Feil i kundens favør - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for å gjøre det klart, det står 1x på pakkseddel og kvittering, og alt står adressert til meg. Jeg har imidlertid kvittert for å ha hentet alle pakkene på postkontoret, der jeg også gav uttrykk for at dette ikke stemmer, så alt ble sjekket der og var korrekt.

Takk for all respons i threaden, jeg er tydeligvis mer uærlig enn gjennomsnittet her på forumet. Men det skal sies at alt det overskytende fra ordren fremdeles står uåpnet i originalemballasje, selger kan fremdeles komme å hente det hvis han finner ut av det, noe jeg tviler på. Nei, det får være grenser for hvor ærlig man skal være. Skal holde dere oppdatert om det blir noe utvikling i overskuelig fremtid.

Ps. Zerolol er en kompis av meg, for de som syns det var underlig at to stykker hadde laget account for å poste i denne threaden

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk angrefristen. Send tilbake 1 sett Behold det andre

Hvilke varer er det snakk om?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja - det blir som å filme seg til et straffespark for åpen scene og slow motion. Ikke mye ære i det. Enhver står naturligvis fritt til å gjøre som de vil - men hvorfor ikke sende en mail til selger? Tipper at du vil føle deg som en helgen - god følelse, det - men jeg er kan hende gammeldags.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polimester Bastian
    Man skal ikke plage andre,
    man skal være grei og snill,
    og for øvrig kan man gjøre hva man vil
    mulig tante Sofie er overgitt, men såvidt jeg kan se har du ikke brutt noe av politimesterens lov enda så..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du handler en del utstyr og spesielt i denne butikken får du nok bedre priser og bedre service med å varsle om sånt.
    Kjøpte selv noe brukt i postoppkrav for 1 mnd siden.Lappen var borte,så posten bare gav meg pakka uten å måtte betale.Styra veldig med å finne navn,kontonummer osv til selger/avsender.Hadde aldri drømt om å la være å betale og skylde på posten.Rett skal være rett.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte nylig et verktøy til 3000,- på et nettsted mot postoppkrav. Fikk pakken levert ut uten å betale noe. Tok umiddelbart kontakt med selger å spurte om jeg kunne få betale for varen
    Er kun 1 rett ting å gjøre, kontakt butikk, og la dem avgjøre..

Å spør du her så bør du være klar til å følge anbefalingene
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lotto
    Ps. Zerolol er en kompis av meg, for de som syns det var underlig at to stykker hadde laget account for å poste i denne threaden
    Makes sense.

Hva slags varer var det snakk om? Det er det mange som er nysgjerrige på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den opprinnelige idéen var å gjøre dette så anonymt som mulig, men jeg kan vel si at det er en relativt voksen flatskjerm-TV av et merke i fremgang på det europeiske markedet, med originalt tilleggsutstyr. Vi snakker ikke toppmodell, men verdien er betydelig høyere enn 3-4 tusen kroner for å si det på den måten.

Håper det hjalp på nysjerrigheten

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den opprinnelige idéen var å gjøre dette så anonymt som mulig, men jeg kan vel si at det er en relativt voksen flatskjerm-TV av et merke i fremgang på det europeiske markedet, med originalt tilleggsutstyr. Vi snakker ikke toppmodell, men verdien er betydelig høyere enn 3-4 tusen kroner for å si det på den måten.
    Ah.

Da tror jeg faktisk jeg hadde hatt problemer med å beholde den. Jeg liker i hvert fall tanken på at jeg hadde levert den tilbake, hvis det hadde skjedd meg.

Jeg har utnytta grov og åpenbar feilprising fra nettbutikker (bl.a. en DVDboks som på det laveste hadde kostet $400 som plutselig var priset til $18) tidligere, uten at jeg har spesielt dårlig samvittighet for det. Men, her snakker vi altså om rundt 10-15000,-. Det at det er postordre, gjør det hele veldig upersonlig, og det gjøre det mye enklere å tenke på saken som en slags lottogevinst. Men, det er jo det samme som om du hadde gått inn på Elkjøp, tatt med to TVer til kassa, og så oppdaget at betjeningen kun har slått inn den ene TVen. Hvis du går ut av butikken med en TV du ikke har betalt (og som du vet du ikke har betalt), så er det faktisk butikktyveri. Har du litt uflaks, så kan det jo også hende at vakten ved utgangen ber om å få se kvitteringen din. Da hjelper det ikke å skylde på at det er den som satt i kassa som har gjort feilen.

Men, som sagt tidligere, risikoen for å bli tatt, og risikoen for at konsekvensene blir større enn at du må levere tilbake TVen, eller eventuelt betale for den, er veldig liten. Jeg vil tro at du har gode muligheter til å slippe unna hvis du ikke sier noe selv (forutsatt at ikke noen som jobber i den aktuelle nettbutikken, og som vet at de mangler en passelig dyr TV, tilfeldigvis skulle komme til å lese denne tråden, altså), så her er det egentlig bare opp til din egen samvittighet om du vil beholde den eller ei.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir bare skrevet av på hovedtelling, de tenker sikkert ikke noe over det engang..har selv jobbet på lager hos en stor eletrokjede og det er utrolig hvor mye som bare blir borte..så jeg hadde beholdt tven og du får ikke noe ros for å gi den tilbake, kanskje en takk og et gavekort på noen hundre kroner..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du oppgi navnet på butikken, slik at alle vet hvor man skal handle?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svare strev med å få sendt spetakkelet, men det var en merkelig feil. Det må jo være sjelden at folk kjøper to tv-er, så da burde det gått opp et lys for han som pakker.

I dette tilfellet ville jeg sagt i fra, men forventet at butikken tok seg av retur mm.

Jeg har også sagt i fra tidligere når det ble slått inn feil (for lite antall) i kassen. Det var da ikke snakk om så stort beløp, men fortsatt en hundrelapp eller to.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo snu på det:

Butikken har mistet en TV, Lotto har funnet TVen og kan forvente 10% finnerlønn :-)

Edit: Ring butikken og spør om de mangler en TV :-)

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, jeg fikk en liten assosiasjon til filmen The Box nå ;-)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid best å si ifra. En gadget eller AV-utstyr nytes best med ren samvittighet. Har opplevd å få feil vare tilsendt ved flere anledninger. Noen ganger feil som er i min disfavør (feil BD/DVD o.l.) og noen ganger i min favør (Bedre iPod og en ekstra receiver til 8 lapper). Alle ganger har jeg sagt i fra og alle ganger har det gitt meg god samvitighet og materielle verdier utover det jeg har bestilt og betalt for. Feilsendt film har jeg tilgode å måtte betale for på noen måte og har alle ganger fått ny tilsendt uten kostnader. Da jeg meldte i fra om iPod så fikk jeg selv velge om jeg ville beholde den eller om jeg heller ville ha den jeg hadde bestilt med påfølgende takk for at jeg sa i fra. Receiveren ville ikke butikken ha tilbake uansett hvor mye jeg enn prøvde. Så da endte det med at noen andre fikk en receiver av meg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis butikken nekter å ta tilbake noe du har fått for mye er det bare å takke og bukke. Jeg hadde ikke giddet å krangle, men for sikkerhets skyld hadde jeg bedt om å få det skriftlig.

Forresten, når jeg har sagt i fra, så er det enten ikke noe respons (ikke takk en gang), eller "jøss (er det ærlige mennesker der ute)"

I motsatt fall, kan jeg være ganske standhaftig hvis jeg mener jeg har krav på noe. Eksempelvis en telefon som visstnok hadde fått vannskade (etter nesten tre ukers bruk). Faktisk vant vi frem i forbrukerrådet selv om vi ikke stilte med faglig ekspertise (noe motparten gjorde).

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv hadde jeg ikke hatt mage til ikke å si i fra, dette blir garantert oppdaget en eller annen gang.

OT: Bestillte en gang en eske tennplugger.... Fikk en PALL :-D DET blei oppdaget ja. Tømte hele norgeslageret ... ( plukkfeil i dataens barndom )

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ikke tente på alle pluggene da Gubben, det kunne blitt heftig

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper det hjalp på nysjerrigheten
    De vil oppdage det når fakturaen for TV-en(e) kommer som kryssjekkes mot lagermottak. Da får man en differanse på -1 som igjen vil medføre at man sjekker mer og vips, så har du en faktura i postkassen din. Slikt kan skje og de som skal være "lure" får plutselig en faktura. Hvis jeg ikke husker feil har butikken 3 år på å kreve inn beløpet fra deg. (dvs å oppdage feilen og ettersende en faktura/regning til deg)

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av solstice
    De vil oppdage det når fakturaen for TV-en(e) kommer som kryssjekkes mot lagermottak. Da får man en differanse på -1 som igjen vil medføre at man sjekker mer og vips, så har du en faktura i postkassen din. Slikt kan skje og de som skal være "lure" får plutselig en faktura. Hvis jeg ikke husker feil har butikken 3 år på å kreve inn beløpet fra deg. (dvs å oppdage feilen og ettersende en faktura/regning til deg)
    Gammel tråd dette men..

Betyr det da at en hvem som helst nettbutikk kan sende deg en vare, og i løpet av 3 år sende deg regningen på en ting du ikke har bestilt?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •