Er det noen som har greie på smart telefoner? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Uten tvil HTC Desire
    Ser forsåvidt etter ny telefon selv. Men jeg bruker Mac, og de fleste smarttelefoner er i praksis bundet til Windows.

Er Android åpent for bruk med andre plattformer?

En av anmelderne skriver at det finnes 60.000 apps -- men antyder også at det ikke finnes skikkelig distribusjon for sånt for norske brukere. Hvordan er realitetene her?

PS:
    Ny iPhone og nytt iPhone OS lansert idag. Så da spørs det bare på prisen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Ser forsåvidt etter ny telefon selv. Men jeg bruker Mac, og de fleste smarttelefoner er i praksis bundet til Windows.

En av anmelderne skriver at det finnes 60.000 apps -- men antyder også at det ikke finnes skikkelig distribusjon for sånt for norske brukere. Hvordan er realitetene her?

PS:
    Det er betalingen for de applikasjonene som ikke er gratis på android marked. Men det kommer. Eneste jeg har kjøpt er Bilnavigasjon (CoPilot), men det kjøpte jeg direkte fra produsenten, kostet litt over 200 kr. og med norsk stemme styring. Ellers så er det mer enn nok med gode gratis applikasjoner, jeg mangler ikke noe.

Om man kan bruke applikasjoner som ikke er android kodet tviler jeg på.

Nytt Android OS til Desire skal bli sluppet denne måned (ver.2.2). Det skal visst øke hastigheten med 450% og masse annet.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer visst helt fint med mac.

HTC Desire on a Mac - Android Forums

Er ingen begrensnig for android market avhengig av hvor i verden du er. Dersom du mener om apps finnes på norsk må nok noen andre svare. Kjører alt av os/menyer etc. på engelsk (seff )

PS:
    Iphone ? er det en sånn HTC kopi ?? Ville ikke rørt et apple produkt med ildtang.. Hvem som vil kan utvikle og distribuere på Android market, ingen Steve Jobs som styrer der..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Er ingen begrensnig for android market avhengig av hvor i verden du er. Dersom du mener om apps finnes på norsk må nok noen andre svare. Kjører alt av os/menyer etc. på engelsk (seff )

Det er/var problemer med å betal for android applikasjoner i norge via android marked, sist jeg prøvde funket det ikke. Har ikke prøvd i det siste for å se om de har fikset det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Ville ikke rørt et apple produkt med ildtang.
    Da går du glipp av mye.

Hvem som vil kan utvikle og distribuere på Android market, ingen Steve Jobs som styrer der..
    Ikke tro alt du leser. Det er ingen styring av hvem som får utvikle til iPhone, men det er kvalitetskontroll på det som skal selges gjennom App Store. Kvalitetskontroll av programvare på nett er ingen dårlig idé. Søppel finnes det nok av der ute...

(Men vær så snill ikke å gjøre dette til en sånn anti-Apple-debatt. De er like ille som kabeldebattene...)

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg Xperia X10 fra SonyEricsson som jeg er utrolig fornøyd med. Min far har HTC Desire, men er fint lite forskjell på disse 2 telefonene foruten et mye bedre kamera på X10 samt mye bedre design på X10 (Personlig meing)
    Har og testet iPhone 3GS som min bror har, og er absolutt en kjempetelefon. Men kommer ikke helt opp mot Desire/X10. Kanskje nye iPhone 4 blir bedre.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Europa er fortsatt ikke åpnet for betaling på market nei, skal man ha en betal App må man kjøpe den direkte fra de som laget den, fungerer fint det også, så som navigasjon som nevnt... Android er Åpent å Apple/Google skal ikke ha 40% av inntektene til utviklerne, så det er fullt mulig å kjøpe slikt fra nettsider, i tillegg til Android Market har man også flere andre distribusjonsApps som fungerer som market, en av de er SAM / SlideME Marketplace...

HTC er ikke låst til noenting, Android er OS og ligger på telefonen, installerer Apps med Android, ikke iTunes eller annet prioritært..
    Minnekortet har man full tilgang til som en annen ekstern harddisk, bare å tømme innpå med musikk filmer og Nintendospill ops: Super Mario 3 FTW! :-o

Skjermdumt fra min Desire :

:-P

iPhone er Apples telefon, ikke din.
    HTC er din telefon, gjør den til din egen med egne bilder lyder utseende widgets osv osv.. Når jeg hadde iPhone hadde jeg ikke minegen telefon, en iPhone ser ut som en hvilken som helst annen iPhone... Men med Desire har jeg endelig min egen telefon! Min bakgrund, mine widgets, mine meldingslyder, min min min...

Den følelsen er viktig for meg, den fikk jeg aldri med iPhone, var som å låne en telefon fra apple...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Selv har jeg Xperia X10 fra SonyEricsson som jeg er utrolig fornøyd med. Min far har HTC Desire, men er fint lite forskjell på disse 2 telefonene foruten et mye bedre kamera på X10 samt mye bedre design på X10 (Personlig meing)
    Har og testet iPhone 3GS som min bror har, og er absolutt en kjempetelefon. Men kommer ikke helt opp mot Desire/X10. Kanskje nye iPhone 4 blir bedre.
    Har sett at X10 har fått mye pepper for tastaturet og batteriet. Iphone 4, hva vil den koste? 10 høvdinger?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har sett at X10 har fått mye pepper for tastaturet og batteriet. Iphone 4, hva vil den koste? 10 høvdinger?
    Har sett det er skrevet et par plasser om noen som hadde noe prob med tasting i kanten av skjermen. Har da selv ikke det på mitt eksemplar heldigvis =)
    Det med batteriet har jeg ikke merket så mye til selv må jeg si. Bruker dog ikke Timescape.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som nye iphone blir lansert, Nye iPhone er her , kan man da forvente et prisfall og x antall ny lanseringer ifra div. konkurrenter? Isåfall så er det kanskje best å vente litt før man går til innkjøp av smart telefon, kanskje mer mot høsten..?

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    GPS, ikke tro du får en erstatning til dedikert bil-gps, dårlig batteri, dårlige gjerne stående bilholdere og manglende talenavigering, Til iPhone må du da kjøpe TomTom Appen, som koster det samme som den billigste Bil-GPS'n deres. (nesten ja, tror det er 650kr for TomTom)
    For ordensskyld....iPhone kan definitivt erstatte en dedikert bil-GPS for å hjelpe en å finne frem her og der, dog det kommer selvsagt an på hvor negativt man skal gjøre det til at man må/bør ha en 12v-ladekabel samt egen holder...
    Eksempelvis den glimrende applikasjonen NDrive, fåes for de fleste områder man kan finne på å kjøre bil. Eksempelvis Skandinavia-utgaven får man til stusselige 89,- kroner. Fungerer hur bra som heslt! Var en stund inne på tanken om å kjøpe en dedikert GPS til bilen, men har slått dette fullstendig fra meg nå (trenger ikke GPS til og fra jobb, for å si det slik, men av og til er det greit å ha)

NDrive Scandinavia for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store

TEST: Navigasjonsprogrammer for Iphone - Amobil.no

Skaffet meg selv en iPhone for 2-3 måneder siden og er fantastisk fornøyd med den, så aller varmeste anbefaling til Apple-telefonen herfra. Primært er det alle kvalitetsapplikasjonene, samt brukeropplevelsen som grunnen til hyllesten. Nå kommer jo også iPhone 4 som retter på de fleste punktene av det som man kan pirke på med 3GS...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får fullverdig GPS navigering på alle smart telefoner nå for tiden. Enten TomTom eller CoPilot er tilgjengelig for alle.
    Bruker TomTom dedikert GPS på jobb, mens CoPilot på Xperia X10 og TomTom for smartphones på Xperia X1.
    Kan ikke si den dedikerte er bedre på noen måter egentlig. Måtte være litt mindre skjerm om det skulle være noe.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X10 kjører gammel Android 1.6, og derfor er det en del apps som ikke virker på den. Det skal komme en 2.1 oppgradering til høsten, men som alle vet er Ericsson treige. Innen den tid har Desire fått sin 2.2 oppgradering også.

Jeg synes X10 er laget i stygg tradisjonell Sony-Ericsson stil. Jeg liker den ikke.

Navigasjonsprogram, jo, kan anbefale NAVIGON - den støtter de fleste mobiler også.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    iPhone er Apples telefon, ikke din.
    HTC er din telefon, gjør den til din egen med egne bilder lyder utseende widgets osv osv..
    Kloke ord

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    X10 kjører gammel Android 1.6, og derfor er det en del apps som ikke virker på den. Det skal komme en 2.1 oppgradering til høsten, men som alle vet er Ericsson treige. Innen den tid har Desire fått sin 2.2 oppgradering også.

Jeg synes X10 er laget i stygg tradisjonell Sony-Ericsson stil. Jeg liker den ikke.

Navigasjonsprogram, jo, kan anbefale NAVIGON - den støtter de fleste mobiler også.
    Hvilke endel apps er dette?
    Og ja den disign-biten er som sagt personlig (heldigvis :P) Jeg kan ikke fordra det runde desire-designet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord
    Kjører man Jaguar, limer man ikke på plastikkspoiler eller maler flammer på panseret.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPoop != Jaguar

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører man Jaguar, limer man ikke på plastikkspoiler eller maler flammer på panseret.
    Jeg er glad jeg ikke trenger installe iTunes for å kjøre bilen min, og at den kan kjøre med mer enn en person i av gangen. Jaguarer er uansett skranglebiler som ofte må på verksted selv om de ser pene ut. Og ja, X-type er jo bare en "sminka" Ford Mondeo (akkurat som MacBook pro er en sminka Intel-basert PC).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke endel apps er dette?
    Og ja den disign-biten er som sagt personlig (heldigvis :P) Jeg kan ikke fordra det runde desire-designet
    Jeg har ikke oversikten. Siden jeg ikke har giddet kjøpe en telefon med gammeldags OS på. Noe sier meg at dette ikke er den første Sony-Ericsson telefonen du har eid...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke oversikten. Siden jeg ikke har giddet kjøpe en telefon med gammeldags OS på. Noe sier meg at dette ikke er den første Sony-Ericsson telefonen du har eid...
    Hehe, nei. Når man bytter telefon en gang i halvåret så er det ikke så godt å få tak i forskjellig merke hver gang :P
    Har nok hatt det meste. Før Xperia var det HTC Toutch HD, før der var det noe Nokia N95 osv..bytter ofte som sagt.
    Har ikke funnet et program jeg ikke kan få på grunn av Android 1.6

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •