Batteridrill og annet verktøy - Hva skal man velge? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 172
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dette noe å satse på? GSR 14,4 V-LI Professional - Batteridrevne bor-/skrumaskiner - Bosch elektroverktøy for hÃ¥ndverkere

Koster rundt 2700,- frem til 30. oktober hos bla. TOOLS.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er dette noe å satse på? GSR 14,4 V-LI Professional - Batteridrevne bor-/skrumaskiner - Bosch elektroverktøy for hÃ¥ndverkere

Koster rundt 2700,- frem til 30. oktober hos bla. TOOLS.
    Denne modellen kjenner jeg godt. Har hatt den i et tidligere firma jeg jobbet i. Den er sterk og tåler en støyt8) Det er i rørfag jeg har brukt den og det hender jo at bruken kan være både røff og fukttig:-D Reserve deler er også rimelig/godt tilgjengelig hvis uhellet er ute. Løp og kjøp......

Til bruk i private hjem er den rå bra/overkill. Husk å sette batteriet i laderen i ny og ne når den ikke er i bruk over lengere tid.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dårlig skussmål det.
    Er til hobbybruk, men har en tendens til å bruke slikt litt på den harde måten. Er nok derfor det lukter litt svidd av den ene jeg har nå
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dårlig skussmål det.
    Er til hobbybruk, men har en tendens til å bruke slikt litt på den harde måten. Er nok derfor det lukter litt svidd av den ene jeg har nå
    Denne har utbyttbare børster Så hvis det lukter svidd kan det fikses selv for 100-150kr. Kjøper du denne har du en fleksibel og robust maskin i mange år. Gode garantier på slike produkter også:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Denne har utbyttbare børster Så hvis det lukter svidd kan det fikses selv for 100-150kr. Kjøper du denne har du en fleksibel og robust maskin i mange år. Gode garantier på slike produkter også:-D
    Hva bruker dere som rørleggere da? Vi brukte Milwaukee 18voltern, bra drill men altfor tung å jobbe med synes jeg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva bruker dere som rørleggere da? Vi brukte Milwaukee 18voltern, bra drill men altfor tung å jobbe med synes jeg.
    Nå har jeg den nye 22v til Hilti, men den er for stor. Blir som å prøve å klø seg i rompa med ei stekepanne. Denne Bosch er en smidigere maskin. Er ikke så viktig for meg med så inn i hampen mange volt. Ser vi tilbake en 7-8 år så hadde vi nesten bare 12v maskiner

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg den nye 22v til Hilti, men den er for stor. Blir som å prøve å klø seg i rompa med ei stekepanne. Denne Bosch er en smidigere maskin. Er ikke så viktig for meg med så inn i hampen mange volt. Ser vi tilbake en 7-8 år så hadde vi nesten bare 12v maskiner
    Hilti er jo kjent for å være en god maskin, pappa hadde mye verktøy av dette på sine yngre dager. Powertools så det holdt, til det du jobber med så holder vel egentlig en 18volter. Ellers finnes det muttertrekkere for skruing sprinkelmuttere, vi hadde ikke noe annet den gangen men så det finnes en 28v og den virker heavy. Til vanlig bruk er vel en 14.4 mere enn god nok, Panasonic sine skal være gull i forhold sies det. Små og hendige.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hilti er jo kjent for å være en god maskin, pappa hadde mye verktøy av dette på sine yngre dager. Powertools så det holdt, til det du jobber med så holder vel egentlig en 18volter. Ellers finnes det muttertrekkere for skruing sprinkelmuttere, vi hadde ikke noe annet den gangen men så det finnes en 28v og den virker heavy. Til vanlig bruk er vel en 14.4 mere enn god nok, Panasonic sine skal være gull i forhold sies det. Små og hendige.
    14.4 er det perfekte komprimisset i proffesjonelt bruk også synes jeg Hjelper ikke med 250nm i moment hvis en ikke kommer til en eneste plass8)
    Makita er håntverkerens Farrari på powertools.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dette på jobb som tømrer:

-makita-jpg
    Makita Combokit DK1420 - 14,4V

Rått verktøy som tåler masse juling.

I tillegg har jeg Milwaukee v28 powerpack liggende i bilen til tyngre arbeid:

-milwaukee-jpg

Mangler stikksag med batteri så er jeg nesten helt cordless

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14.4 er det perfekte komprimisset i proffesjonelt bruk også synes jeg Hjelper ikke med 250nm i moment hvis en ikke kommer til en eneste plass8)
    Makita er håntverkerens Farrari på powertools.
    Jeg har sett diverse tester på slike ting og da kommer jo Makita veldig godt ut, var en modell av Hitachi som vant om jeg ikke tar helt feil. Det finnes en del snasent verktøy men pokker til en pris hva man må betale for dette. Når det kommer til batteridrevet bajonettsag av Milwaukee vil jeg si at den er møkk. Batteriet holder par mins så er det helt dødt, men den med strøm derimot gjør virkelig jobben. Deilig å frese igjennon stenderverk med noe sånt, shiten bare står og rister med bladet freser igjennom.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett diverse tester på slike ting og da kommer jo Makita veldig godt ut, var en modell av Hitachi som vant om jeg ikke tar helt feil. Det finnes en del snasent verktøy men pokker til en pris hva man må betale for dette. Når det kommer til batteridrevet bajonettsag av Milwaukee vil jeg si at den er møkk. Batteriet holder par mins så er det helt dødt, men den med strøm derimot gjør virkelig jobben. Deilig å frese igjennon stenderverk med noe sånt, shiten bare står og rister med bladet freser igjennom.

Har hatt mitt milwaukee v28 i snart 2 år og i daglig bruk uten noe batteriproblemer. Høvler gjennom hva det skal være av treverk/stål/leca osv.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en tur å¨byen, og den Bosch-maskina jeg hadde "sett" meg ut var ikke å oppdrive selvsagt. Men det var en relativt overbevisende kar som greide å innbille meg at Milwaukee var vel så bra, og siden jeg fikk et greit avslag i pris gikk jeg for en slik. Men til en noe annen pris, og forhåpentligvis har jeg gjort et fornuftig kjøp, eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en tur å¨byen, og den Bosch-maskina jeg hadde "sett" meg ut var ikke å oppdrive selvsagt. Men det var en relativt overbevisende kar som greide å innbille meg at Milwaukee var vel så bra, og siden jeg fikk et greit avslag i pris gikk jeg for en slik. Men til en noe annen pris, og forhåpentligvis har jeg gjort et fornuftig kjøp, eller?
    Jeg har hatt slike driller i jobbsammenheng før, funker veldig bra og dem tåler en støyt men kanskje de er litt tunge å jobbe med. Spes 18voltern.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten ikke den veier noe særlig mer enn den grønne Boschen med NiCd batterier jeg har nå. Uansett tror jeg ikke det skal bli noe problem, satser på at den gjør jobben, nesten så jeg må skynde på fremdriften på vaskerommet litt

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser etter en batteridrill som bursdagsgave.

Hva er det beste jeg får for maks 2000 kr ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her om det er noe som frister. ProffPartner Kampanje Den Milwaukeemaskinen var nokså rimelig synes jeg.

Har selv en Bosch GSR 10.8v Cordless Drill Driver + Bag + 2 Lithium Ion Batteries 1Ah : Tooled-Up.com som jeg er godt fornøyd med. Kjøpte den på tilbud for 1250,- rett før jul, som supplement til 14,4V fra Milwaukee.

Alle disse maskinene er relativt små, men de har krefter nok til de fleste jobber og du får kjapt ladet batteriene. Milwaukee har også 3.0Ah batterier som passer disse om du vil ha noe som varer litt lenger mellom hver lading.

Av grønn Bosch så er denne ikke verst, har brukt en slik en del, og den er slett ikke verst. Jernia.no - Bosch BATTERIDRILL PSR14,4LI-2 2 x 1,5

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere mye sverger til kvalitetsprodukter og da forholdsvis dyre saker.

Det er jo vel og bra for profesjonelle håndverkere, men er det egentlig så viktig om man bare har behov for å bruke drillen i ny og ne?

Jeg har kjøpt det jeg har trengt opp gjennom årene hos Byggmakker/Monter av typen Skil, Bosch(grønn), Elu og Q-et-eller annet.
    Med disse "amatørverktøyene" har jeg bygget en del både inne og ute.

Arbeidet blir aldri bedre enn det 'svakeste ledd', og som oftest er det han som holder i verktøyet

Og så er det gleden ved å kunne kjøpe seg noe nytt innimellom. For det er vedtatt opp&ned at Makita og slikt nærmest må skytes for å gå i stykker.....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel å bra med bra verktøy, men når batteriet ikke virker lenger ett 2 år og nytt er like dyrt som ny drill. Greit med bra verktøy når man skal bygge hus, men for mannen i gata som bruker drillen 5 ganger i året kommer man langt med billig greier.

Min siste Lition drill kostet 400 kr på salg på Clas. 1 times lader, men trengs ikke nesten ikke da den ikke lader seg ut mellom slagene og funker som F.... Har till og med lys innebygd 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den BOSCHen, 10,8V, jeg handlet før jul kan jeg handle batterier til for under 200,- på eBay, synes ikke det er ille. I tillegg finnes det mye annet utstyr som bruker samme batteriene, noe jeg ser på som en fordel.

Har slitt ut en del billige maskiner, og sist batteriene på en grønn BOSCH, og har fått gjort de jobbene jeg skal gjøre. Nå er jeg i gang med et relativt stort oppussingsprosjekt og trengte nye driller og diverse annet, og denne gangen kjøpte jeg noe dyrere enn jeg har gjort tidligere. Verktøy jeg ikke skal bruke mye bruker jeg ikke mye på.

Og noen ganger er det som med kabler, ikke sikkert at resultatet blir bedre, men følelsen av å ha noe "litt ekstra" er kjekk den og

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Må handle nytt verktøy og tenkte på den øverste i vedlagte link.
    Makita Tools - MaxTool.com

Noen som kan si om dette er et godt sett? Eventuelt alternativer?
    Det er jo en del kinobyggere med erfaring etterhvert her inne.
    På forhånd takk.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •