fakta: innprisen på Samsung Galaxy S er høyere enn innprisen på iPhone 4 16GB.
    Hvilke tilbud man kan finne med å lete rundt er irrellevant. I bransjen regnes prisen selvfølgelig på kostpris inn, og der er det så enkelt som sagt over.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det så enkelt som mulig, det var prisen som var poenget her.
    Fakta: innprisen på Samsung Galaxy S er høyere enn innprisen på iPhone 4 16GB.
    Hvilke tilbud man kan finne med å lete rundt er irrellevant. I bransjen regnes prisen selvfølgelig på kostpris inn, og der er det så enkelt som sagt over.
    Jeg forstår, den er med andre ord et enda dårligere kjøp enn først antatt siden prisforskjellen utgjøres av forhandlerens ekstra fortjeneste.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ikke til å kommentere mer "flamewar" i denne tråden. Hvis det kommer opp konkrete spørsmål om modeller, for all del. Men ikke mer flamewar.
    Poenget mitt har hele tiden vært (som jeg har nevnt gjentatte ganger) at alle disse nevnte modellene er utmerkede smartphones. Og er man i makedet til det så bør en av de falle i smak for enhver.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva da? Det er jo absolutt ingenting som stemmer i det innlegget.
    Er det ikke?

Minnet? Iphone 4 kommer med 16 eller 32 GB, Galaxy s med 8GB, ergo må man kjøpe ekstra minnekort på galaxy for at dette skal være sammenlignbart --> Galaxy blir dyrere.
    Så det er ikke et faktum at den versjonen av iphone man kjøper også bestemmer den maksimale mengden minne man har tilgjengelig for resten av telefonens levetid? Mens med så godt som alle andre så kan man ha med seg en ryggsekk med minnkort på tur om man vil?

Skjemstørrelse? Omtrent alle touchmobiler på markedet har litt forskjellig størrelse på skjermen. Der er ikke en avgjørende faktor på sluttpris på produktet. For all del, mange vil nok like den ekstra store skjermen på Galaxy s. Men like mange vil mislike det at dette gjør den meget stor i forhold til andre telefoner.
    Så det at Samsung sine telefoner med mindre skjerm er rimeligere enn de med større, og at HTC sine telefoner med mindre skjerm er rimeligere enn de med større skjer, eller det faktum at SE sine telefoner med mindre skjerm er rimeligere enn de med større skjerm, eller for den saks skyld, det faktum at det forholder seg slik hos Nokia også, det betyr ikke noe? Hvilken statistikk er det du baserer dette på?

Jeg personlig elsker begge disse skjermene. Jeg elsker Samsungens super amoled skjerm fordi den har strålende farger og kontrast, og jeg liker at den er stor. Jeg elsker også iPhonens fantastiske oppløsning som gjør at jeg slipper å zoome.
    Hvis teksten på iphone er enda mindre enn på desire er den jo ubrukelig uten lupe.

Headsett? Dette følger med begge modellene, headsett med inkludert handsfree. Men her sikter kanskje Snickers til algoritmeproblemet som gjør at telefonen viser feil dekning? Vel dette problemet er løst med iOS 4.0.1 hos iPhone, det er ikke løst hos Samsung.
    Eller kanskje han tenker på "antenneproblemet" til Apple? Vel dette er kun påvist i enkelte områder i USA med AT & T der det allerede er så godt som null dekning. Det er ikke et problem i Storbritannia, Tyskland, Frankrike ei heller i kjære Norge.
    Det har kort og godt med lydkvalitet, byggekvalitet og støydemping å gjøre.

For all del, er man det minste interressert i å ha littegranne kvalitet på lyden fra telefonen så kjøper man seg et bedre headsett, da det som følger med både iPhone og Galaxy s er heller dårlig.
    Eller man kan bruke det originale headsettet til Galaxy, det er minst like bra som mange av de oppskrytte proppene der ute. Skal man ha noe tilsvarende til iphone må man for eksempel kjøpe Creative sitt til ca 400kr.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine to siste telefoner har vært HTC, touch HD og HD2
    kan si at begge er overlegne alt annet jeg har hatt.
    Ungene ha Iphone og en ting er i hvertfall sikkert.
    Det blir aldri Iphone på meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Ok. Visste ikke man fikk kjøpt den uten abo her i landet.
    Du er ikke alene om det. Flere jeg kjenner som "hater" Apple, og hevder ditt og datt om iPhone uten å ha sjekket at antagelsene deres stemmer. Debatten i denne tråden har etterhvert ikke vært rettet mot hva som gjør et produkt godt, men hva som gjør alle de andre dårlige. Mao. på norsk kalt skittkasting.

Alle telefoner har sine sterke sider. Og, alle har sine feil. Ulike funksjoner prioriteres av ulike brukere så det å si at en er så mye bedre enn en annen blir objektivt vanskelig.

Ser man på de siste innleggene til Snickers-is og KIMSIZE, så avdekkes det rimelig klart om hvem som klarer å være nyansert og konstruktiv. Vil man være unyansert er det lett:

Noen kunne jo f.eks. linke til Android har fått trojaner - Amobil.no og hevde at alle telefoner som kjører Android er noe dritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +90,-
    Altså 4890,-
    iPhone 4 & iPhone 3GS - Apple Store (Norge)

Edit: Tiger kom meg visst i forkjøpet selv.
    Hva hjelper det med lave priser når de ikke har telefonen...?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og poenget er? Jeg har jaktet på Samsung Galaxy S den siste uka og ingen har den inne. At den og iPhone4 ikke er tilgjengelig kan jo bety at begge er populære, fordi begge er gode telefoner.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ha ny mobil og valget p.t står som sagt mellom Galaxy S (som Snickers-is skryter av) og iPhone4 (som mange her i tråden ikke liker). Antagelig har ikke alle som liker en av disse, eller ikke liker den andre, prøvd begge. Men, for de som har det eller som kjenner Android godt:

- Hvilken Android bør jeg velge? Jeg har ikke mange krav, men jeg har to jeg lurer på.

a) Perfekt integrasjon med Exchange (jobbintegrering). Har Android 2.1 dette?
    b) Turn-by-turn navigasjon. Hva har jeg av valg her?

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke?

Så det er ikke et faktum at den versjonen av iphone man kjøper også bestemmer den maksimale mengden minne man har tilgjengelig for resten av telefonens levetid? Mens med så godt som alle andre så kan man ha med seg en ryggsekk med minnkort på tur om man vil?

Så det at Samsung sine telefoner med mindre skjerm er rimeligere enn de med større, og at HTC sine telefoner med mindre skjerm er rimeligere enn de med større skjer, eller det faktum at SE sine telefoner med mindre skjerm er rimeligere enn de med større skjerm, eller for den saks skyld, det faktum at det forholder seg slik hos Nokia også, det betyr ikke noe? Hvilken statistikk er det du baserer dette på?

Hvis teksten på iphone er enda mindre enn på desire er den jo ubrukelig uten lupe.

Det har kort og godt med lydkvalitet, byggekvalitet og støydemping å gjøre.

Eller man kan bruke det originale headsettet til Galaxy, det er minst like bra som mange av de oppskrytte proppene der ute. Skal man ha noe tilsvarende til iphone må man for eksempel kjøpe Creative sitt til ca 400kr.
    Mange rare argumentasjoner her, ser ikke helt at dette skal være utslagsgivende for hvilken telefon som er best? Ok, hvis du har behov for mer enn 32GB i en telefon så er det jo greit, men tror det er veldig, veldig få som har det.

At iPhone ikke har den største skjermen på markedet er greit nok, men da den har den beste oppløsningen så veier det vel opp en del? Galaxy S har en større skjerm med dårligere oppløsning... 4en har faktisk såpass bra skjerm at teksten blir syylskarp. Det er ikke slik at den største skjermen er den beste, det vet du nok.

Og headset? Har aldri opplevd en kunde som velger telefon etter hva slags headset som følger med, dette er et nærmest ubetydelig argument for telefonvalget.

Når alt kommer til alt så er designet og operativsystemet den store forskjellen her, og design er subjektivt og begge systemene har sine styrker og svakheter. Etter min erfaring så er iPhone en vanvittig brukervennlig telefon med smarte løsninger.

Til tiger: exchange fungerer smertefritt i android 2.1, og jeg foretrekker faktisk android foran iphone når det kommer til e-mail og kalenderfunksjoner, selv om begge systemene takler dette kjempefint

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg må ha ny mobil og valget p.t står som sagt mellom Galaxy S (som Snickers-is skryter av) og iPhone4 (som mange her i tråden ikke liker). Antagelig har ikke alle som liker en av disse, eller ikke liker den andre, prøvd begge. Men, for de som har det eller som kjenner Android godt:

- Hvilken Android bør jeg velge? Jeg har ikke mange krav, men jeg har to jeg lurer på.

a) Perfekt integrasjon med Exchange (jobbintegrering). Har Android 2.1 dette?
    b) Turn-by-turn navigasjon. Hva har jeg av valg her?

Jeg har prøvd begge/kan begge. Som sobeeit sier over så fungerer exchange smertefritt på android. Både 2.1 og 2.2
    Jeg bruker veldig mye Mail på telefon selv og har ikke noen problemer med det verken med ios eller android.
    Når det gjelder navigasjon så har jeg ikke personlig erfaring med den innebygde versjonen i android. Men jeg kan nesten garantere at det finnes bedre versjoner på market place. Det eneste negative der er at vi i Norge ikke har tilgang til androids betalbare apps enda (som TomTom, Garmin, Navigon o.l.)

I likhet med sobeeit så liker jeg også kalenderen til android bedre enn den innebygde i ios, men også her finnes det mye bedre løsninger på market place/app store.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soBEEit
    Mange rare argumentasjoner her, ser ikke helt at dette skal være utslagsgivende for hvilken telefon som er best? Ok, hvis du har behov for mer enn 32GB i en telefon så er det jo greit, men tror det er veldig, veldig få som har det.
    Jeg har en 16GB ipod som jeg har sluttet å bruke. Det skyldes dels at jeg har telefon som gjør jobben bedre, og dels at det bare er plass til noen få lydbøker på den.

At iPhone ikke har den største skjermen på markedet er greit nok, men da den har den beste oppløsningen så veier det vel opp en del? Galaxy S har en større skjerm med dårligere oppløsning... 4en har faktisk såpass bra skjerm at teksten blir syylskarp. Det er ikke slik at den største skjermen er den beste, det vet du nok.
    På Galaxy er teksten liten nok til at man må ha telefonen på en avstand som grenser til ubehagelig nær for at teksten skal være lesbar. Dette var bittelitt værre på Desire siden den har samme oppløsning på mindre skjerm. Med enda mindre skjerm og enda mindre pixler vil dette bli vesentlig mer problematisk.

I tillegg er tekstlinker på Internet et problem, selv på Galaxy er det vanskelig å treffe dem med pekefingeren uten å zoome først.

Og headset? Har aldri opplevd en kunde som velger telefon etter hva slags headset som følger med, dette er et nærmest ubetydelig argument for telefonvalget.
    For meg er det viktig, og det er det nok for en del andre også. Det blir på eksakt samme måte som at folk ofte glemmer å tenke over om vinterdekk er inkludert i prisen på en bil for eksempel. Om det skiller 500kr på to telefoner, og jeg må påregne et hedaset på den billigste er de for meg like dyre.

Når alt kommer til alt så er designet og operativsystemet den store forskjellen her, og design er subjektivt og begge systemene har sine styrker og svakheter. Etter min erfaring så er iPhone en vanvittig brukervennlig telefon med smarte løsninger.
    Jeg har inntrykk av at folk ser på batteritid, byggekvalitet, funksjonalitet osv. Det diskuteres i hvertfall svært hyppig på nettet.

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •