Thule Audio i problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thule Audio i problemer

Sitat:
    "Vi i Hi-Fi Klubben reagerer med beklagelse på denne informasjonen, men i lys av denne situasjonen har vi besluttet å avslutte samarbeidet med Thule Audio. Forhandlinger med eksterne investorer er i gang, og skulle det vise seg å bli en avklaring på problemene, vil Hi-Fi Klubben se på situasjonen en gang til.
    Strenge miljøkrav kostet dyrt
    Bakgrunnen for Thules problemer er EU’s innføring av de såkalte RoHS-kravene til miljøvennlig produksjon av elektronikk i 2006. Firmaet satte bort produksjonen til en virksomhet i Skive (Danmark), men denne flytteprosessen kostet svært mye både når det gjaldt penger og ressurser, noe som Thule Audio ikke kunne skaffe nok av. Blant annet produktutvikling og service har lidd så hardt under dette at det ikke lenger er mulig å videreføre Thule Audio i sin nåværende form.
    Full ryggdekning for Hi-Fi Klubbens Thule-kunder
    Sett fra Hi-Fi Klubbens side er situasjonen ekstra beklagelig fordi Thule Audio har vært en kjempesuksess siden vi overtok distribusjonen i 2004. Både teknologisk og designmessig har produktene vært av meget høy klasse, og vi vil gjøre alt for at våre Thule-kunder både nå og i fremtiden kan få den best mulige service. Derfor har vi overtatt hele Thules reservedelslager, noe som betyr at reparasjoner ikke vil bli noe problem i mange år fremover.
    I noen uheldige saker kan det derimot hende at et Thule-produkt ikke kan repareres, for eksempel hvis vi ikke lenger kan skaffe en sentral komponent. Er apparatet kjøpt i Hi-Fi Klubben, vil vi selvfølgelig prøve å finne en løsning som er i stil med vårt høye servicenivå, og som er tilfredsstillende for kunden. Avhengig av garantisituasjonen kan dette for eksempel være bytte eller tilbud om et alternativt produkt til en redusert pris.
    Under alle omstendigheter vil vi gjerne slå fast at INGEN av Hi-Fi Klubbens Thule-kunder blir latt i stikken, verken nå eller i tiden som kommer!

Skrevet av: Gert Skipper, 07.03.2008"

Les artikkelen her:
    Nyheter fra Hi-Fi Klubben: Thule Audio i problemer

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er synd. Jeg har alltid likt Thule. Får håpe de klarer å komme seg på beina igjen

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er synd, har likt lyden til Thule fra jeg hørte den første gangen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC kjøper dem sikkert opp .

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det. Jeg har nemlig sett på forsterkere fra Thule og jeg liker det jeg ser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt lyst til å begynne å grine. Kjøpte cd og forsterkersettet (150) forrige uke og er knallfornøyd! Og så får jeg lese dette... Kronerulling?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tulle Thule

Var det vi kalte det da jeg jobber med å selge dette merket. Var feil på alle produkter vi solgte. Det var ofte store feil som førte til fullstendig kortsluttning og/eller krevde utskiftning av hovedkortet.

Interconnect avsluttet sitt agentur grunnet store problemer med Thule og deres måte å håndtere feilene på. Det kostet de allerede den gang mer penger å reparere enn de tjente på salgene.

Tror ikke det hjalp at HK tok over agenturet her til lands så lenge de samme gutta satt på tua i DK og ikke visste sin arme råd. HK visste at dette var et synkende skip når de tok inn merket. Vi klødde oss i hodet over deres besluttning om å satse på et produkt som hadde mistet all troverdighet hos brukerne og disributørene.

Er ikke noe overrasket over at de nå legger inn årene, de kommer nok til å starte opp med et nytt merke. Nå som de ikke har ansvaret for alle de produktene de allerede har solgt.

Synd, siden jeg syntes produktene, når de virker, er supre produkter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •