Hi-Fi Messen 2007 i Horten - Bilder post #108 - besøkt av ca. 1000 entusiaster - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 195
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Var bra med trykk i SVS, men satt helt forran, så fikk litt feil inntrykk. Det rista og blaffret godt i buksa mi iallefall når vi så noen film snutter Synd jeg ikke fikk oppleve PULSE. Jeg hørte det var dyyyyyp bass x-antall ganger, og det var nok pulse, men da var vi 4 rom unna, og det rista i veggene
    Pulse-scenen var meget engasjerende - man 'hørte' lyden veldig godt i stolene på andre rad, svigerfar som svingte innom messen fikk en ting eller to å tenke på da gitt, hehe :-)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    Pulse-scenen var meget engasjerende - man 'hørte' lyden veldig godt i stolene på andre rad, svigerfar som svingte innom messen fikk en ting eller to å tenke på da gitt, hehe :-)
    Hehe, det tviler jeg ikke på. Hadde vært en opplevelse :-) Hehe, ikke sant ;-)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Syntes ikke Gaia'ne var så voldsomme bass i.Har faktisk nesten hørt bedre. Da jeg var der spilte de den 9 symfhoni trur jeg det var, der de skyter med salutt inne i sangen.Drønna bra, men ikke voldsomt:-D
    Gaia er fersk svært fersk og jeg syns det vil være litt dumt å være for pirkete på den demoen som var de første timene.
    Det ble bedre jo mere tid snickers fikk på seg, var mye som kunne forbedres og forfines men at de hadde et enormt potensiale kan da de ferreste være uenige i eller hva?
    Litt lite bass? noen sa alt for mye bass og noen sa alt for lite bass og atter noen mente det var perfekt med bass, det er en smakssak og om jeg forsto det rett så kunne man bestemme dette litt selv og når snickers setter dem opp i huset til kjøper blir det jo som kjøper vil ha dem, litt annerledes enn en høytaler ut av samlebåndet

Det er tross alt en ganske god grunn til at noen utstillere kom til horten på Torsdagen for å begynne å sette opp, det krever litt tid det også.

Verd å huske på er det jo at sammtidig som noen begynte å måle rommene og optimalisere plassering, sweetspot, demping og respons så fikk vi en varebil full av gaiadeler i hendene og bygging kunne begynne

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Syntes ikke Gaia'ne var så voldsomme bass i.Har faktisk nesten hørt bedre. Da jeg var der spilte de den 9 symfhoni trur jeg det var, der de skyter med salutt inne i sangen.Drønna bra, men ikke voldsomt:-D
    Telarcs innspilling av 1812-symfonien med ekte kanoner er en svært potent innspilling. Likevel er det verdt å merke seg at det opptaket sannsynligvis presser CD-mediet til grensen av hva det klarer. Jeg tviler sterkt på at innspillingen har fullt realistisk lydtrykksnivå på kanonene. Så i den grad man forventet mer trykk, så er det nok innspillingen som er slik. Man ville kunne få mer trykk ved å tune bassen kraftigere, men jeg tror Snickers tunet bassen temmelig flatt for å få den til å passe til det meste av musikk.

Sånn sett kan man heller ikke sammenligne med filmlyd på DVD, der LFE-sporet ofte har 10dB ekstra i forhold til resten av kanalene. Jeg vil vel kanskje si det slik at for Gaia med CD som kilde vil det nok være CD-mediet som legger begrensningen på dynamikken i bassen.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retter sagt er det vel den innebyggete DACen i DEQX som er kilde med et drivverk.

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Messens beste lyd? Dynaudio med en imponerende oppløsning og holografi i et vanskelig rom.
    *Dæven* de der var pene... :shock:

Då var det bare å bla opp hundre laken eller så...

*mumler noe om kommende helg og lottokupong..*

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Retter sagt er det vel den innebyggete DACen i DEQX som er kilde med et drivverk.
    Kilde meg her og meg der. Kilden er vel der lydkjeden har sitt utspring, for å si det slik. Men å flisespikke definisjonen på det blir litt sært.
    DEQX har både analoge og digitale innganger, og DACer finner du vel ikke før du er på hver enkelt utgang og da er jo lyden prosessert mye allerede. Jeg klarer ihvertfall ikke å se på DEQXen som "kilde", siden det er ytre komponenter som leverer kildematerialet til den.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Kilde meg her og meg der. Kilden er vel der lydkjeden har sitt utspring, for å si det slik. Men å flisespikke definisjonen på det blir litt sært.
    DEQX har både analoge og digitale innganger, og DACer finner du vel ikke før du er på hver enkelt utgang og da er jo lyden prosessert mye allerede. Jeg klarer ihvertfall ikke å se på DEQXen som "kilde", siden det er ytre komponenter som leverer kildematerialet til den.
    Vil det si at Linn spilleren var koblet analogt til DEQX? Trodde DEQX hadde såpass bra DAC at det holdt med et rimelig drivverk som man koblet digitalt inn.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken cowboyfilm ble det kjørt snutter fra hos "svsgutta"? Skal innrømme at jeg skvatt litt på det første skuddet...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jeg hadde den filmen hjemme. Skulle teste i dag, og kom på at det var fattern som hadde den, så da måtte jeg ty til cdon og bestille en

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Storkoste meg i går gitt. Når jeg kom hjem i går var jeg helt skutt. La meg klokka 22, og forsov meg til 0830 i dag, så tyder på at jeg fikk nok golyd i går :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondster
    *Dæven* de der var pene... :shock:

Då var det bare å bla opp hundre laken eller så...

*mumler noe om kommende helg og lottokupong..*
    Her er det bare å handle! Likte lyden på disse virkelig godt, men så spilte de på Hegel og Esoteric også. Må nok legge noen kroner i cd/dac/forsterker i tillegg :smile:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par klargjørende ting rundt Gaia:

Bassen i likhet med resten av lydbildet hadde en del avvik. Slik situasjonen var hadde jeg ikke mulighet til å gjøre skikkelige korrigeringer for dette da programmet hang seg hver gang jeg ville kjøre en måling for å kartlegge avvikene. Dermed Var det en del avvik, spesielt i bassen, som langt fra var fullstendig korrigert.

Når det gjelder 1812 så var den ikke optimalt gjengitt, der er jeg helt enig, men den låt også ganske forskjellig på de ulike sitteplassene. Spesielt dem nær vegger synes jeg generelt låt litt vel gjallende.

Den første timen eller så som vi spilte hadde jeg glemt å laste opp alle korreksjonene fra PC-en til DEQX-en. Da hadde vi ingen LPfilter på de bakre bassene, og 15" alu-basser som spiller fullrange låter ikke veldig vakkert for å si det sånn. Denne lyden ble reflektert fra bakveggen.

Når jeg la inn det filteret falt en del på plass, men lydbildet forandret seg også såpass at jeg måtte gjøre en mengde innstillinger på nytt. Med andre ord, den opprinnelige planen om å sette opp systemet på fredag morgen hadde nok kunnet ført til bedre prestasjoner.

Vi hadde, slik en del har nevnt, ikke montert på bakdiskanten. Dermed måtte jeg overtune frontdiskanten ved høye frekvenser.

Vi plantet høyttalerne på en plass på gulvet og der fikk de stå.

Vi hadde noen avvik også i øvre og nedre mellomtone som jeg ikke klarte å finne på gehør.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Vil det si at Linn spilleren var koblet analogt til DEQX? Trodde DEQX hadde såpass bra DAC at det holdt med et rimelig drivverk som man koblet digitalt inn.
    Jeg tror Linn-spilleren var koblet digitalt. Poenget er at DEQX har 6 DACer, hvis jeg har forstått oppbygningen rett. Forholdet mellom Linn Unidisc og DEQX er omtrent som forholdet mellom en DVD-spiller og en surroundreceiver der lyden også som regel går digitalt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det var en del bra på denne messa. Mine personlige favoritter var Audiofreaks og T. AA. Import, men jeg synes det var mange som hadde fått til mye bra.

Her er et par bilder fra Kringlydrommet, hvor jeg oppholdt meg mest (på grunn av kaffe, selskapet, lyden og en rekke andre momenter). Jeg er ikke medlem av gruppa lenger, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke tiltrekkes av konseptet Moro med lyd Skulle jeg vært medlem måtte vi derimot laget alt utstyret selv

Nåvel - et par bilder:

-1-jpg

-2-jpg

-4-jpg

-5-jpg

-9-jpg

-10-jpg

-11-jpg

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en utrolig respons på årets messe :-D

Takk til alle dere som tok dere tid - denne helgen.

Kjempefine bilder.

(Det var sikkert litt moro..........også )

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke merker er de stativhøytttalerene på bildene til akto? Enorm finish!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans. De koster ca 10k, men jeg syntes jeg hørte Soundwave bable om noe messetilbud på alle modellene denne uka.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer!
    De gir 20 prosent rabatt nå - ifm. messa.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •