Frakt av pakker over 35 kg fra privatperson til privatperson.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frakt av pakker over 35 kg fra privatperson til privatperson.

Fikk kjøpt en herlig subwoofer fra i Bergen her om dagen. Men jeg var ikke klar over at den var så tung - den veier 37kg (40 med emballasje). Og da oppstår et problem som jeg heller ikke var klar over: Posten sender ikke pakker over 35 kg...! Gammelt nytt for noen kanskje, men jeg er skikkelig i beita, for jeg bor ved Lillehammer. Å kjøre for å hente denne høyttaleren selv blir alt for dyrt og tidkrevende, og jeg klarer ikke å spore opp et eneste transportfirma som kan frakte fra privatperson til privatperson til en overkommelig penge (finner bare priser rundt 2.000,-!!! for frakt).
    Hjeeelp - noen som har et triks eller en erfaring m.h.t. hvordan jeg kan få løst dette, så blir jeg veldig glad!

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen billigere...?

Endelig fant jeg et alternativ (det tok to kvelder med googling!!):
    http://www.bjorgbud.no/
    De kan frakte for meg - prisen blir 550,-
    Men hvis noen vet om noe billigere så er det supert - det er jo tross alt 250,- kr dyrere enn å sende en pakke på 35 kg med posten (dyre 5 kg altså).

Anmerkning: Etter en stund fikk jeg ny mail herfra. Prisen var eks mva, og hjem til meg ble det 700,-. Altså samme pris som Moe transport under.

Foreløpig koster disse 5 kiloene 567 kr ekstra...!

Oppdatering: Med Bring koster de 517,- kr ekstra.

...og med Hafjell varetaxi får jeg lov til å betale 4379,5 kr ekstra - joda!

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Privat frakt over 35 kg: Forskjellige tilbud.

Ok - legger inn tilbud som jeg mottar her. Siden det har vært såpass omstendig for meg å finne ut hvordan dette kan gjøres håper jeg at denne tråden kan være til hjelp for andre som lurer på det samme. Så her får du en oversikt over de som vil utføre denne frakten og hvilket prisnivå de forskjellige tilbyderne ligger på.

BjørgsTransport
    Som nevnt over, men tar dem med her for å gjøre listen oversiktlig/sammenfattet.
    Pris: 700,- eks mva, altså 875 ,- kr

Bring
    Trodde bring bare leverte for bedrifter, men det viser seg å være feil. Men som privatperson vil de ikke fakturere deg for frakten. Derfor må du ta med varen til nærmeste Bring-sentral (eh..kanskje det samme som Posten?) og levere varen og betale forsendelsen med det samme. Det er mye dyrere enn å sende med posten, men da slipper du å risikere at varen kommer i retur fordi den veier noen kg for mye...
    Prisen Bring skisserer for min pakke er 660,- kr eks mva, altså 825,- kr.

Cargo Partner AS
    "Dette kan vi ordne for deg så lenge kolliet er skikkelig embalert.vi tar ingen ansvar for uembalert gods. Pris på sendingen innlevert terminal bergen:1000,-+mva.må betales kontant ved sending."
    Pris: 1.250,-, tilsvarer 942,- kr for de fem kiloene over Postens maksgrense.

Fana Tur & Sjåførservice
    "Hei. Takk for henvendelse. Vi kan utføre dette oppdraget med en av våre varebiler. Vi kan tilby en pris på kr. 4100,- +25% mva. Vi kjører denne strekningen regelmessig ,så det er opp til deg når du ønsker å få den fraktet. Håper du finner tilbudet interessant ,og ser fram til å høre fra deg igjen. Mvh Fana Tur & Sjåførservice."
    Pris: 5.125,- kr...Desidert dyrest. Et flott vindu å kaste penger ut av.

Hafjell Varetaxi
    "Hei [ ] Vi kan utføre denne transporten, på den dag du ønsker. Vi har desverre ingen andre opdrag på denne strekningen, og beregner derfor transport 45 mil én veg, 6,5 timer. Vi utfører transporten fra Bergen til Lillehammer til en avtalt fast pris kr. 3.750,- +mva. Du er selv ansvarlig for spesiell forsikring av gjenstanden som transporteres.
    Vennligst gi tilbakemelding snarest om ønsked tidspunkt, dersom tilbudet aksepteres. Ha en God Påske." Joda - jeg fikk tross alt en litt bedre påske av å se dette "tilbudet" : ) De frakter den ikke hjem til meg heller. Må dra 4 mil i bil for å hente den i Lillehammer. Hadde jeg kjørt hele distansen og hentet høyttaleren selv i Bergen ville jeg til sammenligning betalt 1.120,- kr i bensin.
    Pris: Her er det bare å stryke press i gullbuksene, for jeg må ut med 4.687,5 kr. Og så får jeg en 4 mils kjøretur i tillegg ; )

Helge Øvrebø Transport AS
    "Hei! inne den 14 april skal vi ha en transport østover fra Bergen, da kan vi ta med oss subwooferen din også. pga den omvei vi da må kjøre med stor lastebil, så blir prisen ca... "
    Pris: 3000.- Ikke dyrest, men fordrer alikevel en god slump med grunker.

JetPak
    "Om du får den levert til Bergen Flyplass Flesland og henter den ut selv på Gardermoen vil frakten koste nok 909 + mva, altså totalt nok 1137. Det er det rimeligste vi kan tilby deg. Med forebehold at dette ikke inneholder farlig gods som vi ikke har tillatelse til å sende."
    Hmm...tilsvarer 829,- kr for de fem ekstra kiloene! Hvis jeg må hente pakken på Gardermoen (! utrolig !) vil det påløpe ca 400,- kr i egne transportkostnader i tillegg.
    Pris: 1.137,- kr (hvis jeg hadde bodd på Gardermoen).

Moe Transport Og Konsulent Tjenester
    "hei kan få det ned for 700.- eks moms da må det være godt pakket
    mvh Moe Transport". Vet ikke om de da henter og leverer på døren.
    Pris: 700,- eks mva, altså 875,-kr

Voss Transportservice AS
    "Hei! Vi har en flyttebil som skal til Lillehammer førstkommende helg.
    Denne kan ordne denne for : Kr. 500,- + mva."
    Pris: 625,- levert i Lillehammer. Ikke verst!

Disse transportørene tar IKKE private oppdrag:
    Tollpost
    BH Ramberg AS

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi betalte nå nylig 200 NOK for en 70KG laserprinter hos Tollpost. Privat, sendt fra ps.no.

Ellers; har du prøvd å kontakte DHL?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Int. tråd og bra at du lister opp de ulike alternativene etterhvert. Har lenge lurt på det samme selv. Surt at det skal være så dyrt med kiloene over 35. Det er jo en god del høttalere o.l som vipper over den grensen..

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Vi betalte nå nylig 200 NOK for en 70KG laserprinter hos Tollpost. Privat, sendt fra ps.no.

Ellers; har du prøvd å kontakte DHL?
    Ja, DHL vil ifølge priskalkulatoren på deres sider koste 3720 kr. De er altså ikke aktuelle - ihvertfall ikke for meg ; )

Når det gjelder Tollpost har jeg mottatt en mail fra dem der de understreker at de kun leverer for bedriftsmarkedet, ikke for private. Når du kjøper fra ps.no eller en annen bedrift kan de benytte seg av Tollpost for å sende varene sine til deg. Men som privatperson kan du ikke bruke Tollpost til å sende din vare til en annen privatperson. Har sett nevnt et annet sted i forbindelse med Tollpost og dess like at man kan få en venn i eller med et firma/enkeltmannsforetak til å sende pakken for seg med Tollpost. Det er en god idé, men det er mange som ikke har den muligheten. Når det er sagt: 200,- kr for denne frakten hadde vært saker ; )

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sendt høytalere på 100kg og brukt en palle. Dette kostet ca 1300 kr inkl mva hos BRING. En kan forhandle pris med bring er min erfaring og ja de sender for privat personer.
    Er vel derfor jeg alltid selger høytalere o.l. med frakt ikke inkl.... da dette erDYRT!

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har selv sendt høytalere på 100kg og brukt en palle. Dette kostet ca 1300 kr inkl mva hos BRING. En kan forhandle pris med bring er min erfaring og ja de sender for privat personer.
    Er vel derfor jeg alltid selger høytalere o.l. med frakt ikke inkl.... da dette erDYRT!
    Ja, Bring er det billigste alternativet på tilbyderlisten så det ligger an til at jeg bruker dem

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Bring er tilgjengelig hvor? Alle postkontor (inkludert post i butikk) eller må man til større postkontor?

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Og Bring er tilgjengelig hvor? Alle postkontor (inkludert post i butikk) eller må man til større postkontor?
    Mail til Bring fra meg:
    "Hei igjen!
    Jeg lurer på en ting til i forbindelse med forsendelse av stykkgods for private: Hvor kan det leveres inn? Kan man levere det inn på et hvilket som helst postkontor, eller må man levere til en av deres terminaler? Og hvor er eventuelt disse terminalerne?
    Med vennlig hilsen & på forhånd takk for hjelpen
    Share & Enjoy!"

Svar fra Bring:
    "Hei
    Tusen takk for din henvendelse da må dere levere godset inn på terminalen Bring Logistics avd Bergen Nøstegaten nr 28 5010 Bergen / Dokken i ekspedisjonen får dere hjelp til å fylle ut fraktbrev og merkelapp som skal henge på godset.

Med vennlig hilsen
    Bring Logistics AS"

Her nevnes altså bare muligheten for innlevering til terminal.
    Brings terminaler i Norge (tidligere NorCargo):

http://www.bruktdeler.com/svar%20paa...0i%20Norge.htm

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var veldig nyttig så takk skal du ha!!
    Ser ut som det er en times kjøring for meg til nærmeste terminal, men siden de er så mye billigere enn resten vil det vel fort lønne seg allikevel.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Har du fått selger til å faktisk veie suben? ikke alltid specs stemmer.

2. Hva med å skru ut elementet å sende det i en separat pakke?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om B.H. Ramberg utleverer pakker til privatpersoner på lørdager?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som kan være verdt å sjekke samtidig er hvilke forsikringsordninger som gjelder ved de forskjellige selskapene.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemstillingen med å ordne befraktning av tyngre utstyr på privat basis er nok interessant for flere i forbindelse med bruktkjøp. Flyttet derfor tråden fra Generell Chitchat til Produkt og prisjakt Alt Annet..

Moderator

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transportbransjen opererer med temmelig stive veiledende priser, eller såkalte transport guider.
    Dersom du får oppgitt en slik "liste"pris må du bare prute i vei. Det er selvsagt veldig avhengig av hvem du treffer på telefonen også.

Prut prut prut

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bussfrakt med ekspressbussene kan også være et alternativ.
    Det kan lønne seg å sjekke, gjerne direkte med piloten....

Mer sier jeg ikke om den saken

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan også spørre lokale firmaer som produserer varer som selges utenfor lokalområdet. De har gjerne enten egne transportruter eller gode transportavtaler. Jeg sjekket en gang prisen for å få sendt en dobbeltmantlet varmtvannsbereder herfra til Ålesund. Berederen veide 100 kg og var 180 cm høy, dvs. tung pallelast som krever spesialbehandling og truck. Dette skulle de ha 750,- for. Dette var riktig nok forutsatt at mottakeren kunne hente den i en spesifisert trelasthandel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd. Eg har sjølv prøvd å få ordna transort for 5stk høgtalarar frå Bergensområdet til Finnmark. Dette ser så godt som umulig ut, viss eg ikkje vil betala meir for frakt enn høgtalarane. Beste alternativet er faktisk å få ein kamerat til å køyra strekninga eins ærend for å levera dei:-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye veier høyttalerne hver for seg?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •