MESSE:HiFi i Trondheim 10. og 11. nov 2007 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 215
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Var innom Midgard-rommet tre ganger, og i alle tilfellene var det bare piano-klimpring..

Hadde håpa på at kjøleskapene fikk kjørt seg litt, og ikke minst man kanskje fikk se Oberion levere varene
    De fikk kjørt seg da jeg var innom ihvertfall. Det var Nils Lofgren, Rammstein og Infected Mushroom det gikk i, altså lite pianoklimpring

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    JA, skal få hentet dem ut av kameraet nå :-) Kommer.....
    Så bra. Du kan gjerne sende de til meg om du gidder. Ja du vet vel adressen Til det Kreativet brukernavnet mitt.

Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tilbrakt en dag ved Nidelvas bredd, må jeg si at jeg stiller meg undrende til hva du egentlig får igjen for pengene hvis du investerer i millionklasseanleggene som var utstilt her - spesielt god lyd var det iallefall ikke. Vi får håpe rommene har noe av skylda, ellers er det noen som har et forklaringsproblem.

Det som imponerte meg mest var det helt enkle oppsettet hos Abrahamsen (ML Source var meget lovende!), Anthony Gallo Reference, Totem Mani-II (imponerende bass i disse stativhøyttalerene) og Lyngdorf-anlegget. Sistnevnte hadde jo noen lekre høyttalere med flott dynamikk.

Newcomer Golfo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte begge Demo-dvd´ene (musikk og film) på rom 500. Film-dvd´n funket flott, men musikk-dvd`n ville ikke fungere på min PS3. Forsøkte også på min mac med samme resultat. Noen andre som kjøpte disse som har samme problemet?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av BamBamBigolo
    Etter å ha tilbrakt en dag ved Nidelvas bredd, må jeg si at jeg stiller meg undrende til hva du egentlig får igjen for pengene hvis du investerer i millionklasseanleggene som var utstilt her - spesielt god lyd var det iallefall ikke. Vi får håpe rommene har noe av skylda, ellers er det noen som har et forklaringsproblem.

Det som imponerte meg mest var det helt enkle oppsettet hos Abrahamsen (ML Source var meget lovende!), Anthony Gallo Reference, Totem Mani-II (imponerende bass i disse stativhøyttalerene) og Lyngdorf-anlegget. Sistnevnte hadde jo noen lekre høyttalere med flott dynamikk.
    Helt enig her. Spesielt ML Source. Sinnskt bra i hendhold til prisen. Faktisk noe av det beste på messa. Spilte på elektronikk til 20K. Utrolig bra. Vurderer å kjøpe disse.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer noen sløve bilder fra mobiltelefonen min her..
    Beklager for kvaliteten, men mens dere venter på skikkelige bilder

Venstre kanal av Hifi-center-kjeden sin McIntosh-rigg 2000kw pluss venstre Everest DD66000

Hele McIntosh-riggen bestående av ikke mindre enn 4kw i total effekt, rør pre-amp, cd-spiller og ekstern dac.

Digre beist de Everestene.. Doble 15"

Fremdeles JBL hos Hifi-center

B&W 802D hos HFK, utlånt fra Bergen

B&W 802D og HFK Trondheim sin Classé-rack.

Tv fra Nad, HD-spiller fra Samsung, resten ukjent.

Diverse Electrocompagniet hos Tonart.

Voldsomt surround-oppsett hos tonart!
    Bestående av fem slike ht-er som vi ser her, som jeg tror er Tonart sine egne "Etera"? i tillegg til to svære subber. Den ene kan sees i venste hjørne her.

Subbene ble drevet av to Electrocompagniet Nemoblokker, resten ble drevet av en to og tre-kanaler fra EC. (Mener å huske det var snakk om 3x120 og 2x120), samt at disse kunne brokobles til å yte 2x400w i stereo.
    Multispiller fra EC var også på plass! Usikker på hvilken tv det er, men tipper Pioneer 507 eller 508 50".

Spenningen var derfor stor, når jeg fikk tima besøket mitt akkurat til surround-demoen!

Skuffelsen var derfor meget stor da vi begynte med Kari Bremnes i stereo, Bethoven(?) i SA-CD og avslutta med Simply Red i Surround.. Virka som ett absolutt patent oppsett, så hadde vært moro å sett film eller musikk med litt skyv i..

Det var alt telefonen min klarte, før den tok kveld hvertfall

Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo egentlig vanvidd og galskap at Einstein - V.Y.G.E.R - Mårten-anlegget koster 100 (!) ganger mer enn Abrahamsen - ML-anlegget, lyden tatt i betraktning. Jeg kom direkte fra det førstnevnte rommet til det sistnevnte, og føler faktisk at lyden falt på plass og skuldrene senket seg med en gang elektrostatene dro i gang. I tillegg var jo Abrahamsen og makker to hyggelige karer. De høyttalerene står høyt på ønskelista mi!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at alle mener det samme som meg hva angår Centerkjedens 1,8mill oppsett vs Abrahamsen&elektrostatene...
    Som Goliat vs. david, hvor utfallet blir som i den dærre fortellingen...
    Everest DD66000 til 450.000kr... pjf.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Var innom Midgard-rommet tre ganger, og i alle tilfellene var det bare piano-klimpring..

Hadde håpa på at kjøleskapene fikk kjørt seg litt, og ikke minst man kanskje fikk se Oberion levere varene

Det var da synn, Musikken som ble spilt her var i aller høyeste grad variert.
    Jeg spurte selv ofte om ønsker og om noen hadde med plater, men da var det generelt liten reaksjon desverre.
    Oppfordrer til å nyte medbrakt
    Og det er ikke farlig å snakke med den som styrer musikken :-D

Må få pakket ned det siste her nå, (er fortsatt på midgard rommet)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg hjemkommet Her er mine ydmyke bidrag fra messa

Tok kun de som ble rimelig ålreit.

Alt i alt en morsom opplevelse, kringlyd rommet, sammen med Snickers sitt oppsett er de som sitter best i minnet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 bilder til

Hei.

Hiver meg på med å si at dette var morro. Håper også at det blir en årlig happening, gjerne oftere :-D .
    Hadde med meg egen musikk og spilte en låt av Lene Marlin, kanskje ikke det mest utfordrende, men den var avslørende nok for meg.

Vedlegg 24777

Her ble jeg imponert som flere, over hvor så enkel kan låte godt.

Vedlegg 24779

Dette er storoppsettet til HiFi Centeret. Ble som flere ikke helt overbevist over at dette er verd så mye. Enormt detaljert men det ble noe "flatt", stemmen til Lene Marlin fikk de som demonstrerte til å sprette fram for å justere, fikk også mynten deres som sto på subben til og bikke over 8) .

Fikk desverre ikke tid til å bevege meg så mye oppover i bygget :cry: . Så dette må gjentas.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Da er jeg hjemkommet Her er mine ydmyke bidrag fra messa

Tok kun de som ble rimelig ålreit.

Alt i alt en morsom opplevelse, kringlyd rommet, sammen med Snickers sitt oppsett er de som sitter best i minnet
    Da er jeg også hjemkommet vel tilbake i oslo.

Bra noen fikk med seg noe de likte i Midgard/Swans rommet, Var selv en del nede i Kringlyd delen og der er det jo alltid morsomt.
    Ellers hadde jeg inntrykket av at det var en del topp modeller på messa, kult det såklart men litt vel uoppnåelig desverre

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vi først kom inni i rommet sto det noen trauste greier på, men jeg fant en ledig plass i front og ventet. Spenningen var stor da jeg så han switchet sb'n inn på B.P Empire med Infected mushroom, en cd jeg kjenner godt og vet hvordan jeg vil ha.......

Det vet tydeligvis Snickers også, det var noe av det råeste jeg har opplevd!
    Alt stemte i mine øyne,lydbilde var stort og fint, bassen så stram og kontant som en bare kan drømme om i eget oppsett. Behagelig og fløyelsmyk diskant uten antydning til å være slitsom, med en herlig mellomtone. Kan det bli bedre?

Det får vi vel se til neste år når du tar med Gaia Snickers ?

Kudos til Midgard!

Kringlyd rommet var helt genialt, det var noe av det først jeg tok med kompisene mine på slik at de fikk økt morrofaktoren litt, noe som helt klart virket. Den sofaen var utrolig behagelig å sitte i, selv om kanonkuler smalt rundt i rommet, mitt smil ble større og større for hver scene, mens kompisene gikk rett i 'fra øre til øre' modus fra første salve i Open Range.
    Flageborg er en hyggelig og ikke minst meget kunnskapsrik herremann som var meget informativ og tok seg tid til å forklare selv de enkleste spørsmål

Ellers så var må jeg innrømme at jeg tenker rett som det er på både ML Source og Anthony Gallo. Begge disse to spilte meget bra i mine ører.

Jeg ble forbredt og anbefalt å stikke innom Ec/ML rommet av da-ty,globe og mrmyagi. Så det ble neste stopp etter Kringlyd, litt sjokkert over hvor små og søte de var. Etter å sett bilder av ML tidligere så trodde jeg nesten det var bakhøytalere som sto der. Så feil kan man ta, disse gutta spilte enormt mye større enn størrelsen skulle tilsi, gåsehudfaktor til tusen, har full forståelse for ML bølgen her på forumet nå, og med en prislapp på ca 20k? Er den et fullverdig alternativ i hos mange her på forumet vil jeg tro.

Hos Tonart var det endel snacks, La Scala viste en dynamikk jeg aldri har hørt før, og kommer sikkert aldri til å høre senere eller, litt for skarp i toppen, men det kan være flere faktorer som spiller inn der.
    Hørte også det Etera oppsettet og må innrømme at så bra har vel Vivaldi eller hva det var for noe aldri spillt.

Hos Lefdal var det et Kef/Abrahamsen oppsett, jeg har hørt dette oppsettet før og jeg klarer rett og slett ikke å like den lyden. Klarer ikke helt å si hva det er som jeg ikke liker, så jeg velger å si helheten.
    Ser ikke bortifra at det var rommet, for bassen var vel boomy. Det kan og være Abrahamsen som gjør det, at det rett og slett er en dårlig match. Gir ikke opp og vil gjerne høre et Kef oppsett med annen elektronikk.

Det tammeste oppsettet jeg hørte husker jeg ikke hva heter, men det var en enorm vinyl rigg, og noen bitte små svarte monitorer som sto og spilte jazz for veldig spesielt interesserte. Var helt alene i det rommet på det tidspunktet, satte meg ned for å lytte, men etter 3min var det nok. Tipper prislappen lå nært 100k grensen, i mine ører er det bedre lyd i min mors kompaktanlegg til 3k. Men smaken er forskjellig, sikkert mange som likte det og.

HFK får som vanlig ingen pluss i margen fra meg, de turene jeg var innom var de mer opptatt av og vise 2f2f på XT anlegget enn å vise hva Classe' 802 oppsettet dugde til, men når de først spilte på det så var det og en enorm skuffelse. Med en slik ekstrem vinkling måtte en nesten sitte midt i mellom frontene, det ble en skuffelse av en annen verden. Det jeg bestandig blir imponert fra HFK sin side er den arrogansen de oppviser stort sett bestandig, de kan og vet alt uansett, her er ingen rom for diskusjon what so ever.

Her hjemme har Klipsch'ne fått ca 6timer med forskjellig musikk, og mer blir det. Tenker Sensucht fra Rammstein løsner de bitte litt mer opp mens jeg er på jobb. Da er det jo ikke mer enn 1486 timer igjen før de er helt potente. Åbåy hvor fort tiden går

Ellers er det vel ikke stor mer jeg kommer på, bortsett fra å si til dere som ikke kom i år å ta turen, ikke minst for å møte flere fra forumet, vi er og blir en hyggelig rase Allerede planlagt å ta turen til ihvertfall en av messene på østlandet til neste år.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen lytteinntrykk av Swans F2.2 Har forstått at PB 13 var imponerende, men hvordan låt Swans i dette oppsettet???

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alldeles ypperlig, meget imponerende høytalere både i lyd og finish.

Som Flageborg sa, en kunne fint lagt på et par 0'r i prisen uten at folk hadde tenkt over det. Men de er store da

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Alldeles ypperlig, meget imponerende høytalere både i lyd og finish.

Som Flageborg sa, en kunne fint lagt på et par 0'r i prisen uten at folk hadde tenkt over det. Men de er store da
    Høres bra ut!
    Er godt mulig dette blir de neste høyttalerne i kinoen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å angre

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og og dama var en tur innom i går vi også. Fikk spart inn inngangsbiletten på å kjøpe spidermantriologien for en hyggelig pris. Mye fin lyd rundt om kring, men det artigste var å høre/kjenne bassen på rom 500. Ble vel mer eller mindre overbevist om å kjøpe en sub til. Riktig nok ikke størstemann, men minstemann, PB10

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg hørte Swans F2.2 (i Hjemmekinos lokaler) trodde jeg rett og slett at importøren hadde regnet styggfeil....

Dette er de eneste høyttalerne (jeg så langt har hørt) som kommer i nærheten av å makte å levere en lydkarakteristikk som likner på mine elektrostaters lydbilde.

Således er det en sann glede å kunne benytte disse lekre høyttalerne på våre demoer.

Ultra 13 taler vel for seg selv, men som alltid; dersom du ikke lytter på oppsettet innenfor det kalibrerte området, vil bassen lett kunne virke ukontrollert. Sånn er det med uønsket romforsterkning enkelte steder i rommet.

Men, som med omtrent all annen moro; ting kommer til en ende, og etter fem timers nedpakking var det litt etter 22:00 på tide å kaste seg på E6 "strakaste veien". Flageborg og jeg ankom (omsider, etter masse holke og is - med stor tilhenger) Son (5 mil sør for Oslo) kl. 06:25 i morges. Vi pakket raskt ut mine saker - og så reiste jeg umiddelbart på jobb i Oslo og Flageborg satte kursen hjemover mot Arendal... Stakkars mann! ;-)

En tøff helg - på alle måter! Håper de besøkende hadde det like moro som det vi selv hadde disse to dagene... :-)

Til slutt vil jeg bare si at dette var Trondheims første messe, og HVILKEN messe de hadde lagt opp til! Lekkert hotell, blidt personale og arrangørstab HELE TIDEN!

Vi gleder oss allerede til neste år!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0