MESSE:HiFi i Trondheim 10. og 11. nov 2007 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 215
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Jeg drar ned til messa nå, med kamera. Bilder kommer :-)
    Bilder av Martin Logan Source må du ta.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det source de het? Trodde det var Secre jeg, hehe vanskelig å se bak de.

Har pakka gromguttene mine i bagasjen nå, så bærer det hjem snart. Skal prøve å få lagt ut noen bilder i løpet av kvelden

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Var det source de het? Trodde det var Secre jeg, hehe vanskelig å se bak de.

Har pakka gromguttene mine i bagasjen nå, så bærer det hjem snart. Skal prøve å få lagt ut noen bilder i løpet av kvelden
    Jepp, det var det de het. Spilte sinnsykt bra. Var vel litt høyt til tider. Men med tanke på prisen på elektronikken som ble brukt, så var det jo helt rått. MartinLogan | Source Hybrid Electrostatic Floorstanding Speaker | Stereo and Home Theater

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg litt mer variert musikk rundtomkring.. Greit med referansemusikk for all del, men ble vel mye Bremnes og Piano-klimpring for min del..

Creds for gode musikk og filmopplevelser både hos HiFi-klubben og rom 500
    Var en kar som hadde ett par små stativ-HT-er som spilte utrolig dypt, der var det også mye god musikk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Kunne tenkt meg litt mer variert musikk rundtomkring.. Greit med referansemusikk for all del, men ble vel mye Bremnes og Piano-klimpring for min del..

Creds for gode musikk og filmopplevelser både hos HiFi-klubben og rom 500
    Var en kar som hadde ett par små stativ-HT-er som spilte utrolig dypt, der var det også mye god musikk
    Det lille rommet til HFK der de hadde Lyngdorf spilte meget bra, men i det store rommet var det ikke fult så bra. Fy å dårlig 802D spilte. Toskete plassering og vinkling av høyttalerne. Var vist en ingeniør som var ekspert på romakustikk som hadde kommet med dette forslaget. Romlete bass og masete diskant. Her var det noe som var alvorlig galt. Skal si jeg vet hva 802D er god for. Har hørt 802D mange ganger på forskjellig elektronikk som spilte sykt mye bedre enn dette. Fy HFK.
    Enig med deg ang dette med referansemusikk. Mange bruker kun plater med meget bra lyd. Burde hatt litt mere random når det kom til musikk på slike messer. Er man ute etter noe nytt bør man ha med plater selv.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja disse imponerte STORT... Aldri hørt så god og mye lyd av en liten stativ høyttaler før. Var bra pris på de da, 75k !!!

Link til de her

Welcome at eben BY RAIDHO -> X-Streme Series

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og her er messas mest omdiskuterte HT-plassering:

Vedlegg 24767

Vedlegg 24768
    De som kom for å lytte ble sittende å vri seg frem og tilbake for å finne "godlyden". Selv må jeg si at jeg ble meget skuffet. Jeg hadde store forventninger for hva disse HT skulle gi meg av følelse, men det hele virket livløst og flatt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Vedlegg 24767

Vedlegg 24768
    De som kom for å lytte ble sittende å vri seg frem og tilbake for å finne "godlyden". Selv må jeg si at jeg ble meget skuffet. Jeg hadde store forventninger for hva disse HT skulle gi meg av følelse, men det hele virket livløst og flatt.
    Håper noen kan forklare dette.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere bilder fra messa? Hvordan er denne messa i forhold til horten messa? Noen som vil skrive en liten artikkel med bilder og si litt om hvordan det var`?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Er det flere bilder fra messa? Hvordan er denne messa i forhold til horten messa? Noen som vil skrive en liten artikkel med bilder og si litt om hvordan det var`?
    Det kommer vel inntrykk og bilder forløpende i denne tråden. Bare å holde seg ved pc`n.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vedlegg 24767

Vedlegg 24768
    Fikk du tatt noen bilder av ML da? Si ja

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Håper noen kan forklare dette.
    Overhørte så vidt ene HFK-karen sa at de hadde prøvd med en "tradisjonell posisjonering" av HT'ene først, men fikk mye bedre stereobilde på denne måten..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De flyttet om på høyttalerne senere på søndagen så jeg, de hadde nok fått flere reaksjoner på plasseringen av dem ja (HFK). Personlig er jeg litt skuffet totalt sett, men det er nok mest min egen feil, ettersom jeg trodde det skulle være mere relevans i forhold til hjemmekino med flere tv'er og prosjektorer. Men jeg ble imponert av SVS demoene og så flere klipp der, bl.a. Puls med sinnsykt lav bass og bra trykk! Synes også demo musikken som blir spilt er for ensformig og kjedelig, som en kompis av meg sa, jeg spiller aldri slik kjedelig musikk hjemme, dette var musikk for folk i alderen 50+ eller med særinteresse for jazz.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    Ja disse imponerte STORT... Aldri hørt så god og mye lyd av en liten stativ høyttaler før. Var bra pris på de da, 75k !!!

Link til de her

Welcome at eben BY RAIDHO -> X-Streme Series
    Faktisk Totem jeg tenkte på!
    TOTEM AKUSTIKK NORGE AS

Disse sto til 75, mens de små stativht'ene hadde en veildendede pris på 40 000,-... Men gikk for 25 i dag. Vanvittig lyd i utrolig små stativht'er!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Overhørte så vidt ene HFK-karen sa at de hadde prøvd med en "tradisjonell posisjonering" av HT'ene først, men fikk mye bedre stereobilde på denne måten..
    Høres rart ut. Stereoperspektivet blir jo helt på trynet med en slik plassering. Du må jo sitte 1 meter ut fra senter og bakover for å få noe ut av dette. Med tanke på antall sitteplasser har jo noen bommet helt.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har maten etter messa fått sunket og inntrykkene har fått samlet seg litt. Det var mye godlyd på messa og selvfølgelig noen steder hvor man ble litt skuffet i forhold til forventningene.

Artig å prate så vidt med Per Abrahamsen og ikke minst få hilse på vår alles Snickers-is i egen person :-D

Den morsomste opplevelsen var bassen i Wilson Audio Duette, det var skikkelig friskt og dynamisk. Synd den spilte like hardt oppover i frekvens også :neutral:

Når det gjelder Kringlyd sitt rom så var det skikkelig rå kinolyd, selv om det ble litt mye bass uten kontroll i de nederste frekvensene. Absolutt rått, men det beste hadde selvfølgelig vært å hatt åtte slike subber (gjerne fler )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Midgard-rommet tre ganger, og i alle tilfellene var det bare piano-klimpring..

Hadde håpa på at kjøleskapene fikk kjørt seg litt, og ikke minst man kanskje fikk se Oberion levere varene

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ROM 500

Ut av heisen i 5.etg.....denne står i gangen, ønsker velkommen:

Vedlegg 24769

.man går så nedover korridoren, disse viser vei:

Vedlegg 24770

...og der treffes disse gutta som ønsker velkommen til Arve Tellefsen-suiten, ROM 500:

Vedlegg 24773

Vedlegg 24771
    I tillegg til Denon elektronikk, Swans HT, sees og KJENNES SVS PB13 -Ultra. Mange fete glis etter opphold i rom 500. Flageborg kunne opplyse at vi touchet ca. 109dB i disse seansene. Jeg vet nå hvordan det KAN låte med dypbass
    Vedlegg 24775
    (Brukt AtuoFix i Adobe grunnet svært mørkt bilde, men viser PB13 noe bedre)

Vedlegg 24772
    Stemning er viktig!

Rom 500 gikk på "folkemunne" på messa, "har du vært på rom500?, du MÅ ta deg en tur til Rom500!" - Det var tonen blant oppmøtte :-)

MANGE takk til Kringlyd som virkelig viste ekte entusiasme, smittende glede, innlevelse og glød. Stor villighet til å virkelig å GI oss oppmøtte noe, mange gode opplevelser, svar på direkte spørsmål og uppfordret gav masse informasjon og tips og råd til oss tilhørere.
    Har kroppen og hodet fult av GODE OPPLEVELSER, økt erfaring og masse ny lærdom....ja så man ikke glemme den GODE KAFFEN ;-). Var innom Rom500 mange ganger i løpet av disse 2 messedagene

DemoCDer innkjøpt og ligger klar for utforsking i eget rom ;-)

Gleder meg masse til nye muligheter for å få være del av dette - håper virkelig at arrangøren finner det mulig å gjøre denne messa til en årlig gjennomføring!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Nå har maten etter messa fått sunket og inntrykkene har fått samlet seg litt. Det var mye godlyd på messa og selvfølgelig noen steder hvor man ble litt skuffet i forhold til forventningene.

Artig å prate så vidt med Per Abrahamsen og ikke minst få hilse på vår alles Snickers-is i egen person :-D

Den morsomste opplevelsen var bassen i Wilson Audio Duette, det var skikkelig friskt og dynamisk. Synd den spilte like hardt oppover i frekvens også :neutral:

Når det gjelder Kringlyd sitt rom så var det skikkelig rå kinolyd, selv om det ble litt mye bass uten kontroll i de nederste frekvensene. Absolutt rått, men det beste hadde selvfølgelig vært å hatt åtte slike subber (gjerne fler )
    Mere jordnær person en Abrahamsen skal man vel lete lenge etter. Og ikke minst kunskapene han har. Var flere ganger innom demorommet deres å slo av en prat. Meget hyggelig visit. får vel si kringlyd gutta hadde kontroll helt ned til 16hz.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fikk du tatt noen bilder av ML da? Si ja

JA, skal få hentet dem ut av kameraet nå :-) Kommer.....

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •