Er det noen som har greie på smart telefoner? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Hehe, nei. Når man bytter telefon en gang i halvåret så er det ikke så godt å få tak i forskjellig merke hver gang :P
    Har nok hatt det meste. Før Xperia var det HTC Toutch HD, før der var det noe Nokia N95 osv..bytter ofte som sagt.
    Har ikke funnet et program jeg ikke kan få på grunn av Android 1.6
    Ah! Du kan ikke få dynamiske bakgrunner! O akk og ve verdens undergang!! Har tidligere hatt en del Nokiaer, men nå skulle jeg være lur og ha meg en smarttafseskjermtelefon. Så etter litt om og men ble det en Desire.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jeg er glad jeg ikke trenger installe iTunes for å kjøre bilen min, og at den kan kjøre med mer enn en person i av gangen.
    Har sjekket litt om Android, og funnet ut at jeg må installere ganske mye programvare, og sannsynligvis begynne å bruke Microsofts e-post-program, for å kunne bruke det. iPhone kan jeg bruke uten videre. iTunes og AppStore er der og virker problemfritt; er det noe jeg trenger, er det bare å klikke, så har jeg det.

Hva er hensikten med "smarte" løsninger, om man må bruke tid på å få dem til å virke?

For å trekke bilmetaforen etter håret: Her har jeg valget mellom en ny bil med alt nødvendig utstyr, som det bare er å vri nøkkelen rundt i, og en strippet modell som ikke gjør det den skal før jeg har montert en haug med ekstrautstyr -- om jeg finner noen som vil selge meg det.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nah... Desire med HTC sense fungerte rimelig greit med en gang for min del. Exchange, kontaktlister, Gmail, Facebook og Android Market virket med en gang det. Ikke noe problem. Men man kan selvsagt bytte ut det meste med funksjonalitet som passer ens behov og lyster, men det er ikke noe man *må* gjøre for at det skal virke. Så jeg ser ikke problemet.

Det som derimot er et stort problem er alle begrensningene man har på en iPhone. Du kan selvsagt "jailbreake" den og det blir bedre, men "out of the boks" er det ikke så fantastisk som alle de religiøse tilhengerne av Jobs skal ha det til å være.

Og det er helt idiotisk at man må installere en svær applikasjon for å kunne f.eks. legge inn musikk på iPhone. Eller at telefonen ikke kan plugges inn via USB i biler, recivere, radioer som støtter avspilling av mp3 fra minnepinne. Men som jeg sier; så lenge folk finner seg i å bli rævkjørt av Apple - så la dem. Frihet til å betale mye for mindre. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den diskusjonen rundt iPhone kontra andre telefoner, Apple vs Microsoft er alltid så jævla håpløs.

Fahnsen, det fungerer smertefritt for deg fordi du allerede bruker det som er nødvendig for at en iPhone skal gå smertefritt. For de som ikke gjør det virker det som jobb å begynne f. eks. å bruke iTunes. Men det er akkurat det samme andre veien, som du nevner. At du må bruke Microsofts epostprogram.

Kan vi ikke bare si at iPhone er lett for de som allerede bruker disse applikasjonen, tilsvarende for Android-baserte telefoner som da "slipper" iTunes. Hva som er LETTEST kan jo diskuteres i all evighet uten at man blir enige av den grunn.

Jeg er egentlig verken for eller mot noen av delene, men er så sinnsykt lei av å lese om det i alle diskusjoner.. hehe.

Skål!
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    så lenge folk finner seg i å bli rævkjørt av Apple - så la dem. Frihet til å betale mye for mindre.
    Som Mac-bruker må jeg som sagt installere programvare -- faktisk flere ulike programmer til ulike oppgaver -- og sannsynligvis bytte mail-program (til et notorisk elendig, usikkert og tungbrukt produkt fra Microsoft, som attpåtil er en del av en svinedyr programpakke), for å kunne bruke Android.

iTunes har jeg allerede; det er ikke en «svær applikasjon», men noe jeg kjører i bakgrunnen nesten hele tiden uansett (siden det er min primære musikkilde), og som ikke opptar nevneverdige ressurser. Og programmet er gratis, både til Mac og Windows.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Jeg har lurt litt på denne Desire en liten stund. Hvordan er den i forhold til Iphone mtp brukervennlighet etc?

Har mange kompiser som bruker Iphone, mens jeg selv er absolutt ingen tilhenger av "epleprodukter" i det hele tatt.

+1

Selv bruker jeg samsung Omnia HD. Det er ingen tvil om at Samsung kan skilte med de peneste skjermene på markedet da de benytter AMOLED teknologien. Jeg ville sett på de nye samsung eller HTC mobilene.
    Jeg jobber for èn av landets største mobilselskaper og snakker daglig med kunder og forhandlere. Jeg kan fortelle at noe av det siste jeg ville ha kjøpt, var en Iphone og Nokia.
    Mange er sikkert fornøyd, men uten noen tall å slå i bordet med, er den generelle oppfatningen min at det er uten tvil et flertall som har klager/ har mer problemer med Iphone enn f.eks Android plattformen. Mange som går fra førstenevnte til sistnevnte og er strålende fornøyd med det i forhold. Jeg har ingen av plattformene, men blir utvilsomt Andriod neste gang.
    Lykke til uansett

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså den iPhone vs. Android er bare å drite i.
    En person som vil ha en Audi RS4 ville aldri kjøpt seg en BMW M3 og vise versa.
    Samme gjelder med de telefonene. Du ser fort om en har bestemt seg eller ikke, og du får ikke omvendt dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser fort om en har bestemt seg eller ikke, og du får ikke omvendt dem.
    Jeg lar meg gjerne omvende, om det finnes gode argumenter.

Kjenner flere som har iPhone og noen som har hatt det siden den første lanseringen i USA, men ingen som har hatt problemer. Apple har vanligvis lavere feilprosent/færre reklamasjonssaker enn andre produsenter. Om det er annerledes når det gjelder telefon, skulle det vært interessant å se tall på det.

Uansett trenger jeg en telefon som virker med min Mac, uten en haug jallaløsninger jeg må skru sammen på veien.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså den iPhone vs. Android er bare å drite i.
    En person som vil ha en Audi RS4 ville aldri kjøpt seg en BMW M3 og vise versa.
    Samme gjelder med de telefonene. Du ser fort om en har bestemt seg eller ikke, og du får ikke omvendt dem.

Ja vel? Hva om det var en og samme forhandler som solgte både Audi og BMW. Vil ikke de merke best hvilken bil de har mest klager på? Akkurat som jeg som jobber med alle "vesentlige" mobilprosusentene?

Og min erfaring er ikke basert på "fanboys". De vil så og si alltid sverge til samme produsent/produkt. Dette er basert ut ifra den vanlige mannen i gata og hans brukeropplevelse av produktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    min erfaring er ikke basert på "fanboys". De vil så og si alltid sverge til samme produsent/produkt. Dette er basert ut ifra den vanlige mannen i gata og hans brukeropplevelse av produktet.
    Men kan du si noe om brukersettingen her?

De som klager på iPhone, er det Mac- eller Windows-brukere, eller begge deler?

Hva er det de klager på? Hardware, eller programvareproblemer?

Er det forskjell på ulike versjoner av operativsystemet?

Er det privatbrukere, eller folk som får telefon gjennom jobben?

Som nevnt over, er HTC/Android mindre aktuelt for meg som Mac-bruker, fordi den krever spesiell programvare og kanskje nye bruksvaner.

Men om det er mye feil på iPhone, og dette også rammer Mac-brukere, kan det være en grunn til å ta det ekstraarbeidet som må til for å få Android til å snakke med Mac'en.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Ja vel? Hva om det var en og samme forhandler som solgte både Audi og BMW. Vil ikke de merke best hvilken bil de har mest klager på? Akkurat som jeg som jobber med alle "vesentlige" mobilprosusentene?

Og min erfaring er ikke basert på "fanboys". De vil så og si alltid sverge til samme produsent/produkt. Dette er basert ut ifra den vanlige mannen i gata og hans brukeropplevelse av produktet.
    Jeg har ikke nevnt dine replys i mine poster noen steder :lol:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en HTC Desire. Kjøpte den istedenfor en iphone, jeg lånte en uke, før jeg bestemte meg. Derimot nå som den nye iphone er i anmars vet jeg ikke? Kan hende jeg hadde sett litt mere på denne før jeg kjøpte.

Desire er en meget brukervennlig telefon og manualen trenger du ikke. Det eneste negative er at skjermen er nærmest uleselig i sollys, men det gjelder vel flere. Dessuten er ikke radioen den beste og kamera / video kunne vært enda bedre. Men den klarer alle oppgavene til en avansert og krevende bruker uten problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Men kan du si noe om brukersettingen her?

De som klager på iPhone, er det Mac- eller Windows-brukere, eller begge deler?

Hva er det de klager på? Hardware, eller programvareproblemer?

Er det forskjell på ulike versjoner av operativsystemet?

Er det privatbrukere, eller folk som får telefon gjennom jobben?

Som nevnt over, er HTC/Android mindre aktuelt for meg som Mac-bruker, fordi den krever spesiell programvare og kanskje nye bruksvaner.

Men om det er mye feil på iPhone, og dette også rammer Mac-brukere, kan det være en grunn til å ta det ekstraarbeidet som må til for å få Android til å snakke med Mac'en.
    Rart at så og si alle som tester mobiler og annet tech utstyr mener at Desire med android platform er den beste mobilen de noensinne har testet, men det er vel du som har rett og alle andre tar feil.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Som Mac-bruker må jeg som sagt installere programvare -- faktisk flere ulike programmer til ulike oppgaver -- og sannsynligvis bytte mail-program (til et notorisk elendig, usikkert og tungbrukt produkt fra Microsoft, som attpåtil er en del av en svinedyr programpakke), for å kunne bruke Android.
    Kan du være så snill å nevne disse programmene ved navn og hvorfor du måtte ha de.?

Klarer ikke Mac å finne nye USB Enheter uten hjelp?

Jeg har ikke trengt å gjøre en døyt med mine PC-vaner/programmer...
    Jeg har flere forskjellige mailer/mailsystemer og domener, å alle dyttes inn på telefonen, hvorfor må du gjøre noe med mailopplegget ditt for at det skal fungere med Android.?
    Har du en Mac-only-mailserver? men jeg skjønner ikke hva det er du trenger... Hvilket opplegg kjører du egentlig på mail.?

Eneste som anbefales (som da ligger på minnekortet til Desire når man får den) er et program for backup til PC... Trenger ikke dette heller...

Den rake motsetning til iPhone hvor du ikke får innpå en mp3 uten å gå gå en lang og treg omvei om iTunes... Start iTunes, søker etter telefonen, finn sangen du vil ha inn på iPhone, lag ny spilleliste, legg til sangen i spillelisten, synkroniser spillelisten... :evil: :evil:

Kanskje du har lest at du må ha gmail.? Eller Facebook.?
    Alt er frivillig, trenger ingenting...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har valget rett og slett falt på en HTC Desire, netcom hadde en grei pris på den nå. Så da er det bare å vente på at den lander i postkassa og håpe på at jeg blir fornøyd med det valget.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •