Premium Club fordelsklubb! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 269
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det viktigste for oss er å skape en tjeneste som gir våre brukere det ultimate innen lyd og bilde. Det faktum at inntjeningsmodellen for øyeblikket inkluderer en butikk er selvsagt lett å kritisere, men resultatet er faktisk at miljøet i Norge har fått en av skandinavias beste sider innen feltet levert gratis på et sølvfat... Andre driftsformer som utelukkende salg av annonser er jo også lett å kritisere, f.eks. ved at en "havner i lomma" til annonsørene. Det beste hadde jo vært å be hver besøkende betale en fast sum pr. mnd, men en slik løsning hadde jo samtidig skapt en langt mer lukket tjeneste, og samtidig langt mindre tilgjengelig for det "brede lag", og dermed rekrutteringen av nye entusiaster.

Vi lover uansett at vi tenker mye på driftsmodeller, men har uansett et svært viktig utgangspunkt; vår mål er å drifte den ULTIMATE entusiastsiden innen lyd og bilde!

Vi skal bl.a. svi av opp mot en halv million kroner og en almass arbeidstimer på ny plattform i løpet av 2009 - vårt mål er å skape verdens beste nettside innen lyd og bilde med utgangspunkt i brukerne!

Tullete, ubegrunnet kritikk som den du kommer med, Tropp, er vi jo godt kjent med, og det stemmer jo at innlegget ditt egentlig burde blitt fjernet, men siden vi mener denne type ordlyd står og faller på sin egen urimelighet, og du tross alt ikke har dratt "konspirasjonsteorien" alt for langt lar vi den like godt stå (men ikke dra dette tullet noe lenger)...

Våre nye sider vil premiere aktive brukere med en rekke fordeler, som f.eks.;

-Tilgang til PowerBuys til spesialpriser, der vi inviterer HELE bransjen til å angi tilbud til våre aktive brukere. Det faktum at PowerBuyene skjermes til å gjelde kun aktive brukere vil kunne medføre at det fremstår som mer interessant for aktører som Hi-Fi Klubben å tilby produkter til spesielt gode priser til våre medlemmer.

-Mulighet til å bruke poengene til å øke eksponeringen for annonser på AVtorget. Vi entusiaster bytter tross alt utstyret OFTE, og da vil spesielt promoterte annonser på AVtorget fremstå som en viktig fordel for våre entusiastiske medlemmer!

-Mulighet til å bruke poengene til inngang på AVtreff, kurs o.l.

En Premium Club vil vi også inkludere på den nye plattformen, men den vil først lanseres som noe skikkelig konsept når vi har noe faktisk innhold å fylle den med. Hele tjenesten vil jo i utgangspunktet fungere som en "premium club" for de som faktisk bidrar, der vi gir spesialfordelen til de som faktisk gjør AVforum til det det er!

Dere får følge med på AVforum 2.0 utvikling-tråden, vi er i full gang med arbeidet nå, og vil holde dere løpende orientert rundt utviklingen!

Ha en god dag!

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke helt se det store problemet med dette rundt PC. For meg så er det bare en tilleggs gode som du får med når man abbonerer på Hjemmekino. At de ikke har fått til alt det som de ønsket rundt PC, bryr jeg meg lite om.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Kan ikke helt se det store problemet med dette rundt PC. For meg så er det bare en tilleggs gode som du får med når man abbonerer på Hjemmekino. At de ikke har fått til alt det som de ønsket rundt PC, bryr jeg meg lite om.
    Noe av irritasjonen bunner vel i at man måtte være fullpris abbonnement av Hjemmekino for å få PC tilgang. Og man endret da sine abbonnement i den troen at det alt i alt skulle være fordelaktig.

Avforum har vel alt på det tørre her, kanskje mer enn hva en kan si om innholdleverandøren. Uansett, ikke en så stor sak at det er noe å gjøre videre nummer av slik jeg ser det

- Wes

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Synes det virker lettvint å skylde på motparten nå som samerbeidet er over. Men det loves jo forbedringer om ikke alt for lenge. Taim will shåw!
    Litt enig. Dette var vell et samarbeid i utgangspunktet. NÅr avforum nesten fraskriver seg såpass mye av ansvaret for at dette ikke gikk som planlagt, er det litt for dumt. En får ikke masse uten å gi noe også...

linken om avforum og avshop har blitt tatt opp og avkreftet såpass mange ganger, så det skal jeg ikke si noe om. Men det er et litt for stort fokus på det kommersielle etter min smak....

Venter spent på fremtiden....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mer å hente i fremtiden. Fullprisabonnenter er blitt lurt og får ikke det produktet de var forespeilet. Er man sur nok så går man til sak. Er man voksen nok til å erkjenne nederlaget, lar man livet gå videre og innser at:

Bladet "Hjemmekino" = forumet hjemmekino.no
    Bladet "Lyd og Bilde" = forumet AVforum.no

Værre er det ikke. Begge konstellasjoner er levedyktige. P.t. så er plattfomen, brukerne, og aktiviteten på AVforum milevis bedre enn konkurrenten. Eller la oss si det slik; de utfyller hverandre på sikt.

Det er ofte greit å ha mer enn én tanke i hodet. På meg personlig, så fremstår ikke AVforum som en markedsmessig uavhengig aktør, men det betyr ikke at det er galt. Det er lov å erkjenne at det finnes en finansiell tilknytning.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde regnet med mer sånn som dette som Premium medlem...

Hjemmekino Insider - Inside info til medlemmer

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt oppsummert, Tiger! Men da må man ikke fremstå som at avforum kun er en ideel organisasjon. For det er det jo ikke, dette er for brukerne, av brukerne og til eiernes fortjeneste. Og det har jo head honcho lygren også sagt det er pga kostnader og medlemmers vistnok beste...

Men det er jo her en finner de mest ijuga fansene og kunnskapen om det siste nye, så da svelger en jo slikke kameler...

Uten avforum hadde jeg ikke blitt så interessert og glad i Blu-ray , så så galt er det jo ikke....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Enig, det beste hadde jo selvsagt vært at vi fant en samarbeidspartner som kunne tilby våre brukere utvidet innhold, og det vil vi fortsette å se etter.

Linken til AVshop er oppbrukt, Benjajon, den ER et faktum, les under "Om oss", blir tullete å dra opp dette som en form for konspirasjon eller noe i den duren. AVforum har, og vil fortsette og, basere seg på konseptet på AVSforum.com, der vi både kjenner og er i jevn dialog med Alan, som stiftet dette forumet. Linken mot en forhandler har sine sider, det er klart, men vi er både svært åpne her for andre kommersielle aktører, tilbyr annonser til rimelige priser for ALLE, og ikke minst gir vi MASSE av vår tid og krefter til AVforum som nettsamfunn. Det er lett å sette seg ned i godstolen å kritisere noe slikt, men husk at vi startet på 0 - 0, vi hadde verken penger eller brukere, og i dag er vi 35.000 brukere og landets største nettside innen AV.

Det er som nevnt mulig vi vil endre modell på et senere tidspunkt, AVshop har, og vil fortsatt være, en butikk som er til "salgs" om den rette aktør kommer og kjøper denne opp, og i så måte vil vi dytte enda mer penger inn i utviklingen av AVforum. Det er selvsagt AVforum som er hjertebarnet - det forstår vel alle som ser hvor mye tid og krefter vi her inne bruker på å holde dette stedet flytende og interessant.

Når vi videre bruker av våre SVÆRT begrensede midler til å utvikle en helt ny plattfor for dere AV-entusiaster synes jeg det er synd, og egentlig litt trist, at aktive brukere ser vårt harde arbeide i verste mening.

Uansett, vi VIL fortsette å jobbe for at AVforum skal bli det BESTE stedet innen AV, og vi VIL satse både nasjonalt og internasjonalt - vi FULLE av ambisjoner! Janteloven er dessverre for godt innprentet i oss nordmenn til tider, i stedet for å heie frem en vinner velger vi å rakke ned på vedkommende. Det er et kjent fenomen og en av sosialøkonomiens og ikke minst den røde måte å operere på. Vi forstår samtidig at vi opererer i et slikt marked og respekterer dette, men har samtidig liten forståelse for denne type nedrakking og kritikk, det er verken konstruktivt, givende eller motiverende.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er ikke mer å hente i fremtiden. Fullprisabonnenter er blitt lurt og får ikke det produktet de var forespeilet. Er man sur nok så går man til sak. Er man voksen nok til å erkjenne nederlaget, lar man livet gå videre og innser at:

Bladet "Hjemmekino" = forumet hjemmekino.no
    Bladet "Lyd og Bilde" = forumet AVforum.no

Værre er det ikke. Begge konstellasjoner er levedyktige. P.t. så er plattfomen, brukerne, og aktiviteten på AVforum milevis bedre enn konkurrenten. Eller la oss si det slik; de utfyller hverandre på sikt.
    Er enig i at AVForum er mye bedre enn hjemmekino.no, mens synes bladet lyd og bilde er blitt dårligere med tiden.. eller er det bladet hjemmekino som har blitt bedre?
    Har hatt abonnement på lyd og bilde omtrent siden det kom, samme med hjemmekino..
    Og kommer vell uansett til å beholde begge fremover, selv om det er mye det samme som står i dem, bare på forskjellige sidetall

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe i mot hverken bladet "Hjemmekino" eller forumet med samme navn, men de lanserer nå samme produkt som havarerte innholdsmessig før. Håper de får det til denne gangen. og da spesielt for de som betaler for "fordelen".

Jeg er bare en uavhengig tulling som er nøytral i diskusjonen og som synes såkalte PowerBuys på dette forumet er sterkt overvurdert da aktører med reelle lave priser ikke deltar. Mulig jeg er gnien.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er ikke mer å hente i fremtiden. Fullprisabonnenter er blitt lurt og får ikke det produktet de var forespeilet. Er man sur nok så går man til sak. Er man voksen nok til å erkjenne nederlaget, lar man livet gå videre og innser at........
    Vi har vel blitt lurt til å betale for noe vi ikke har fått fra Hjemmekino's side og de har brukt pengene til å kjøpe seg inn i et annet nettsted

Synd at Hjemmekino er så mye bedre enn Lyd og Bilde, ellers hadde jeg nok sagt opp bladet tvert. Men nok om det.

Synes det rettes svært mye negativ kritikk mot AVforum uten at jeg helt skjønner hvorfor. Et forum er ikke gratis å drifte. Og jeg har ikke kommet over et bedre forum uansett sjanger!

Jeg er mest på AVforum noe jeg også kommer til å fortsette med. Gleder meg til den nye plattformen og håper på fortsatt vekst og utvikling av forumet. Vil gi ros til folkene som står bak AVforum for innsatsen og ikke minst resultatet av denne. Gratulerer!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...når det gjelder innhold i Premium Club har avtalen alltid vært at bladet Hjemmekino skulle tilby mesteparten av fordelen, som kurs, spesielle produkter på AVnytt osv (smørbrødlisten var lang). Samarbeidet ble inngått i beste mening - fra begge parter. Dernest leverte dessverre ikke Hjemmekino dette, og årsaken kan være så mangt. Vi har respekt for vår tidligere samarbeidspartner, de har hjulpet oss mye opp gjennom, og vil ikke kritisere dette, men snarere anse dette som en strategisk vurdering foretatt av en annen aktør som rett og slett ikke går i vår favør. Hva kan vi gjøre da? For det første skjedde dette veldig raskt, og uten forvarsel. Vi gjorde det vi da hadde mulighet til, spare i alle bauger og kanter på alt som spares kunne og satte i gang utviklingen av V2 i full skala før vi egentlig hadde tenkt å gjøre dette. Denne plattformen jobber vi altså nå med, der målet er å tilby dere entusiaster en enda langt bedre tjeneste!

I denne prosessen, midt oppe i finanskrisa, trenger vi OPPMUNTRING, og STØTTE! Vi forstår at folk selvsagt selv velger hvor de ønsker å "henge", og respekterer det, men vi vil, som nevnt over, uavhengig av dette gjøre det vi kan for å få på bena vår nye, svært ambisiøse plattform. Det er på ingen måte noen enkel oppgave. Vi snakker et team på 6-10 personer som jobber fra India (der koster programmere rundt 100 kroner timen), og MASSIVE utfordringer rundt alt fra kommunikasjon, konseptforståelse til det rente økonomiske. Vi klarte å hale i land PowerBuy på rundt 3500 timer, altså en kostnad på rundt 350.000 kroner, og håper at vi skal klare å få til noe innenfor 5000 timer på AVforum. Dette er imidlertid EKSTREMT mye penger for oss, så her satser vi rett og slett rubb og stubb, og DET bør en ha en viss respekt for, vi er liksom ikke et stort konsern her ala Røkke og Co. som vil ende opp med millioner på konto! Vi er en bitteliten nettside, en av de ENESTE "private" (de fleste øvrige er eid av store mediakonsern som Edda Media og tilsvarende) som figurerer på TNS-gallups oversikt over landets største nettsider, men en haug av utfordringer til det daglige.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også takke moderatorer og administratorer (begge) for at vi får anledning til å diskutere / kommentere AV-relaterte ting gratis.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takk Tiger - fra vår foreløpig eneste +10K-bruker betyr det MYE for oss - du er en ekstrem kilde til kunnskap og entusiasme - og har vært det over LANG tid. Jeg har full respekt for ditt ståsted, og lover at vi skal gjøre det vi kan for å forholde AVforum som din favoritt!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser de iste dagers innlegg her blir jeg mest lei meg. Litt fordi bladet Hjemmekino har "glemt" at de selv var initiativtakere til PC, og litt for at de oppretter en likedan "klubb" på et annet forum.

Dette uten å "melde" dette på noen måte / ikke som jeg har fått med meg iallefall) og det er i beste fall litt på kanten.

Enden på dette er at jeg sannsynligvis kutter abbonementet mitt på bladet, og satser på at AVforum greier å stable på beina et godt alternativ i neste versjon.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. i den siste tiden har det vært mye snakk om PremiumClub og manglende innhold, samt mange som ikke får tilgang på PremiumClub her på AVForum. Siden bladet Hjemmekino har avviklet vårt samarbeid med AVForum og satset på vår egen hjemmeside (hvilket er meget naturlig, alle blader har da egne hjemmesider), er det en naturlig utvikling av bladet Hjemmekino flytter fordelsklubben vår PremiumClub over på våre egne sider. Der har den fått nytt navn, Insider. Der kan man nå logge seg på med abonummer og allerede nå få lese januarnummeret av Hjemmekino. I tillegg har vi lagt opp en eventkalender med vinterens program. For ordens skyld legger jeg med neste nummers leder fra vår sjefsredaktør. Den lederen bør alle lese siden den redegjør for en del aspekter ved vårt valg som leserne sikkert lurer på.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Linken til AVshop er oppbrukt, Benjajon, den ER et faktum, les under "Om oss", blir tullete å dra opp dette som en form for konspirasjon eller noe i den duren..
    Er ikke ute etter å lansere noen konspirasjonsteori jeg, og jeg har lest "om oss". Men det igjen betyr vel at avshop og avforum har en slags "I scratch your back, you scratch mine" når det gjelder økonomi? Ellers skjønner jeg ikke vhordan du som privatperson klarer å ta alle disse kostnadene alene. Nok om det. Beundringsverdig om du gjør det....

Enig i at innholdet i Premier Club har vært rævva, og det har stort sett vært tilgang på tester (eller omtaler som det vel heller er) som har blitt lagt ut et par dager før abonnenter fikk bladet i postkassen. Ikke mye å rope hurra for. Noen subkurs i Oslo (milevis unna der de fleste av medlemmene faktisk bor) er ikke godt nok. Men et samarbeid er et samarbeid. Projektorshootout er blitt nevnt. Og her har vel avforum og deres ressurspersonner nok av muligheter til å stå som arrangør av et slikt treff på egen hånd. Som et bidrag fra avforums side. Jeg husker å ha lest om at noe slikt ble arrangert av bladet hjemmekino i 2007? Eller husker jeg feil.?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Når de gjelder treff, planlegger vi i disse dager ett i februar til neste år. Her blir det bl.a. projektor-shootout, sub-shooutout og kalibreringskurs på både lyd og bilde! Dette ser vi virkelig frem til, følg med i denne tråden for videre oppdateringer:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...t-februar.html

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den er grei Jørn, da er jo dette avklart, så får vi selvsagt bare prøve å leve "side om side" på en respektfull måte i tiden fremover... Lykke til!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få si at denne "skilsmissen" kom litt brått på.... Tegnet abonement i sommer ( i lystig lag...) Da så da allt rosenrødt ut :-D

Men men, all ære til Lygren som står på videre OG til bladet Hjemmekino som tross alt leverer det jeg vil ha, nemelig kinostoff og ikke så mye foto og annet dilldall som L&B

Men til syvende og sist er det her inne sjelen ligger :-D :-D

GOD JUL

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •