MESSE:HiFi i Trondheim 10. og 11. nov 2007 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 215
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Er det F2.3 centeren som ble brukt i Trondheim? Den var ikke liten.:shock:
    Hva var prisen på den centeren?
    Jepp - 20 lapper!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er Stoor! Men pen.... Fungerer i aller høyeste grad

RoKo: Har ikke dere noen bilder, syns huske det blitza ganske godt en stund

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, det ble dessverre en litt for hektisk helg... Tok noen få bilder, men skulle selvsagt tatt mange flere. Problemet var at det var smekk fullt med folk - nesten hele tiden!

Bildene ligger i kameraet hjemme. Skal se om jeg ikke får lagt ut et senere i dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må starte med å si at jeg håper dette blir et fast årlig arrangement! Føyer meg inn i rekkene av folk som ble imponert av Kringlyd på rom 500 og Midgard sitt oppsett i 6. etg. Imponerende hva man klarer å få til med tanke på hvordan rommene var. Ellers registrerer jeg at det alltid er problemer med å få de største og dyreste riggene til å funke optimalt. Det er litt merkelig at disse superanleggene med smått vulgære priser ikke klarer å stå frem som de absolutt beste alternativene. Det er fristende å spørre hvordan de kan klare å få til godlyden hjemme hos meg, når de ikke får det til på de fleste messer :? . Uansett så var det ikke i det segmentet jeg kommer til å handle, så det spiller liten rolle. Det som var gøy var å se så mange entusiaster, både på forhandlersiden og blant besøkende. Bakdelen er at besøket kan vise seg å bli veldig dyrt :-)

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Men, som med omtrent all annen moro; ting kommer til en ende, og etter fem timers nedpakking var det litt etter 22:00 på tide å kaste seg på E6 "strakaste veien". Flageborg og jeg ankom (omsider, etter masse holke og is - med stor tilhenger) Son (5 mil sør for Oslo) kl. 06:25 i morges. Vi pakket raskt ut mine saker - og så reiste jeg umiddelbart på jobb i Oslo og Flageborg satte kursen hjemover mot Arendal... Stakkars mann! ;-)

En tøff helg - på alle måter! Håper de besøkende hadde det like moro som det vi selv hadde disse to dagene... :-)

Til slutt vil jeg bare si at dette var Trondheims første messe, og HVILKEN messe de hadde lagt opp til! Lekkert hotell, blidt personale og arrangørstab HELE TIDEN!

Vi gleder oss allerede til neste år!
    Jeg, og helt sikkert mange med meg, er svært glade for at nettopp dere var der, og deres bidrag var en vesentlig del av messa, sammen med mange andre dyktige og entusiastiske utstillere.

Sitter klar med kalenderen for å merke av neste messedatoer!!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Jeg, og helt sikkert mange med meg, er svært glade for at nettopp dere var der, og deres bidrag var en vesentlig del av messa, sammen med mange andre dyktige og entusiastiske utstillere.

Sitter klar med kalenderen for å merke av neste messedatoer!!
    For å ikke snakke om alle bære kompetansen vi kom med
    God Kaffe var det i allefall.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med resten, Kringlyd var det morsomste innslaget på messa

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant det

Sitat Opprinnelig postet av EON
    Jeg må starte med å si at jeg håper dette blir et fast årlig arrangement! Føyer meg inn i rekkene av folk som ble imponert av Kringlyd på rom 500 og Midgard sitt oppsett i 6. etg. Imponerende hva man klarer å få til med tanke på hvordan rommene var. Ellers registrerer jeg at det alltid er problemer med å få de største og dyreste riggene til å funke optimalt. Det er litt merkelig at disse superanleggene med smått vulgære priser ikke klarer å stå frem som de absolutt beste alternativene. Det er fristende å spørre hvordan de kan klare å få til godlyden hjemme hos meg, når de ikke får det til på de fleste messer :? . Uansett så var det ikke i det segmentet jeg kommer til å handle, så det spiller liten rolle. Det som var gøy var å se så mange entusiaster, både på forhandlersiden og blant besøkende. Bakdelen er at besøket kan vise seg å bli veldig dyrt :-)

Jeg er enig i at det virket som om de dyreste anleggene ikke funka optimalt, men jeg må jo si jeg har fått litt mer forståelse for slikt nå som jeg har vert med litt selv.
    Det kan fort være en svært krevende jobb å sette opp noe slikt selv noen dager før messa, har selv vert vitne til at det er mye som kan gå galt og selvom det er imponerende når aktørene stiller ut sine største kreasjoner så vil det ofte være mere relevant med oppsett fra kvart mill og nedover.
    Jeg er selv svært fristet til å teste Swans F2.2 og trass i størrelsen tenkte jeg en liten stund på F1.1 for jeg likte det selv.

Fikk en del tid til å lytte begge dagene selv, og jeg likte både det rimlige ML oppsettet og EC prelude serien med EC sine egne høytalere.
    Piega likte jeg både i Horten og Trondheim og et for meg ukjent merke med tilbakelente høytalere i 6etasje spillte bra på Red Hot Chillipeppers Vinyl og noe kult av Amund maarud.

Av utstyret over milionen likte jeg jo Avantgarde hos Lyric men det låt nok bedre i horten syns jeg. Skal sies at jeg mer eller mindre ubevist ikke lyttet til så mange av de virkelig dyre sakene, men mye som så bra ut.

Jeg hilste på noen her fra forumet nede på kringlyd rommet på lørdagen selvom jeg ikke kom ned før halv tre.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Mye spennende lesestoff for oss, og ikke minst folks meninger om forskjellige oppsett. :-) Kom med fler bilder! Var smått å se av Isen sitt oppsett her inne. Så elektronikken, men ikke noe høyttalere. Ingen her som har tatt en del bilder? Har sett noe, men var ikke mye :-) Hørtes ut som en vel og bra fullført messe ifølge dere som har vært der og postet mye her! :-)

Hadde fremdeles satt enda mer pris på om det hadde kommet fler bilder inn ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT i rommet hvor "isen" holdt forestilling :-)

Vedlegg 24808 Vedlegg 24809

Vedlegg 24810 Vedlegg 24811

(Klikk på bildene for større bilder)

Regner med at det var denne "isen" du tenkte på? ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hos Lefdal var det et Kef/Abrahamsen oppsett, jeg har hørt dette oppsettet før og jeg klarer rett og slett ikke å like den lyden. Klarer ikke helt å si hva det er som jeg ikke liker, så jeg velger å si helheten.
    Ser ikke bortifra at det var rommet, for bassen var vel boomy. Det kan og være Abrahamsen som gjør det, at det rett og slett er en dårlig match. Gir ikke opp og vil gjerne høre et Kef oppsett med annen elektronikk.
    .
    Tror jeg med sikkerhet kan si det hva dette skyldes Pahf. Abrahamsen går ekstremt dypt. Har du ikke høyttalere som henger med ned i dypet så kan du oppleve dette, slik som du sier. Prøvde for moro skyld Abrahamsen-blokkene på bakhøyttalerne mine. Dali Concept 2. Det ble ikke bra. Bassen virket boomy som du beskriver. Det er rett og slett ingen god match. På GS er det selvfølgelig en helt annen verden. Igjen matching er Alfa Omega. Hvilke Kef-høyttalere ble brukt?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De brukte Reference 205.2 i dette oppsettet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef/Abrahamsen oppsettet:

Vedlegg 24812 Vedlegg 24813

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Kef/Abrahamsen oppsettet:

Vedlegg 24812 Vedlegg 24813
    Dyktig lite rom da. Menmen, er som sagt ikke alt som matcher. De Kef'ene var flotte.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger et par bilder jeg rakk å ta i vårt demorom (KringLyd - rom 500).

I tillegg et stemningsbilde fra banketten/middagen lørdag kveld.
    Det var selveste Knut Reiersrud som holdt konsert for oss. Lekkert fremført!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice!!!

Er det du som har tatt bildene?

Det siste var skikkelig stemningsfullt. Nesten så jeg fikk lyst på en cognac, eller et glass god rødvin

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvsagt er det jeg som har tatt bildene....
    Selvgjort er velgjort - om enn i liten skala denne gangen, dessverre...
    Litt frihåndsopptak på midterste bildet. 1/4-dels sekund -høyt hevet - gir ikke akkurat verdens skarpeste bilde...
    Skulle som sagt gjerne tatt flere! Neste gang, derimot... ;-)

Og rødvinen er det bare å sprette, kamerat!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RoKo]Her følger et par bilder jeg rakk å ta i vårt demorom (KringLyd - rom 500).

I tillegg et stemningsbilde fra banketten/middagen lørdag kveld.
    Det var selveste Knut Reiersrud som holdt konsert for oss. Lekkert fremført!

Jøss, her sitter jo jeg og, Han med 'speiling' i panna og skinnjakke (kjendis )

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tror jeg med sikkerhet kan si det hva dette skyldes Pahf. Abrahamsen går ekstremt dypt. Har du ikke høyttalere som henger med ned i dypet så kan du oppleve dette, slik som du sier. Prøvde for moro skyld Abrahamsen-blokkene på bakhøyttalerne mine. Dali Concept 2. Det ble ikke bra. Bassen virket boomy som du beskriver. Det er rett og slett ingen god match. På GS er det selvfølgelig en helt annen verden. Igjen matching er Alfa Omega. Hvilke Kef-høyttalere ble brukt?
    Det kan godt stemme, for det er ingen god match i det hele tatt.
    Tror det var iq6

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iq6 er nok en litt mindre HT, dette var Reference 205.2, en 4-veis HT.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •