Pressemelding: Perfekt harmoni i Trondheim! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er det man får for 109k? Høytalerne og DEQX?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Nesten rett, for 109k får man fire Midgard Oberon, høytalerene og DEQXen.

Dette er nevnt tidligere tror jeg....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse Swans høyttalerne mange likhetstrekk med kommende Midgard høyttalere? Jeg er litt overrasket over dette samarbeidet med Swans når Midgard selv er i ferd med å utvikle høyttalere. Kan det være et sjakktrekk markedsføringsmessig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gaia systemet ligger vel på ca. 400k, så sånn sett er F1 settet i en annen klasse og kjøpergruppe.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Kan det være et sjakktrekk markedsføringsmessig?
    Basert på ville spekulasjoner........TROR jeg de skal lage mye moro med lyd på messa :-D

Aktiv deling er jo ikke noe "nytt" - det koster bare litt mer enn konvensjonelle løsninger - og optimaliserer lydopplevelsen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke helt

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Gaia systemet ligger vel på ca. 400k, så sånn sett er F1 settet i en annen klasse og kjøpergruppe.
    tror nok det er et feil estimat gitt, sist jeg hørte noe om saken lå prisen for et gaia oppsett vesentlig høyere, men må høre med Snickers om det tror jeg.

F1 er en helt annen prisklasse ja men en annen ting er jo at Midgard ikke har noen Gaia å ta med nå ettersom det som ble vist i Horten er på plass hos eieren.

Vet ikke selv hvordan sammarbeidet kom til men de er jo begge flinke til å stille opp på messer og F1.1 er jo en flott høytaler med mye potensiale.
    ser fram til å høre dem med DEQX og Oberon

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gaia er priset til 680 000kr uten kilde. De er ikke så mye større enn F1 fysisk, men har en del egenskaper som gjør at de ellers ikke har all verden til felles, men det skulle vel også bare mangle.

Samarbeidet er nok ikke noe tap for noen av oss i så måte. Vi har begge mikroskopiske markedsandeler så sjansen for at vi i særlig grad tar kunder fra hverandre er liten.

Jeg ser også en slags reklameverdi i hvert eneste oppsett der jeg er med på å forme lydbildet (vel og merke om det blir vellykket).

Klangkarakteren vi kan oppnå med dette oppsettet velger vi egentlig helt selv. Swans sin lydsignatur kan vi fjerne helt og erstatte den med det jeg anser som nøytralt, eventuelt med en hver smak som en potensiell kunde måtte ha. Det er også rom for 4 ulike innstillinger. Dette gir muligheter til for eksempel å stille inn oppsettet til spilling med mindre dypbass på natten, ulik klang til spesielle innspillinger/kategorier, spesiell innstilling til filmbruk for dem som måtte ønske det, spesiell klangbalanse til å spille spesielt lavt osv.

Den klangbalansen vi vil sette opp i Trondheim er nok en så nøytral som mulig, og jeg er ganske sikker på at en del vil bli litt tatt på senga da det vil være noe ganske annet enn det mange forbinder med nøytralt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •