Er det noen som har litt peil på PA og aktive høytalere her?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det noen som har litt peil på PA og aktive høytalere her?

Jeg er på utkikk etter billige aktive høytalere til party og skole bruk. Førstnevnte må spille høyt og tøft :-) Sistnevnte må være lett, enkel å bruke, ha både RCA, XLR og jack inngang og være billig. Men begge må låte ok! Ikke hifi, men ok, det vil si at en stemme skal høres ut som en stemme og ikke som Mikke Mus!

Finnes det tester som sammenligner billige aktive høytalere?
    Har noen testet eller har noen kjøpt de påfølgende høytalere:
    DB Basic 200/400
    DB Opera 210
    LD LDEB122A 12
    LD LDPN122A2 12
    LD LDPN152A2 15
    P.audio X-15A
    Samson DB300A/500A
    Wharfedale Titan 12/15
    STK - SPM-152AP
    Laney CXP115
    Mackie TH-15a Thump
    SLX audio CP15A/12A

Og det finnes sikkert mange andre også.

Så, hva er inntrykkene?
    Hvilke modeller låter best?
    Fordeler og ulemper ved modellene?
    Vil lav vekt alltid si dårligere effekt og trøkk?
    Driftstid/kostnader?

Jeg har spesielt sett på Wharfedale Titan serien, de er lette og billige og har de innganger jeg er ute etter, men låter de ok? Spesielt i forhold til Mackie, RCF og JBL, som jeg vet låter forskjellig, men veldig bra! Referansen min er Mackie SRM450, RCF ART-serien og eldre Laney monitorer (som forøvrig låter piss, men spiller høyt og holder)!

Håper på litt hjelp av erfarne testere eller andre som har testet litt! :-D
    SÅ, HAR DU TESTET, HØRT ELLER HAR NOEN AV DISSE AKTIVE HØYTALERENE?
    Jeg vil helst ikke ha svar fra de som bare skal promotere sine egne valg, men aller helst gode argumenter for hvorfor enkelte er bedre enn andre!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Desillusjonert
    Jeg er på utkikk etter billige aktive høytalere til party og skole bruk. Førstnevnte må spille høyt og tøft :-) Sistnevnte må være lett, enkel å bruke, ha både RCA, XLR og jack inngang og være billig. Men begge må låte ok! Ikke hifi, men ok, det vil si at en stemme skal høres ut som en stemme og ikke som Mikke Mus!

Finnes det tester som sammenligner billige aktive høytalere?
    Har noen testet eller har noen kjøpt de påfølgende høytalere:
    DB Basic 200/400
    DB Opera 210
    LD LDEB122A 12
    LD LDPN122A2 12
    LD LDPN152A2 15
    P.audio X-15A
    Samson DB300A/500A
    Wharfedale Titan 12/15
    STK - SPM-152AP
    Laney CXP115
    Mackie TH-15a Thump
    SLX audio CP15A/12A

Og det finnes sikkert mange andre også.

Så, hva er inntrykkene?
    Hvilke modeller låter best?
    Fordeler og ulemper ved modellene?
    Vil lav vekt alltid si dårligere effekt og trøkk?
    Driftstid/kostnader?

Jeg har spesielt sett på Wharfedale Titan serien, de er lette og billige og har de innganger jeg er ute etter, men låter de ok? Spesielt i forhold til Mackie, RCF og JBL, som jeg vet låter forskjellig, men veldig bra! Referansen min er Mackie SRM450, RCF ART-serien og eldre Laney monitorer (som forøvrig låter piss, men spiller høyt og holder)!

Håper på litt hjelp av erfarne testere eller andre som har testet litt! :-D
    SÅ, HAR DU TESTET, HØRT ELLER HAR NOEN AV DISSE AKTIVE HØYTALERENE?
    Jeg vil helst ikke ha svar fra de som bare skal promotere sine egne valg, men aller helst gode argumenter for hvorfor enkelte er bedre enn andre!
    SLX og STK holder godt kvalitet for en billig penge.. Har derimot ikke hørt dem, men hatt andre produkter fra disse leverandørene..

Jeg hadde et par Behringer B412DSP som spillte meget bra.. Jeg synes faktisk de hørtes bedre ut enn Mackie (som er langt dyrere og som er oppskrytt spør du meg)..

Samson ser litt sketchy ut spør du meg..

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    SLX og STK holder godt kvalitet for en billig penge.. Har derimot ikke hørt dem, men hatt andre produkter fra disse leverandørene..

Jeg hadde et par Behringer B412DSP som spillte meget bra.. Jeg synes faktisk de hørtes bedre ut enn Mackie (som er langt dyrere og som er oppskrytt spør du meg)..

Samson ser litt sketchy ut spør du meg..
    SLX seiler opp som er kandidat op grunn av alle tilkoblingmulighetene, samt at det er noen positive vibber rundt den. Men den er tung! Over 20kg!
    Wharfedale har de samme inngangene og er betraktlig lettere (13kg), men jeg aner ingenting overhodet om denne serien.

Er det ingen som har vært borti flere av disse høytalerene???

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Desillusjonert
    SLX seiler opp som er kandidat op grunn av alle tilkoblingmulighetene, samt at det er noen positive vibber rundt den. Men den er tung! Over 20kg!
    Wharfedale har de samme inngangene og er betraktlig lettere (13kg), men jeg aner ingenting overhodet om denne serien.

Er det ingen som har vært borti flere av disse høytalerene???
    Jeg skal si deg en ting: Innenfor PA er vekt ganske mye Høy vekt er som regel solid og robust kabinett, blandet med skikkelige elementer og komponenter!

Mine behringer høyttalere hadde en vekt på over 20 kg de også.. Har vel aldri jobbet med noe som helst PA som har hatt en vekt under det heller da..

Men er du ute etter noe lett som spiller fint, men ikke med aldeles trøkk kan du jo se på Yamaha Stagepass.. Veier jo ikke en dritt og har noen geniale løsninger..

Jeg ville personlig gått for STK..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innenfor PA legger man gjerne ressurser i å lage lette neodym magnetsystemer. Dette finner man ofte på de beste elementene. En versjon med neodym mangnet koster gjerne noe mer enn en med ferritt. Videre er plastkabinetter av god kvalitet absolutt ikke dårlige. Vekten på trekabinetter avhenger av materialtykkelsen, men det er materialkvaliteten som kanskje spiller aller størst rolle når det gjelder hva de tåler og hvor godt de låter som direkte følge av kassekonstruksjonen.

Som oftest er det på kompresjonsdriverne og delefiltrene det fuskes mest på billige produkter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •