Pressemelding: Midgard goes Pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pressemelding: Midgard goes Pro

I forbindelse med en rekke forespørsler både fra studio og live performance-bransjen i Norge har vi valgt å satse innen dette segmentet. Det betyr på ingen måte at high end/hifi skal trappes ned. Imidlertid er det jo ingen hemmelighet at det i veldig mange oppsett ligger et potensial for bedre lyd på konserter.

Gjennom mange år har jeg jobbet med, og bearbeidet et bredt kontaktnett i Kina. Det viste seg at kineserne ikke bare sitter på veldig mye og rimelig utstyr, men noe av utstyret er også av fantastisk kvalitet. Men det skulle kanskje bare mangle når man har med å gjøre landet som besitter 60% av verdens høyttalerindustri.

Vi får på denne måten tilgang på en rekke meget spennende nye produkter. Hovedfokuset for denne satsningen blir tradisjonell PA, installasjon og ikke minst line array.

Beatisers "Hummer" line array for eksempel som kan skilte med 150dB i 8 modulers konfigurasjon og som faktisk spiller meget godt selv på 100 meters avstand er et eksempel på hva man kan få til med et line array.

Imidlertid er det hybrid-arrayene som kanskje er mest interessante.

Disse har midbassmoduler plassert øverst og er derfor mye lettere å plassere der de kommer forholdsvis nærme publikum på første rad.

Vi har som sagt også mer tradisjonelle PA-høyttalere på programmet, og noen av dem egner seg faktisk riktig så bra til hjemmekino, spesielt om man kikker på hva disse faktisk koster.

WP 206 er et eksempel på det. Den har 2x6,5", og jeg ville vurdert å dele den på 80-100Hz digitalt. Dette kan enkelt gjøres, for eksempel med en matriseprosessor.

Vi har tilgang på 8 og 16-kanals matriseprosessorer. Disse kan programmeres fullstendig fritt, man kan altså ta inn 7 surroundkanaler + LFE på en 8-kanaler og sende dem ut igjen med et bassmanagement som virkelig klarer både integrering, equalizing og miksing av de ulike signalene slik at man ikke går glipp av noe.

Forsterkeri er selvsagt også en selvfølge. Vi satser her også først og fremst på proff-markedet. Imidlertid har vi flere ulike forsterkermodeller, samt noen nye på gang, som vil egne seg svært godt i andre sammenhenger også.

Ta en kikk på våre hjemmesider. De vil bli oppdatert med nye ting omrent daglig nå i starten.

Midgard Audio Professional

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Snickers-is!

Dette ser meget lovende ut, ønsker deg lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Line array er litt små frekt ja. Uten at jeg har noen egentlig erfaring med annet enn som publikumer.
    Men jeg tror kanskje det blir litt overkill dersom jeg og "dansbandet" stiller med en slik rigg i 50årsdager. :-D

Til vårt bruk er det alltid i bunnen vi mangler mest. Du vet når nærmer seg kl 0300 og utroskapen herjer på dansegulvet!

Men stilig hvis dere hadde fått til noen bilder av "små" oppsett også. Tenker da til lokaler som rommer +/- 100 mennesker.

Kikket forresten litt på de Spirit King mixerne dine. De ser jo FORBLØFFENDE lik Midas sin Venice serie. Og jeg har siklet etter en Venice LENGE, men får ikke støtte fra resten av bandet...

Nei, du må hoste opp den prislisten snart, jeg fant den i alle fall ikke. Så skal du ikke utelukke at jeg kommer tilbake til deg ang. mixer i alle fall. :-D

Edit: En ting til: Er Spirit en egen greie, eller snakker vi om en gren i Soundcraft?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spirit er et selvstendig merke. De har ingen ting med Soundcraft å gjøre. Om du kikker nærmere på Midas så er forskjellene der også ganske så store. Hovedlayout og antall funksjoner pr kanal, samt kanalfadere på 60mm har de til felles, men i outgangsmodulen ser du en del vesentlige forskjeller som for eksempel VU på alle utganger på King-serien.

Når det gjelder dansband og mindre lokaler vil både MP118 og MP218 være svært godt egnet. Dette er bassreflekskonstruksjoner og i den romstørrelsen du snakker om er det klart lettest å ha med å gjøre.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje dere har en forsterker på ca 2x1000w @4Ohm til en vettu pris også? Venter spent på prisliste

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Alle kommersielle henvendelser skal skje via Midgards nettsider, ikke via AVforum, jf. regelverket for produsent-representanter.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for øvrig spennende satsning, PRO-AV-segmentet har godt av litt "krydder" fra østen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..I de fleste raidere av litt kvalitet står det jo utrykkelig når det kommer til mikser-biten, at spirit miksere godtas ikke under noen omstendigheter..
    Har selv prøvt et par spirit`er, og de er ikke i nærheten av kvaliteten til f.eks midas sin venice-serie. Både lydmessig og det helhetlige kvalitets-intrykket av mikseren. I tillegg får man umiddelbar respons når man skrur på eq`en. Dette skjedde ikke på spirit. Så mitt intrykk er at av og til lønner det seg å betale ekstra, for å få noe man blir 100% fornøyd med.Men det er nå min mening. Skulle likt å få sett en test av den kina-linearryen mot en Meyer Mica/Milo rigg også..Men gudd løkk:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nå en gang slik at Midas bl.a. har fantastisk EQ på mixerne sine. Jeg har benyttet venice med STOR suksess noen ganger når vår egen lille soundcraft kommer til kort (i størrelse).

Men jeg kjenner ikke Spirit mixerne og heller ikke PRISEN på de. Så hvis prisen ikke er feil, skal jeg prøve å ikke være forutinntatt den dagen jeg tester en Spirit.
    Noen skriver raidere med fornuft og noen skriver for å være kul :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig i at noen skriver raidere for å være kul. Men disse blir fort avslørt...Men dersom man er en seriøs artist med tilhørende lydtekniker skriver man en raider som man kan "leve" med. Alle som driver med håndtverk utfører jobben sin best dersom man har utstyr man kan stole på, og det er jo nettopp derfor man lister opp hva man ønsker seg av utstyr. Det blir som regel også listet opp andre alternativ til hovedønsket. Men for all del, noen liker moren andre liker datteren:-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erimi
    Skulle likt å få sett en test av den kina-linearryen mot en Meyer Mica/Milo rigg også..Men gudd løkk:-D
    Nå har det seg slik at det ser ut til at vi skal levere et slikt oppsett et steinkast fra et ca like stort Meyer-oppsett, så det skal nok bli anledning til å få sammenliknet dette.

Kanskje du til og med får anledning til å stifte bekjentskap med en Spirit-mikser så du selv kan bedømme verdien av disse ryktene også.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dum som jeg er må jeg spør: Hva er en raider?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det innebærer vel iofs ingen form for dumhet, for det er på ingen måte et intuitivt begrep, i hvertfall ikke på norsk, men det har seg nå en gang slik at PA-bransjen også elsker "kule uttrykk".

Eksempel:
    En artist, med fast lydmann, skal opptre et sted. For å få alt utstyret på plass leverer lydmannen en raider til arrangøren, et dokument som beskriver det utstyret de mener de må ha på plass for å få jobben gjort.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da vet jeg det også.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg slik at det ser ut til at vi skal levere et slikt oppsett et steinkast fra et ca like stort Meyer-oppsett, så det skal nok bli anledning til å få sammenliknet dette.
    Spennende!!Dette må du komme med (objektiv)tilbakemelding om!

Kanskje du til og med får anledning til å stifte bekjentskap med en Spirit-mikser så du selv kan bedømme verdien av disse ryktene også.
    Som jeg skrev..Har selv testet et par spirit-miksere og jeg er på ingen måte overbevist om at dette er kvalitet. Basert på egen erfaring, og sammenlignet med Midas og Soundcraft(som jeg mener er et par hakk under Midas igjen) føler jeg at jeg kan trekke en slik konklusjon.

Det innebærer vel iofs ingen form for dumhet, for det er på ingen måte et intuitivt begrep, i hvertfall ikke på norsk, men det har seg nå en gang slik at PA-bransjen også elsker "kule uttrykk".
    Er jo ikke bare PA-bransjen som bruker denne terminologien..F.eks:En teater-tropp som skal opptre(uten lyd og lys-behov, kun scene-tekniske løsninger)benytter seg og av å sende en "raider"..Er litt enklere å forholde seg til et felles begrep enn f.eks"har du sendt det tekniske dokumentet?"..Så det er ikke bare PA-bransjen som bruker dette "kule" begrepet..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler din oppfatning av at Midas ligger et hakk over Soundcraft. Jeg er ingen tekniker selv, skrur noe ved enkelte anledninger, f.eks hvis vår egen kjære lille tekniker melder forfall (oppsettet er jo alltid likt).
    Når det er sagt så er det en del av oss som opererer i budsjett-klassen. Både fordi det bare er en hoppy, og fordi det resten av utstyret heller ikke er valgt fra "øverste" hylle.

På raideren vår, en av de typisk seriøse, pleier det å stå: Kalde pils, og 18 år gamle piker (altså, VI tar datteren). Vi pleier som regel å få et punkt oppfylt 8-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!!Dette må du komme med (objektiv)tilbakemelding om!
    Forhåpentlig vis kan jo andre komme med objektiv tilbakemelding på dette siden begge deler er offentlige bygg.

Som jeg skrev..Har selv testet et par spirit-miksere og jeg er på ingen måte overbevist om at dette er kvalitet. Basert på egen erfaring, og sammenlignet med Midas og Soundcraft(som jeg mener er et par hakk under Midas igjen) føler jeg at jeg kan trekke en slik konklusjon.
    Jeg ble bare litt usikker når du skrev at EQ-en ikke reagerte med en gang.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    På raideren vår, en av de typisk seriøse, pleier det å stå: Kalde pils, og 18 år gamle piker (altså, VI tar datteren). Vi pleier som regel å få et punkt oppfylt 8-)
    Regner med det er liten grunn til å stille tvil ved at dere har den faglige kompetansen til å sette opp akkurat den raideren

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, kalde pils har vi god erfaring med. Det er verre med 18 år gamle piker, jeg har aldri hatt draget på eldre damer ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..Fin den raideren til hurra torpedo også(tror det var de, eller noen av de andre 1000 bandene til bare egil)..Der de bedde om å få bo i en kald gymsal og få servert kald suppe av en polakk som luktet svette

Jeg ble bare litt usikker når du skrev at EQ-en ikke reagerte med en gang.
    Har du sammenlignet midas mot spirit?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •