Ny mobil - Hva anbefales? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 316
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    En ting er ihvertfall helt sikkert - at the end of the day er det en mobiltelefon om det er epler eller pærer på baksiden av den og ikke noe vits i å fyre seg opp over. Man kjøper det man har lyst på og så kan vi jo bruke energien på noe mer konstruktivt i stedet.
    Helt enig!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Det var snodig!

Jeg var ,og er fremdeles inne på android market på min telefon. Funker helt fint!
    Spør fordi jeg er android-noob: Man skal vel ikke gjøre noe annet enn å trykke ikonet "Andoid Market" for å få dette til å virke?

Det eneste jeg kommer til er TOS (Terms of Service) og den siden kan ikke vises. Stuck.

Går jeg til siden Android | Robotics Kits | Robot at Andoid.com i nettleseren på mobilen, så sier den jeg kan laste ned Apps via ikonet "Andoid Market" på min mobil. Og, da er Catch 22 komplett.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Desire i et par måneder nå men har aldri opplevd at android market har vært nede når jeg har brukt det. Hmm merkelig..

Det eneste jeg måtte gjøre første gang for å komme inn på "market" var å logge på min Gmail konto..

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spør fordi jeg er android-noob: Man skal vel ikke gjøre noe annet enn å trykke ikonet "Andoid Market" for å få dette til å virke?

Det eneste jeg kommer til er TOS (Terms of Service) og den siden kan ikke vises. Stuck.

Går jeg til siden Android | Robotics Kits | Robot at Andoid.com i nettleseren på mobilen, så sier den jeg kan laste ned Apps via ikonet "Andoid Market" på min mobil. Og, da er Catch 22 komplett.

Som @antiloop allerede har nevnt, mener jeg og huske at å logge på Gmail kontoen er det eneste man trenger gjøre.

Har aldri hatt noe tull med android market, men har bare hatt min telefon i 2mnd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp en Gmailkonto i går. Akkurat nå får jeg en snikende "Windows Mobile"-følelse. Får lete anda mer på www om andre løsninger.

Prøvde dette med å koble SGS til PC (både Mac og Windows) og det med at man står så fritt til å flytte mediafiler frem og tilbake på en enkel måte, er nå ikke like rett frem som det indikeres. På Windows så får man opp to "Removable Disk". Begge er systemkatalogen. Det er egentlig tenkt at man har installert et microSD-kort. For de GB som telefonen inneholder, så må man dumpe mediafiler en annen plass (Downloads, Camera, o.l.). På Mac må man trikse USB-kobling med SGS et steg lenger (via utviklermeny på SGS).

Man SKAL egentlig benytte Samsungs Kies software som "portal" til telefonen. Den softwarepakka finne kun for Windows. Så; på iPhone er man avhengig av iTunes, mens SGS Samsung Kies. iTunes finnes nå i alle fall for flere operativsystem...

USB-overføring på SGS er mao. ikke rett frem uten microSD-kort installert eller "rett" operativsystem for Kies.

Begynner å savne en iPhone allerede, og det er et dårlig tegn for SGS. Ting virker ikke "rett ut av boksen", kan man si...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger:

Jeg bruker en gmail konto kun for å få tilgang til marked, samt at om en lagrer kontaktene som google-contacts på telefonen fremfor sim eller telefon-kontakter så har en de alltid synkronisert på nett. Mister en telefonen har en forsatt alle kontaktene inne på sin gmail, samt en kan redigere og legge til kontakter direkte på gmail.

Skjønner ikke helt problemet med hensyn til mediafiler. Vil du legge filene direkte på telefonen og ikke på minnekortet, eller får du ikke opp minnekortet når du kobler til telefonen slik at du kan overføre filer?

Kommer du ikke inn på marked i det hele tatt, eller får du ikke satt opp google chekout?

Prøv å koble til når trådløst er deaktivert, altså du er kun på nett via mobilnettet. Vet at det har vært noe tull her for enkelte, så første gang de kobler seg opp må det gjøres når trådløst nett er frakoblet, men så snart en er i gang kan en bruke nettet en ønsker.

Dårlige forklaringer av meg, så bare spør videre

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

- Backup / synkronisering av kontakter: Har alle kontakter i jobbens Outlook, så jeg synkroniserer derfra og det fungerer som backup.

- Mediafiler: Tidligere i denne tråden ble det nevnt at man ikke trenger etr microSD-kort på SGS for å benytte telefonen som "Mediatelefon". Uten microSD-kort kjøpt separat, så er dette ikke rett frem. På iPhone så trenger man naturlig nok ikke noe ekstra kort da den har en kapasistet på 16GB og 32GB (SGS = 8GB internt, man ikke klarer å benytte like lett).

. Market: Hva er Google Checkout? Vedlagt er bilder som viser hva jeg trykker på og hva jeg får av feilmelding. Og, siden man ikke kan ta sceenshots med SGS, så måtte jeg benytte annet kamera. På iPhone tar man screenshots svært enkelt...

- 3G/WiFi: Har benyttet begge deler uten å få tilgang til Android Market.

Føler meg nå som helt noob.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teit spørsmål, men kommer du inn på andre nettsider med nettleseren?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Leser mail og surfer og står i. Så nettilgangen er OK. Det er bare det (hvis beskjeden fra Google over stemmer), at de har endre URL til Marketsiden jeg må inn på. Hva er rett URL?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg aner ikke hva rett url er. All tilgang til marked skjer vi jo programmet marked og ikke i nettleser. Trykket på marked jeg, la inn gmail og passord og var i gang, akkurat på samme måte som i itunes når en handler der. Så jeg vet ikke jeg da dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som kanskje kan gå. Logg på din gmail via pc og oppdater info, så prøver du på nytt å nå marked via tlf.

http://checkout.google.com er adressen du logger på via pc.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å savne en iPhone allerede, og det er et dårlig tegn for SGS. Ting virker ikke "rett ut av boksen", kan man si...

Gratulerer med flott mobil, Tiger. Jeg var "2 cm" fra å kjøpe en i går.
    Men noe dypt inni meg sa "vent, til iPHONE 4 er tilgjengelig med det abonnementet du egentlig vil ha" (kunne få til NetCom et-eller-annet).
    Skal jo ha MacBookPro neste år også, sannsynligvis.

Men jeg håper VIRKELIG du får SGS til å fungere slik du selv ønsker og har behov for.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har ETA 3. sept. :-D

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Min har ETA 3. sept. :-D
    16 eller 32gB
    Hvilken teleleverandør evt Apple direkte?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noe problem med marked :???:

Kan komme med noen tips som jeg mener gjør sgs`en enda bedre:

Last ned:
    AppBrain App Marked (kan sortere apps i fler katergorier, og linker deg så videre til adroid marked når du finner det du skal ha). Les mer her.

LauncherPro. Gir deg en ny layout av menyene, og lure snarveier. Meget fleksibelt med mange forenklede løsninger. Les mer her.

Beautiful Widgets. En vakker widget med vær og klokke, veldig lik HTCs vær/ur.
    Denne koster penger, men du kan lese om den her.

Ellers så er det et tonn med kjekke apps der ute.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    16 eller 32gB
    Hvilken teleleverandør evt Apple direkte?

16 gb fra apple store. Huff, ikke skriv prisen - har lagt det bak meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en løsning. Tenkte tilbake til gamle dager, og "OK, i stedenfor å bruke enda flere timer på dette, så installerer jeg alt på ny". Vel, tok en fabrikkreset og nå virker den (Android Market). Mulig jeg tullet det til i min iver etter å gjøre alt på den med en gang.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger;
    Hvis du ønsker iPhone 4 kan du sjekke Elkjøp Forus hver onsdag og fredag. Det er da dem får inn litt og litt.. skaffet min på denne måten.

Genialt at noen ikke setter opp lister.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0