Forskere ønsker å besøke ditt mediehjem!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskere ønsker å besøke ditt mediehjem!

Forskere fra bl.a. Universitetet i Agder og Norges Handelshøyskole ønsker å besøke og intervjue personer i moderne mediehjem, og har fått tillatelse til å søke etter slike hjem på AVforum. Som kompensasjon for at vi får besøke ditt hjem tilbyr vi gavekort på kr. 200,- i relevant nettbutikk.

Selv om det er teknologisk mulig å sy sammen dagens Internett-, TV-, telefoni og andre medietjenester erfarer mange at leverandørene gjør dette vanskelig. For eksempel gjør rettigheter det vanskelig å dele mediefiler. Kryptering og dekodere gjør det vanskelig å vise TV-innhold på mange TV-er eller gjennom mediacenter PC-er.

I et forskningsprosjekt finansiert av Norges Forskningsråd ønsker vi derfor å besøke avanserte mediehjem som enten får levert tjenester som spiller sammen (triple play) eller som på egenhånd har fått tjenester fra ulike leverandører til å spille sammen. Eksempler på slike hjem er hjem med flere PC-er og TV-er der innhold kan deles mellom disse. Det kan også være hjem der mediesamlinger deles mellom flere brukere eller hjem som på andre måter har løst utfordringene knyttet til samspill mellom PC, Internett-tjenester, TV og/eller telefoni.

Vi tror at ved å besøke slike hjem kan vi lære noe om hvordan fremtidens mediehjem vil komme til å se ut og kan gi råd til leverandører av tjenester og til myndighetene (Post- og teletilsynet er med i prosjektet) om hvordan man bør tilpasse seg fremtidige kunders mediekonsum.

Alle opplysninger vi samler inn og alle observasjoner vi gjør behandles fullstendig anonymt. Hvis du kan tenke deg å få en av våre forskere på besøk for en times observasjon og intervju/samtale, nøl ikke med å kontakte meg på per.e.pedersen@gmail.com. Vi har forskere i Oslo, Bergen og på Sørlandet.

Per E. Pedersen
    Professor, prosjektleder

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...her må vi stille opp folkens! Det er denne type forskning som kan sikre oss tilgang til media og systemer som faktisk FUNKER. Ikke minst bør vi støtte opp under norsk forskning rundt temaet vi alle brenner for her inne!

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Jeg har meldt meg på og oppfordrer andre til å gjøre det samme

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg bodd for meg selv, så hadde jeg meldt meg på. Kan nesten ikke gjøre det da jeg bor så voldsomt trangt osv. Ellers hadde jeg støttet det helt og fullt :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •