Iphone - Ebay

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Iphone - Ebay

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Iphone - Ebay

Noen som har handlet denne telefonen fra Ebay? Man vil vel få den ulåst samt til en mer gunstig pris enn i Norge? Eller?

Del gjerne både erfaringer, priser og evt linker. Jeg vurderer sterkt å anskaffe meg en ny mobil

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig hadde ikke kjøpt en låst Iphone på ebay. Vet flere som har hatt problemer med å låse opp disse (kjøpt her i Norge). De har gjerne klart å låse den opp etter mye om og men, men med en gang de kopler den opp til pc, og eventuelt oppdaterer programvare, så er det på´an igjen....

Mulig denne "koden" nå er knekt for alt jeg vet.
    Slike ting liker jeg å kjøpe hos Norsk forhandler, med rett type abb. Mener å ha hørt at dersom du låser opp en Iphone, også kjøpt i Norge, ryker garantien med en gang. Korriger meg om jeg tar feil.....

Det var mitt innspill i saken, men er selvfølgelig ingen fasit

EDIT: Vet ikke om Iphone på ebay er låst eller ikke....Det står vel opplyst i annonsen...??

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ingen problem å låse opp ein Iphone, det tar ca 10min på pcen. men all garanti forsvinner, og såvidt eg veit blir du nekta adgang til appstore osv, så du blir avhengig av cracket programvare. Garantien er veldig grei å ha siden batteri ikkje kan byttes ut på desse telefonene, og må byttes av verksted. Kjøper du fra utlandet må du også få deg eurolader eller overgang hvis laderen støtter 230V.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Noen som har handlet denne telefonen fra Ebay? Man vil vel få den ulåst samt til en mer gunstig pris enn i Norge? Eller?
    De fleste iPhonene jeg har sett på eBay, har vært låst til amerikanske leverandører. De ulåste har ikke vært spesielt billige.

Generelt sett er amerikansk elektronikk mye billigere i USA enn i Europa -- ofte rundt halv pris. Men med frakt og norsk moms forsvinner mye av denne forskjellen, og når man samtidig bytter norsk reklamasjonsrett mot en kort garanti med utgifter til frakt og lang ventetid om noe svikter, vil jeg påstå at man sjelden sitter igjen med særlig gevinst.

Tidligere kunne det også være mye jobb med fortolling -- men dette er dramatisk forbedret i det siste; i alle fall for varer med verdi under kr. 2.000. For dyrere varer avhenger alt av transportselskapet.

Jeg har selv handlet en del fra eBay, utenlandske nettbutikker, og på reise i utlandet. Men av bitter erfaring begrenser jeg handelen til varer som er forholdsvis rimelige, og har dokumentert kvalitet/lav feilprosent og/eller selgere som yter personlig service til utenlandske kunder.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    det er ingen problem å låse opp ein Iphone, det tar ca 10min på pcen.
    Har du prøvd dette på en helt ny 3Gs kjøpt de siste månedene?
    Ja, har og låst opp de tidligere iphonene på 10 min,men sliter fælt med de nye.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Jeg har selv handlet en del fra eBay, utenlandske nettbutikker, og på reise i utlandet. Men av bitter erfaring begrenser jeg handelen til varer som er forholdsvis rimelige, og har dokumentert kvalitet/lav feilprosent og/eller selgere som yter personlig service til utenlandske kunder.
    +1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •