Advarsel Svindler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Advarsel Svindler!

Denne fyren har brukt mye finn.no og tilbudt seg å kjøpe hovedsaklig dvd filmer. Jeg fikk akkurat tilbake et brev fra Politiet der han er funnet skyldig i å svindle kjøp av filmer, der han har fått tilsendt filmer uten hensikt å betale fra 3 forskjellige personer som alle anmeldte forholdet.
    Blir ikke overrasket om det er skjedd med flere.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv moderert
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte DVDer selv til denne fyren i januar, men har ikke sett noe til pengene. Må man anmelde for å få tilbake pengene da kanskje? Jeg har purret mange nok ganger nå, og han har også sluttet og svare på mail.

Kan man anmelde et slikt forhold over nett? Eller må man møte opp personlig?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det godt å vite at denne fyren kan holde på som han vil til evig tid siden politiet neppe anstrenger seg uansett.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et raskt søk på Google finner en fort ut at dette er en merkelig skrue. Litt usikker på om denne tråden er i "tråd" med gjeldende retningslinjer her på forumet, men personlig syntes jeg det er flott at det informeres om svindlere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har vel litt seg selv å skylde når man sender, til og med betaler frakten til han og forventer at han betaler når han mottar filmene... Det er vel ingen her som selger AV utstyr uten å sikre seg på en eller annen måte.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Etter et raskt søk på Google finner en fort ut at dette er en merkelig skrue. Litt usikker på om denne tråden er i "tråd" med gjeldende retningslinjer her på forumet, men personlig syntes jeg det er flott at det informeres om svindlere.
    Hvis han er funnet skyldig er det jo greit vel?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel i forhold til etterforskning og eventuell dom og straff at tiltalte er uskyldig til det motsatte er bevist. Er en person under etterforskning og en tvilsom kjøper som ikke gjør opp for seg ved kjøp, er det vel greit å advare eventuelle nye offere om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Man har vel litt seg selv å skylde når man sender, til og med betaler frakten til han og forventer at han betaler når han mottar filmene... Det er vel ingen her som selger AV utstyr uten å sikre seg på en eller annen måte.
    Skjønner ikke at folk ikke har lært dette nå. Man sender ikke uten oppkrav og man betaler ikke på forskudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Da er det godt å vite å denne fyren kan holde på som han vil til evig tid siden politiet neppe anstrenger seg uansett.
    Det trodde nesten jeg også, men jeg anmeldte saken siden jeg fikk han til å skrive en kjøpskontrakt osv. Politiet fant han skyldig og han må betale tilbake til de han skylder + bot eller evt fengsel.

Jeg er veldig glad i Politiet akkurat nå:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av campingvogn
    Jeg solgte DVDer selv til denne fyren i januar, men har ikke sett noe til pengene. Må man anmelde for å få tilbake pengene da kanskje? Jeg har purret mange nok ganger nå, og han har også sluttet og svare på mail.

Kan man anmelde et slikt forhold over nett? Eller må man møte opp personlig?
    Jeg hadde kontaktet Sunnmøre Politidistrikt, sendt dem den informasjonen som viser saken og hørt. (Jeg møtte opp på min lokale Politi stasjonen og anmeldte der, før de sendte den videre) Slik jeg forstod det var saken ferdig behandlet, men det skal vel være mulig å ta dette videre siden han allerede er funnet skyldig i lignende tilfeller.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi må være svært varsomme med å navngi personer her inne i denne type kontekst. Forstår den "almennprevantive" vinklingen her, men husk at vedkommendes navn vil indekseres på Google for "all fremtid" om den får stå her inne. Vi får jo kanskje anta vedkommende tar til vettet, dette virker jo som en småsvindler som jo allerede har fått det nødvendige fokus hos politiet og forhåpentligvis retter seg etter de pålegg forhåpentligvis måtte komme fra det holdet.

Jeg vil jo uansett oppfordre til å benytte postoppkrav fremfor forskudd, men forstår jo at noen synes oppkravskostnadene ikke står i stil til "hovedstolen" på filmer og lar seg friste av en direkte betaling...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    selv moderert
    Det hadde vært greit å få opplyst hvorfor innlegg blir moderert, spesifikt

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hallvardr
    Det hadde vært greit å få opplyst hvorfor innlegg blir moderert, spesifikt
    Jeg var første mann til å lese tråden din, og gjorde som flere her et google søk som ga et tydelig tvilsomt inntrykk av fyren. jeg linka til en av reportasjene med bilde og navn, men innså jo raskt at dette kom til å bli moderert bort, så jeg fjerna det like godt selv.

Skjønner jo at forum eier må ta ansvar for info som ligger her, men synes det er synd at slike folk ikke kan settes i gapestokken..

Hva er det forresten som har gjort at flere har sendt til denne personen på forskudd, tilbyr han seg å betale urimelig mye for dvd'ene ?? isåfall så er jo det en god indikasjon på ugler og muffins og sånnt..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg var første mann tIl å lese tråden din, og gjorde som flere her et google søk som ga et tydelig tvilsomt inntrykk av fyren. Jeg linka til en av reportasjene med bilde og navn, men innså jo raskt at dette kom til å bli moderert bort, Så jeg fjrrna det like godt selv.

Skjønner jo at forum eier må ta ansvar for info som ligger her, men synes det er synd at slike folk ikke kan settes i gapestokken..
    Ja jeg kan ikke helt forstå hvorfor det blir moderert bort når det er en sak som er ferdig behandlet og det kan være flere involverte som kunne hatt stort nytte av å finne ut om dette.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navnet er jo allerede indexert på google, vet ikke om det blir fjernet..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn.no har egen betalingstjeneste. Har ikke testet den selv enda, men da slipper man i alle fall oppkravsgebyret. Det velter jo enhver DVD-handel eller andre ting med småbeløp.

FINN.no - Forbrukertrygghet

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator: Jeg ber om at alle respekterer det at vi har rettningslinjer som ikke tillater oss å publisere personalia i slike tilfeller, selv om det for noen kan anses som allmennyttig informasjon innenfor vårt miljø.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Finn.no har egen betalingstjeneste. Har ikke testet den selv enda, men da slipper man i alle fall oppkravsgebyret. Det velter jo enhver DVD-handel eller andre ting med småbeløp.

FINN.no - Forbrukertrygghet
    Genial tjeneste. Har brukt den selv ved flere anledninger. Lygren har vel antydet at denne tjenesten skal være på plass i Avforum V2.0

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •