Er det noen som har greie på smart telefoner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Er det noen som har greie på smart telefoner?

Hei folkens!

Er ute etter å gå til innkjøp av en smart telefon med berørings skjerm. Men klarer ikke å skille hva som bra ut ifra mengden. Har prøvd å lese meg opp på hva som er duger, men når at det så stor splid mellom to tester som dette: TEST: HTC Tattoo - Konklusjon - Amobil.no og Test: HTC Tattoo – Kjærlighet ved første touch - mobilen.no, så er det ikke enkelt..:?

Det jeg er ute etter er en telefon med GPS, kapasitiv skjerm, brukervennlighet og en moderat pris, altså ikke 3-4000,- for en telefon.

På forhånd takker jeg for alle svar.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne SE Xperia X10 mini Pro, den får jo seksere overalt nå for tiden og er veldig billig. Prisen hos komplett er uten abb. mener jeg.

Har den ikke selv.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på kravene dine ser det ikke ut som du er ute etter en smart telefon, men mer en helt vanlig ring og sms telefon med touch og gps

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for raske svar :)

penol: Har sett og lest en del om X10 min på nett, og det eneste ankepunktet som går igjen er en noe liten skjerm, med tanke på nettlesing osv. Men skal ta en titt på den i virkeligheten før jeg avskriver den helt.

Evelen: Må innrømme at jeg ikke er så stødig på begrepene og bruker dem sikkert om en annen.ops: Så jeg må bare rett og slett fylle på min uvitenhet og spørre, hvilken funksjoner er det på en smart telefon som ikke er på en vanlig telefon?
    Eller for å spørre på annen måte, hva er det som gjør en telefon smart?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt forklart er det som gjør en telefon smart at den kjører et operativsystem som lar brukeren installere programvare for å utvide funksjonaliteten.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en smart telefon jeg er ut etter, får legge det til på listen. Hadde tenkt å hive meg på den her android, windows osv. bølgen, når jeg først skal ha ny mobil

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du med budsjettet ditt ikke vil strekke deg til en HTC Desire, men det er første smart telefonen jeg i det hele tatt vurderte. Og den leverer så det holder.. HTC Legend er nesten lik og litt billigere.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja det er vell kanskje beste å kjøpe skikkelige greier med engang, men så er det slik for meg at telefoner holder storsett kun rundt 1-1,5år, de blir som regel fysisk utslitt. Ja jeg vet, jeg burde hatt en Duplokloss med antenne. Men har veldig lyst på en rimelig smart telefon som duger. Synes det blir litt i dyreste laget å punge ut 3-4000 for en..

Har sett litt på nokia x6, samsung galaxy spica, htc tattoo og ellers andre mobiler i den prisklassen der. Men det virker nærmest umulig å skille ut hvilken telefon som gir mest for penga og fungerer i det virkelige liv.

Er det noen som kanskje har en av de overnevnte, som er kjempe fornøyd med den?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt tattoo'en ei god stund nå, og må si meg rimelig fornøyd. problemet med de fleste htc telefonene er middels batterikapasitet og vanskelig å se noe som helst på skjermen ute når sola skinner. jeg skriver også endel mindre tekstmeldinger nå enn på tidligere tastaturtelefoner - skjermen er forholdsvis liten og tastene rimelig små. kameraet er også middels.

på plussia er den proppa med funksjonalitet som de andre htc'ene, bruker standard miniUSB til lading/pc-tilkobling, standard minijack til lyd og har et inuitivt og effektivt grensesnitt.

EDIT: jeg glemte helt å si det, men hvis jeg var deg, ville jeg heller vurdert desire fra htc iaf, med større skjerm og android 2.1.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt iPhone 3G og har HTC Desire...

Høres egentlig litt ut som om du bare vil ha det for å være med på bølgen (var jo litt det du skrev selv også)...

Hva tror du du kommer til å bruke den til som du ikke kunne bruke en Nokia 5110 til.?

for meg er det å ha en fullverdig Nettleser i lomma, så man kan sjekke AVforum når man er på farten... Å ha Facebook og Twitter i lomma...
    Bruke den til å ta tiden når jeg er ute hos kunder å jobber, enkelt søke gratis på gulesider/telefonkatalogen, spille såklart å ha GPS i lommen når jeg kjører meg bort på tur til kunder.:roll: (og 100 andre ting)

(men det er min private telefon ja, på jobb har jeg en ubrukelig DUMB-phone... )

GPS, ikke tro du får en erstatning til dedikert bil-gps, dårlig batteri, dårlige gjerne stående bilholdere og manglende talenavigering, Til iPhone må du da kjøpe TomTom Appen, som koster det samme som den billigste Bil-GPS'n deres. (nesten ja, tror det er 650kr for TomTom)

Ingen smarttelefoner er brukervennlige sånn egentlig, sett fra hva man er vant til fra mobiltelefoner, iPhone er nogen unde brukervennlig på selve telefonen, men så er det låst til iTunes-helvette... Android er som å ha windows på mobilen, ting kan krasje, fryse, restarte å 1000 innstillinger du ikke viste du hadde...

Den største nedturen med å gå til smarttelefon er batterilevetid, verken iPhone eller HTC (Desire) har batterikapasitet til mer en en 1dags bruk, må laddes hver kveld... Er du vandt med en Nokia du ladder 1gang i uka så blir dette en stor minus...

Men, jeg kunne ikke levd uten min Desire, bra kamera, bra skjerm, gjør samme som en PC nesten, GPS, treningsprogrammer osv...
    En smart tlf kan gjøre 100ting man ellers måtte hatt dedikerte enheter til...
    Bare en GPS med fargeskjerm koster jo 3500kr, å der har du prisen på telefonen...

Til slutt, skal du ha en smart telefon må du også ha en dataplan, fast pris for 500Mb i mnd foreksempel, så du kan få værvarslet fra Yr, oppdateringen er facebook og mailene inn på telefonen... Uten dataplan er en smart telefon plutselig bare dum... Ja den bruker Wi-Fi, men det gjelder 90% av tiden når du er hjemme å har en PC som er mye mer brukervennlig ståene like ved deg...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPhone er jo ikke mer låst til iTunes, enn andre smart-telefoner er låst til sin plattform. Og ingen andre kan konkurrere med programvare-tilbudet (apps).

Spør du meg, er iPhone fortsatt uten reell konkurranse. Men prisen blir vel stivere enn trådstarter ønsker seg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTC har stinkers kamera hvis det betyr noe. SE har dårlig/dyrt GPS opplegg. Jeg skal ihvertfall vente til Nokia N8 kommer til høsten.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    HTC har stinkers kamera hvis det betyr noe. SE har dårlig/dyrt GPS opplegg. Jeg skal ihvertfall vente til Nokia N8 kommer til høsten.
    Må ikke kamme alle over samme draget nå...
    Blir som å si alle Nokia har dårlig kamera...

Desire har fullt brukbart kamera... Med Nesten HD video opptak.. :-P

HTC er ikke låst til noenting det.? plugg i usb-kabelen å flytt bilder å filer å musikk fra minnekortet som man vil...
    De har et program man må bruke for å sikkerhetskopiere ja, men det er også alt man gjør med det programmet...

Har du hatt en iPhone med masse bilder og musikk på, å så hatt en PC som har død, så skjønner du hva jeg mener med Låst til i-Tunes, ikke bare låst til iTunes, men faktisk låst til den iTunes på den PCn... ;-)
    Edit : Android App market har passert 50.000 apps for lenge siden, men så er det ikke antallet som betyr noe heller, det er kvaliteten på de 1000 beste... (synes jeg)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTC Desire, ferdig diskutert. Første telefonen som er bedre enn iPhone siden iPhone kom på markedet.
    --
    Thorbjørn

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lurt litt på denne Desire en liten stund. Hvordan er den i forhold til Iphone mtp brukervennlighet etc?

Har mange kompiser som bruker Iphone, mens jeg selv er absolutt ingen tilhenger av "epleprodukter" i det hele tatt.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Har hatt iPhone 3G og har HTC Desire...

Høres egentlig litt ut som om du bare vil ha det for å være med på bølgen (var jo litt det du skrev selv også)...

Hva tror du du kommer til å bruke den til som du ikke kunne bruke en Nokia 5110 til.?
    Ser helt klart poengene dine, men det jeg savner er å kunne gå på nettet, bruke nettbank, sjekke epost på en respektabel måte, bruke GPS osv. alt dette kunne ikke 5110'n.(har hatt en tidligere) Og den Sony-Erikssonen jeg har nå gjør det bare sånn halvveis, selv med operamini er det tragisk å gå på nett.:|

Men er det slik at vist man ikke går for en Iphone eller en dyrere utgave av en eller annen HTC. Så er det ingen vits i å gå for noen av de litt rimeligere smart telefonene. Selv om jeg mest trolig blir å bytte den ut om 1-1,5år..?

zeezar: Vist du trekker lina og løper til den jeg skal snakke med, så tror jeg den er i boks!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå så jeg senest på lørdag en samsung sak i aksjon,og d var treige greier. Er redd du alltid vil føle du mangler noe med en av de 1krones 'smart' telefonene.. web browsing og det meste annet er jo lynraskt på desire,og ser ikke for meg at den vil være veldig utdatert om ett år..

Ang. batteritid så kom det denne uken oppdatering som skal forbedre den. Jeg har alltid hatt mob på lading hver natt, og har du det er du ganske trygg. Med fler og fler mob m standard usb lading er d jo heller ingen problem å ha en lader liggende på feks jobb.. viktigste er at tlf ikke driver å søker etter wifi hele dagen, d fant jg fort ut
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    ... zeezar: Vist du trekker lina og løper til den jeg skal snakke med, så tror jeg den er i boks!
    Folk med humor liker jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0