Hi-Fi Messen 2007 i Horten - Bilder post #108 - besøkt av ca. 1000 entusiaster - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 195 av 195
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hadde håpa å høre pb-13ultra, men det var noen ungdommer der som hørte på no dårlig syre musikk så jeg var der ikke mer enn 5min, og ikke brukte de pb-13 da heller:cry:

Men mye moro var det der ivertfall
    SVS PB13Ultra spilte hele tiden..............

Optimal integrasjon - er vel en passende definisjon.....

Alle var invitert til å ta med sin egen musikk - og smaken er forskjellig - det utvider horisonten til en entusiast

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ikke unødig påståelig nå Alshus? Jeg kan ikke helt se motivet for å gå til slikt angrep på kinesiske og taiwanesiske produkter, annet enn at de kanskje er blitt så bra at de truer statusen til en del langt dyrere ting...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje.

Men kommer man med en påstand (som kanskje er sann), mener jeg at må stå for den eller komme med kilder/bevis/bilder, etc.

Uansett, kanskje vi skal legge saken død.

Ha en flott høstdag!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fler som ble like skuffa over Montana som meg? Jeg likte rett å slett ikke lyden i mellomtone regionen. Var helt forferdelig og høre på. Og en høyttaler hver har 1000W forsterker til basserne. Dette burde egentlig i teorien sparke som bare det, men det var skikkelig tam bass enda elementene beveget seg meget mye. Jeg sto først bak. Ikke noe suksess. Gikk litt mer i front. Heller ikke noe suksess. Synd det ble sånn :-( Hadde gledet meg masse til å høre på dem, men endte opp med total skuffelse......

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster jo bare 299.000 da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Montana låt ikke bra. Bra låt Avantgarde, Fryd hifi med Audio Note, Upgrade Audio med Audio Note - Audiocompaniet med Audio Note låt bra ut på Søndagen.
    Usher var heller ikke bra.
    Usher for 2 år siden var virkelig bra med cp8751 eller hva den nå het.

Montana har aldri fått det til i mine ører. Cervin Vega elskerne synes sikkert disse er fine.

Audiofreaks var interessant, men gi det oppsettet litt tid og det svinger skikkelig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Usher oppsettet spilte best etter min smak. Vanvittig dynamikk samtidig som den er så detaljrik at det er en DRØM og høre på. Det jeg syntes dem kunne ha spart seg for å kjøre flerkanalssystem. Men han dasken kjørte også stereo, men MED 2 subere. Det syntes j også dem kunne ha spart seg for. Men det låt farlig bra for det, men det hadde vært mye mer gøyalt med 110% stereo istedet for flere kanaler. :-) Blir nok noe brukbare Usher høyttalere på meg også med årene ;-) Sikkler litt på noe av det største fra Dancer serie

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo ikke flere kanaler selv om du benytter suber i oppsettet...:-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var høyttalere bak også. Fra Dancer serien som sto på om jeg ikketar helt feil...

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    SVS PB13Ultra spilte hele tiden..............

Optimal integrasjon - er vel en passende definisjon.....

Alle var invitert til å ta med sin egen musikk - og smaken er forskjellig - det utvider horisonten til en entusiast

Gjorde dem det? Sto helt bakerst, men fikk inntrykk av at de ikke sto på da.Men det var vel ganske lavt volume på musikken da jeg var der, så det var vel sikkert derfor jeg fikk det inntrykket da.
    Helt enig at smaken er forskjellig, men hadde håpa på en film demo da jeg svippet innom.
    Vet jeg skulle tatt å spurt om det, men du virket litt sliten, og jeg hadde liten tid på å gå igjennom alt før det ble pakket ned.
    Ikke rakk jeg gjennom alt heller dessverre:-(
    Var der rett før kl 4 på Søndagen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det blir jo ikke flere kanaler selv om du benytter suber i oppsettet...:-?
    Et 110&% stereo oppsett kan ha 2 subere, men det var fremdeles ikke det jeg ville fram til :-) Ville frem til at dem spilte på fler enn 1 par høyttalere :-) Er jeg sikker, så har Usherne mye mer og by på i et skikkelig for-seg-gjort rom med samme elektronikk om ikke bedre(eller dårligere/rimeligere). Det eneste jeg vet er at jeg skal ha meg et par gromme Usher høyttalere med årene :-D For denne lyden ble jeg helt forreslska i! :-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke Usherne du ble forelsket i?

Det var vel kombinasjonen av Usher og Holfi.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okei da C. Alshus, så hadde det mye med kombinasjonen å gjøre ;-) Det spilte iallefall nydelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz

Jeg synes messa var helt ok. Kringlyd og rommet med Krix-høyttalere synes jeg var det mest interessante. Sikkert mange andre bra oppsett, men når jeg hører "heisjazz" snur jeg i døra. Det er så jæ*** kjedelig og personlig synes jeg det låter likt på det meste. Blir hverken bra eller dårlig. Tror også "Nils Lofgren - Acoustic live" skal få hvile seg noen uker. Greit at det er en knallbra cd, men det finnes da annen musikk? Å ta med seg kun Nils Lofgren på Hifimesse er omtrent like originalt som å møte opp på norsk landskamp med vikinghjelm og påmalte flagg på kinnene....Jeg hadde forsåvidt ikke med noe musikk (noe jeg angret sårt på), så jeg burde kanskje holde kjeft ops:
    Hmm....det er kanskje bare meg men jeg var innom messa på søndagen og må si jeg ikke skjønte bæret av oppsettet til Kringlyd. Jeg er overhodet ikke noen ekspert på lyd men ørene min virker ganske greit enda tror jeg da :-)

Følgende er mine ankepunkter på søndagsoppsettet:

- Feil plassering av SVS?? Eller kanskje rommet ikke tillot annet??

- Dårlig demo av SVS, det eneste gutta oppnådde med oppsettet var å bevise at PB13 (hvis det var de som stod der framme) faktisk ikke henger med på musikk.

- Dårlig demomateriell. Bassgitarsolo og trommesolo kan da umulig være riktig materielle for å demonstrere SVS og akkustisk Billy Idol begynner vi å bli rimelig lei av (gjenganger på messer i 3 år)

- Deling av SVS på 80 fungerte SVÆRT dårlig!

- Doxa? Hæ? Ikke min greie i hvert fall...

- Quote: Nå skal dere få høre bass dere aldri har hørt før :-) Yeah right....

Det eneste som jeg synes fungerte bra var SWAN både foran, senter og bak men så er da disse også helt i min smak da :-)

Ellers var messa helt ok (selv om nerdefaktoren er superhøy når det kun er lyd og ikke bilde på tapet) og personlig syntes jeg standen til LAD absolutt var den mest spennende. Både Avance K3 og K6 spilte meget lovende og mye bedre enn langt dyrere høyttalere men jeg tror også A-30 og CD-2.0T oppsettet hadde sitt å si.
    I tillegg MÅ jeg bare ha meg den nye InFocus IN82 den var overlegen det lille jeg har sett på 1080p til nå.

Er også enig i at Dali Mentor og de nye B&W ikke fikk vist seg i det hele tatt i rommet til Hifiklubben dessverre og så lenge vi enda ikke får låne med oss hjem for testing i egne rom så står jeg over både Dali og B&W for øyeblikket.

Noen som vet hvorfor Andrè ikke var der?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maddas69
    HFK pleier da ikke å være så knipene dem? Om du brenner for B&W eller Dali, så er dem vel ikke vonde å be om å låne med begge parene hjem for testing så lenge dem har dem på lager, eller at du/dere sier ifra i god tid. Dette tror jeg lar seg gjøre om det er snakk om ålreite service-innstilte selgere :-)
    EDIT: Gjorde noe feil jeg da Gjort er gjort!

Jeg som btw skreiv teksten over. Glemte å fjerne første og siste tegna :-(

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •