Det perfekte lytterom - uten å ommøblere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det perfekte lytterom - uten å ommøblere!

Torsdag 21. juni inviterer Hi-Fi Klubben i Marcus Thranes gt, Oslo, til en spennende kveld med Lyngdorf Audio.
    Vi får besøk fra Lyngdorf Audio, som vil presentere mulighetene med digital romkorresjon og fortelle om hvordan ethvert rom kan gjøres perfekt med TDA2200, uansett akustikk.

Alle som er interessert i god lyd eller Lyngdorf Audio bør få med seg denne utrolige lydmessige opplevelsen!

Arrangementet er naturligvis helt gratis. Vi gleder oss til å se deg!

PS: Vi har begrenset med plass - meld deg på idag!

Følg linken under for påmelding.

Hi-Fi klubben inviterer deg til å oppleve Lyngdorf Audio

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Endelig kan baderommet mitt bli lydmessig perfekt...

Dette er vel først og fremst for 2-kanals lyd?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er for to kanaler.
    Perfekt kan man ta med en smule salt. Jeg minnes noen sammenligningsmålinger av Lyngdorf og Copland der dRc205 algoritmen gjorde skam på TDA2200.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi klubben Online
    Vi får besøk fra Lyngdorf Audio, som vil presentere mulighetene med digital romkorresjon...
    Skulle gjerne fått med meg denne presentasjonen, for dette er et interessant tema.

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi klubben Online
    ...og fortelle om hvordan ethvert rom kan gjøres perfekt med TDA2200, uansett akustikk.
    ...men det er lov å forsøke å være edruelige, selv om alle skjønner at dere ønsker å selge utstyr fra Lyngdorf

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med - Dette blir moro med LYD :-D

Jeg er medlem av AVForum - melder meg på i denne tråden.

Dette blir for dumt:

"For å melde deg på arrangementet, skal du være registrert i Hi-Fi Klubbens Kundeklubb. Er du det, fyller du ut feltene brukernavn (din e-post adresse) og passord. Husk riktige små/store bokstaver! Hvis du ikke er meldt inn i vår Kundeklubb, kan du gjøre det gratis her..."

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også være med på dette. Forøvrig enig med Flageborg ang påmelding. Det må da være mulig å reservere plass med nicket man bruker her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo strengt tatt ikke et arrangement i regi av AVForum, så de må jo ha en egen påmelding.

Det ser jo som sagt bare ut som en pressemelding. De har jo helt sikkert flere kunder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere melder dere inn i "klubben" så får dere flere invitasjoner til slike hendelser på de butikkene dere har valgt å bli oppdatert på som medlem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette eventet er nå dessverre helt fullt. Vi takker uansett for all interesse, og håper å se dere på et av våre fremtidige eventer.

Mvh
    Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært på demo?

Som kan dele sine opplevelser i denne tråden?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo gi en kort rapport.

Michael (marekting) og Leif (training) fra Lyngdorf Audio hadde tatt turen for å bringe det gode budskap rundt romkorreksjon. Dette er virkelig ting å se på fremover. :-D

TDA2200 med RoomPerfect ble brukt, i tillegg hadde de med seg to nye produkter. DPA-1 Lik TDA2200 uten eff.trinn og RP-1 som er en ren korreksjonsdel du setter mellom pre. og eff.trinn.

Det ble brukt to oppsett: ett med Dali Mentor 1 sammen med 2 hjørnesubber. Disse le drevet av TDA2200 og korrigert med delefrekvens på 400hz. Subbene ble drevet av SDA2175. Formidabelt perspektiv og trøkk og veldig god timing i bassområdet på dette oppsettet. Det er også en temmelig vekker å høre hvordan det kan gjøres med deling såpass høyt oppe. Hjørnesubbene er passive subber med to x 10" som er tenkt å spille høyt opp i frekvensomordet, så det spørs hvordan dette vil fungere med andre subber.

I det andre oppsettet ble B&W 802D brukt sammen med Classe elektronikk. Her ble RP-1 rut mellom pre. og eff. Her var også forskjellen størst p timing i bassen. Mid. området åpnet seg opp betraktelig og detaljer i dette området som diksjon, attack på bass og gitar kom vesentlig bedre frem.

Ideen bak RoomPerfect er i følge Lyngdorf at man beholder høyttalerens egenart og tonalitet men heller jobber med rommets påvirkning.

Oppsummering: Jeg tipper forskjellen ikke alltid vil være så åpenbar at man får hakaslepp, men den er ofte formidabel på et subtilt vis og merkbar over tid. Satt litt på spissen: man må nesten venne seg av med en ”romlete” bass.

Hvis det er interesse har jeg kopi av fordraget som Jan Abilsgaard (utviklingssjef hos Lyngdorf) holdt under AES-konferanse i Wien i år. Her forklares mye av utviklingen av RoomPerfect systemet. Send en melding så kan jeg sende den på mail.

Anders

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •