Batteridrill og annet verktøy - Hva skal man velge? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 172 av 172
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Da trenger du ikke den voldsomme volten på drillen, men nok batterikraft.
    Siden brannalarmer, tak osv pleier å være over skulderhøyde ( ) så ville jeg i hvertfall kjøpt en LETT 'slagskrutrekker' 10-12v med minst 2, helst 3, batterier.
    En 18v kan også være lett og med utholdende batteri. Ref.Bosch PSR18 LI-2

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18v'rn til Hitachi er meget god. (Hitachi Powertools)

Bruker min med 1,5Ah batteri, slik at den slipper å bli for tung, og den er meget digg å bruke til lignende oppgaver du skal gjøre.

Vil tro at slagtrekker vil bli overkill for din del, du skal jo ikke montere terraser o.l opp så.

Mange på jobben bruker Hitachi sin 14,4v også, med meget stort hell. (Hitachi Powertools)

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lærte man enda noe nytt, at det ikke er V som avgjør vekt men A.

Er mye man skal sette seg inn i skjønner jeg, men geek-faktoren roper inni meg at selvom jeg ikke nødvendigvis har bruk for slagtrekker, så har jeg mest lyst på det...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den 14,4b hitachi'n der selv, til private gjøremål
    meget fornøyd med den også!

Men merker stor forskjell på 14,4 hitachi og 10,8v blå bosch, størrelse og vekt er alfa og omega for min del, så i arbeid passer blå bosch'n meg bedre. Men nå driver vi nok med litt forskjellige ting også

Edit: ang vekt så er det nok flere faktorer som avgjør tyngden. Idag med lipo-batterier så greier de å lage ganske så nette og fine batteripakker oppover i volt og.
    Så lenge det ikke er snakk om 3+ Ah. Noen driller kommer jo med batteripakker ment for å borre igjennom et par bunkerser om dagen, men holder man seg til 1,5Ah ish og heller har flere batterier
    så burde det ikke bli så altfor tungt.
    Ble litt overraske over at den 18V saken fra bosch bare veier ~30% mer enn 10,8v saken min.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper drill med lader fra enten USA eller England, vil det gå ann og få det til og funke i Norge da ?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er mine relevante erfaringer kun fra Bosch (blå) og Makita, men i de årene jeg har jobbet i bransjen tror jeg nok jeg har hatt minst en reklamasjon/reparasjon på Bosch hver 14 dag, og ikke en eneste en på Makita.
    Hvis det er en maskin man bruker daglig på jobb blir det fort irriterende å bruke tid på å reklamere..

Noen ladere kan bygges om og brukes i Norge, kostet meg 25 kroner i deler å "bygge om" min, men om det gjelder alle vet jeg ikke.
    Hvis ikke google har svaret ang den modellen det er snakk om ville jeg nok ikke gamblet på det..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 14V-serien fra Panasonic. Kan det være noe? De er lette, passe sterke og veldig robuste. I tillegg har de børsteløse motorer, hvilket er veldig kjekt mtp. levetid.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicmaskinene får stort sett glimrende kritikk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Nå er mine relevante erfaringer kun fra Bosch (blå) og Makita, men i de årene jeg har jobbet i bransjen tror jeg nok jeg har hatt minst en reklamasjon/reparasjon på Bosch hver 14 dag, og ikke en eneste en på Makita.
    Hvis det er en maskin man bruker daglig på jobb blir det fort irriterende å bruke tid på å reklamere..
    Sikkert. Men jeg har aldri hatt noe å utsette på mine Bosch verktøy.
    Makita, derimot, er for gode
    Og forklaringen ligger her:
    fruen kjøpte en Makita eksentersliper til husholdningen for noen år siden. Lykken var stor og jobbingen ble en hyggelig affære, visstnok. Vi fikk også litt hjelp av svigerfar, en arbeidssom eldre mann med godt tek på alle maskintyper. Noen dager senere skulle jeg bruke maskinen og skulle sette på nytt pussepapir ("borrelås"). Stor var overraskelsen da jeg oppdaget at papiret ikke ville hefte og jeg gikk straks til min bedre halvdel og klagde på at denne overprisede maskinen hun hadde kjøpt var noe ordentlig "jalla"(mobbete ment, jeg vet godt hva Makita står for).
    Det viste seg at svigerfar hadde pusset masse uten å bruke papir.......
    "Det var da merkelig, sier han. Den pusset riktig så bra. Jeg gikk ut fra at dere hadde satt på et godt papir...."

Så da var det å kjøpe ny "plate".

Men det stopper ikke der........... fruen presterte å gjøre det samme et års tid etterpå...

Moral: ikke kjøp Makita, de pusser like godt uten papir! Det blir litt dyrt i lengden

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med denne da den har lav vekt pga 1.5 Ah batterier, som det medfølger 2 av, fikk den også til 1300,- på ebay, fra england, så tror det blir bra det her! Takk for all hjelp!

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Bosch batteridrill i yrkessammenheng (Elektrikker). Godt fornøyd.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde sammen noe med 6x120mm skruer i dag, og bare for å ha prøvd det så dro jeg til med Bosch GSR 10,8V. Trodde strengt tatt ikke det skulle gå, men med litt tålmodighet så gikk det an å få inn skruene. Ble nokså mye lettere med 14,4V, men det sier litt om hvor mye som bor i den "lille" Boschen. Må også si at det er en stund siden batteriene på dn ble ladet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •