Hi-Fi Messen 2007 i Horten - Bilder post #108 - besøkt av ca. 1000 entusiaster - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 195
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja ca en time.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg klare

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En opplevelse! Dette var knall gøy! Masse godlyd. Likte spesielt Usher oppsettet i Plenum B. Det spilte som en drøm. Her sparte dem ikke på kruttet. Her var det volum og godlyd i massevis hele veien! Aldri hørt samme lyd noen gang! Også KringLyd har rigget opp som bare det. SVS elementene hoppet nesten ut av kassene på PB-13Ultra når Kevin Costner blåste hull midt i skalla på han andre slemme fyren i Open Range, da det hele begynte. Jeg skvatt ganske brukbart selv. Men jeg hadde trodd PB-13 Ultra skulle spille noe bedre på musikk enn det jeg hørte der. Men det kan ha mye med rommet å gjøre. Vil gjerne høre PB-13Ultra privat, for regner med det blir noe heeelt annet å dra det med seg hjem. :-) Alt i alt har jeg hatt en kjempedag på messe med hyggelige folk. Så en stor takk til Audiomur og kameraten som stakk innom å tok med meg til Horten :-)

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mye snadder her ja:-D Men må si jeg ble veldig imponert av Krix sine høyttalere.Utrolig god lyd i de små tassene, det må jeg si.
    Ellers så var jo EC sitt oppsett kanske bra Og Gaia, spesielle høyttalere, ikke så fine å se på, men det var god lyd det lille jeg hørte der:-D
    Kom litt seint, var der ikke før kl. 4 så jeg rakk dessverre ikke gjennom alt
    Hadde håpa å høre pb-13ultra, men det var noen ungdommer der som hørte på no dårlig syre musikk så jeg var der ikke mer enn 5min, og ikke brukte de pb-13 da heller:cry:
    Men mye moro var det der ivertfall

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja enig med deg at Krix høyttalerne spilte utrolig godt. EC sitt spilte bra også. Nå hørte ikke jeg så mye på det. Når jeg gikk derfra, så dreiv dem å skulle bytte over fra ECI.3 til den nye prelude serien om jeg ikke tar helt feil. Var bra lyd i Gaia, men det var litt voldsom bass i dem syntes jeg da. Men det er jo lov med noe voldsomt iblant KringLyd skulle ha spilt litt mer av bare den ene låta fra Ambra. Jeg vet at det er iallefall 2 eller 3 sanger fra Child of The Universe plata som har en voldsom bass som er helt perfekt til SVS :-D Men det går jo ann å testes en anna gang om det skulle dukke opp en SVS PB-13 Ultra i nærområdet :-D KringLyd gutta sparte iallefall ikke på kruttet! Høyt volum og masse trøkk! Fin lyd i Swans høyttalerne var det også :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forresten å si at de Horn høyttalerne spilte UTROLIG bra. Jeg husker ikke hva dem het, men det var veldig imponerende lyd i dem syntes jeg da. Om man setter på litt mer heavy musikk enn Pink Floyd, så hadde dem blitt litt plagsomme etter min mening. Men smaken er vel som baken som alt anna :-)

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=B&W'Eier]Ja enig med deg at Krix høyttalerne spilte utrolig godt. EC sitt spilte bra også. Nå hørte ikke jeg så mye på det. Når jeg gikk derfra, så dreiv dem å skulle bytte over fra ECI.3 til den nye prelude serien om jeg ikke tar helt feil. Var bra lyd i Gaia, men det var litt voldsom bass i dem syntes jeg da. Men det er jo lov med noe voldsomt iblant

Fikk ikke hørt så mye selv hos EC, da jeg kom ditt fikk jeg 2 min med Ramnstein, så måtte de dempe det pga naborommet skulle spille.Var EC der også, men var litt blassere i lyden der inne.
    Syntes ikke Gaia'ne var så voldsomme bass i.Har faktisk nesten hørt bedre. Da jeg var der spilte de den 9 symfhoni trur jeg det var, der de skyter med salutt inne i sangen.Drønna bra, men ikke voldsomt:-D

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heia Horten!

Må si at Kringlyd rocka noe helt vanvittig!! Morsomste "stand", lett! Var innom 2 ganger, og det var like moro hver gang!
    Ellers imponerte Gradient veldig. Nydelig lyd, og bra punch. Og Usher/Holfi, selvom dansken fra Holfi var litt vanskelig å forstå til tider. (Han tok det igjen på lyden!!)

Hadde bare tid på lørdag, så det ble mye grunn å dekke på kort tid. Skulle gjerne brukt mer tid på flere steder. Får ta det igjen til neste år!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte såvidt på Gradient. Jeg likte ikke lyden. Av en eller merkelig grunn, så syntes jeg dem ikke var noe spesielle som folk sier dem er. Kanskje det bare er meg?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noen bilder for de som ikke var der:

Først ut Duet Audio med bl.a. Piega:

-duet_piega-jpg

Edge monoblokker og Avalon HT:

-edgeogavalon-jpg

Montana er ikke noen småtasser:

-montana-jpg

Men Snickers har nok noen større, Gaia under oppbygging på søndagen:

-gaiaogsnickers-jpg

Mere bilder av Snickers i arbeid:

-gaiaogsnickers2-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fler bilder:

Lekre Acoustat høyttalere i sort pianolakk og aluminium:

-acoustat-jpg

Oppoverbassen til Acoustat:

-acoustatbass-jpg

Einstein PreAmp(hvis jeg husker riktig):

-einsteinror-jpg

Avance - lekre møbler med godlyd!

-avance-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer dere noen til?

SVSene til Flageborg:

-svspb13-jpg

Kringlyd's oppsett med SVS og Swans:

-kringlyd1-jpg

Messens beste lyd? Dynaudio med en imponerende oppløsning og holografi i et vanskelig rom.

-dynaudio-jpg

Usher på Parasound - ikke ekkelt nei, men kunne sikkert fått det enda bedre med litt tuning av rommet. Ligger høyt på ønskelista...

-usherparasound-jpg

Og til slutt - Gaia ferdig bygget under tuning av Snickers - Imponerende skapninger som kommer til å spille rått når det blir tunet riktig.

-gaiaferdig-jpg

Og helt til slutt - elektronikken som driver Gaia'ene - Midgard Oberon og DEQX Pre/Dac/Korreksjon:

-gaiaelektronikk-jpg

Kom gjerne med kommentarer til bildene, da det er første gangen jeg er ute og tar bilder av slikt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Masse flotte bilder av kjempe flotte oppsett :-) Bra bilder ble det også Mor10 :-)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle bilder! Det hjelper oss stakkars sjeler som ikke fikk tatt turen til Horten. Noen som fikk ett inntrykk om pb 13 ultra var råere/mer musikalske enn pb 12 pluss/2?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke spesielt godt inntrykk av de, da jeg satt sannsynligvis litt for nærme. Det ristet i håret, så det er nok bra med trykk. Og de røsket meg i buksebena hele tiden:-D
    Akto skal mest sannsynlig bytte ut Plus/2 sine med disse, så det er vel skussmål nok?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra messe, mye artig å se/høre både av elektronikk og høyttalere. Lydmessig høydepunkt for meg var definitivt Avantgarde, men med et oppsett til 1 mill skulle det kanskje bare mangle..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Fikk ikke spesielt godt inntrykk av de, da jeg satt sannsynligvis litt for nærme. Det ristet i håret, så det er nok bra med trykk. Og de røsket meg i buksebena hele tiden:-D
    Akto skal mest sannsynlig bytte ut Plus/2 sine med disse, så det er vel skussmål nok?
    Ja han skal vel ha to han. Tror jeg skal vente litt å se hvor ultra/2 kommer til å havne prismessig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bra med trykk i SVS, men satt helt forran, så fikk litt feil inntrykk. Det rista og blaffret godt i buksa mi iallefall når vi så noen film snutter Synd jeg ikke fikk oppleve PULSE. Jeg hørte det var dyyyyyp bass x-antall ganger, og det var nok pulse, men da var vi 4 rom unna, og det rista i veggene

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si eg likte Swans og Montana ht
    De er noen av de lekreste ht noen gang laget....

SVS er noen SVÆRE beist ! Tenk å hatt to slike i ett lite 4x4m rom :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Litt fler bilder:

Lekre Acoustat høyttalere i sort pianolakk og aluminium:

Oppoverbassen til Acoustat:

Einstein PreAmp(hvis jeg husker riktig):

Avance - lekre møbler med godlyd!
    Takk for at noen har lagt ut bilder fra det andre hotellet også, det var jo tross alt anbefalt å stikke innom her først i messekatalogen :-).

Personlig vant Avance høyttalerene best-på-messen (av oppsett jeg kan tenke meg å kjøpe) for meg, lyd som passet meg best og look som gjør de enkle å plassere hjemme. Det ble, mest pga. størrelsen på rommet, best lyd i K5 (de minste av de på bildet) men alle tre spilte meget godt på en 2*200W klasse A Avance forsterker + rør-cd spiller.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •