Hi-Fi Klubben satser på Blu-Ray!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi Klubben satser på Blu-Ray!

Inntil nylig var det ingen som kunne forutsi utfallet av krigen mellom de to high-definition diskformatene Blu-ray og HD-DVD. Helt siden lanseringen har Hi-Fi Klubben derfor valgt å markedsføre og selge spillere fra begge de to konkurrerende formatene.

I forbindelse med elektronikkmessen CES i Las Vegas i januar tok situasjonen imidlertid en uventet og meget avgjørende vending. Filmselskapet Time Warner uttalte i en pressemelding at de etter mai 2008 utelukkende vil utgi filmene deres på det høyoppløste Blu-ray-formatet i tillegg til vanlig DVD. Dette begrunner de med at formatkrigen ikke er bra for forbrukerne, og de forlater derfor HD-DVD-formatet til fordel for Blu-ray.

De forteller videre at ”de mener at utgivelse av filmtitler utelukkende på Blu-ray-formatet vil øke sjansene for at forbrukerne vil få øynene opp for alle fordelene ved høyoppløste filmopplevelser.”

Det går også rykter om at Paramount vurderer å følge i Time Warners fotspor og satse på Blu-ray i stedet for HD-DVD.

Kunder, detaljhandel og fagpressen har valgt side
    Vi kan ikke huske å ha sett en så rask og entydig reaksjon fra alle aktørene i markedet. Kunder og detaljhandel i USA skiftet øyeblikkelig nesten all fokus over på Blu-ray-formatet. Og de større detaljkjedene i USA prøver nå å kvitte seg med restlagrene av HD-DVD-spillere. Fagpressen virker også overbevist om at dette var det avgjørende slaget for å vinne formatkrigen.

Etter å ha analysert situasjonen – og siden det etter CES ikke har kommet en motreaksjon fra HD-DVD-leiren – har vi i Hi-Fi Klubben valgt å følge reaksjonen fra USA, og satse på Blu-ray. Skulle det i løpet av de neste månedene komme en reell motreaksjon fra HD-DVD-leiren, er vi selvfølgelig villige til å se på denne beslutningen en gang til.

Vi vil gjerne understreke at vi ikke tar denne beslutningen på bakgrunn av kvaliteten på de to formatene – det er utelukkende en reaksjon på at de fleste av alle nye, høyoppløste filmtitler vil komme på Blu-ray. Derfor ser vi på dette som det riktigste formatet for kundene våre.

Det lille restlageret vi har av HD-DVD-spillere i Hi-Fi Klubben vil derfor nå bli solgt ut til vesentlig nedsatte priser. Disse prisene ligger på samme nivå som de vanlige DVD-spillerne man naturlig kan sammenligne HD-DVD-spillernes ”DVD-del” med.

På Blu-ray-siden fortsetter vi salget av modeller fra SHARP og Samsung. På litt lengre sikt ser vi frem til å kunne invitere kunder og fagpresse til lansering av Denons to Blu-ray-spillere når de introduseres til sommeren.

Link til artikkelen: Nyheter fra Hi-Fi Klubben: Hi-Fi Klubben satser på Blu-ray

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD sine alierte rekker blir stadig tynnere

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil hverken ha Blu-Ray eller HD-DVD - mye mer praktisk om filmen kom på en liten USB-stick, eller kunne lastes ned i full kvalitet.

Dvs at data (filmen) burdte være uavhengig av medie. (DVD, HD-DVD eller Blu-Ray) Så hadde vi sluppet å fylle søppelplassene med avlegs medie etterhvert også...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt initiativ og en aldri så liten helomvending fra klubben. jeg vet dere har solgt begge formatene, men her i Oslo så har HD DVD vært langt tydligere i begge butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forumet er informativ, samt opp til merket. Jeg ønsker å bli fast medlem av dette nettstedet.:|

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant. Men i motsetning til enkelte brukere kan man vel si, som ikke engang evner å lese datoen på de over 2 år gamle innleggene de kommenterer. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha...

(Må innrømme at jeg begynte å lure på om dette var en ny pressemelding jeg også, så måtte klikke meg innom)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhu !!!!

Ut i fra overskriften så jeg for meg priskrig på BD plater fra klubben som en hevn mot Elkjøp pga Denon....

Ett kjempe utvalg på BD plater til 75,- og nyheter til 99,- Det hadde vært noe det !!!!

Men nei da...... :-?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Juhu !!!!

Ut i fra overskriften så jeg for meg priskrig på BD plater fra klubben som en hevn mot Elkjøp pga Denon....

Ett kjempe utvalg på BD plater til 75,- og nyheter til 99,- Det hadde vært noe det !!!!

Men nei da...... :-?
    Det var det første som slo meg også:-(

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hifiklubben får du bare en drops om du er heldig, langt mindre rimelige BR, selv om tanken hadde fristet....:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •