Førpremiere på Midgard Audio Capri! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 135 av 135
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Romkorreksjon er softwarebasert. Det finnes et par alternative softwarer som er interessante å bruke der. En av dem er norskutviklet, noe som jeg synes er spesielt hyggelig, og ut fra bakmannens beskrivelse tror jeg den er bra.

DAC-er er det bare Texas Instruments, Analog Devices, Philips osv som utvikler fra scratch. Det alle andre gjør er å putte noen komponenter rundt disse, samt tweake litt i forhold til DAC-produsentens oppskrift, så er man i mål med et produkt. Det er vel enkelt sagt slik vi skal gjøre det, men alt som kan kjøpes ferdig enten det er på krets eller komponentnivå er jo en fordel så en rekke OEM-plattformer med ulike mods er under evaluering. Den store utfordringen er å finne noe med nok regnekraft.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynt å leke med tanken på å tone ned litt på høyttalersiden da utbyggingsplanene i huset vårt har forskjøvet seg langt frem i tid. Usherne mine er derfor noen hakk for store for rommet, og det kan nok være fornuftig å finne et alternativ som passer bedre inn i stua vi har i dag. Synes i den sammenheng Capri kan være et spennende alternativ. Hva blir de endelige fysiske målene og finish-alternativene på disse?
    Ettersom du bor kun et par mil fra meg hadde det vært gøy å stikke innom deg for å lytte på de du har hjemme en av dagene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik de er nå har de ca H: 94, netto D 28 (+ bakovertilt 7 grader) og front B 18/ bak B 24.

Trolig vil de vokse et par cm i dybde, og en til to cm i bredde bak. Dette taes trolig igjen på buingen i front blant annet. Årsaken er at det jobbes med 8" basser med 15mm x-max hver vei og disse trenger litt mer volum om vi ikke skal ende opp med 78dB følsomhet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og selvsagt er det bare å komme og høre om du skulle ønske det.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den mørke er litt inn i tiden og kommer i valnøtt-finish er den spesielt interessant. Kirsebær begynner å bli litt 90-tall..........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er valnøtt som er mitt ønske så langt også. Med rett tone og glans er det griselekkert.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er valnøtt som er mitt ønske så langt også. Med rett tone og glans er det griselekkert.
    Enig. Har det på Usherne mine i dag, og de matcher resten av interiøret
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei snickers!

Kommet noe nærmere en endelig version som er klar for en prøvelytt?
    Vet du noe mer om når disse blir og få kjøpt \ testet hjemme?

Mvh
    Kai i Moss

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    valnøtt er lekkert ja, skikkelig "high end" look..men det koster litt..
    vet av erfaring at valnøtt faktisk er det dyreste platematrialet hth kjøkken leverer som benkeplater..dyrere enn stein..:-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så rart at valnøtt er dyrt, bare tenk på alle de nøttene som går med til produksjon kun for en stk høyttaler.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har skumlest gjennom alle sidene no..men fortsatt ingen link til kjøpeplass
    er de ikke klare enda? ser unektelig morro ut:-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Navnet Capri vekker nok delte følelser når man tenker på bilen, men bilen hadde også en fin status i sin tid, og er fortsatt et yndet samleobjekt, noe den trolig kommer til å fortsette med en stund. For meg fantes det ingen annen bil fra Europa med så gjennomført ekte coupeuttrykk. Det var også etter manges mening en svært vellykket design og der har jeg ingen problemer med å være enig.

Min storesøster hadde en 1973 Capri GT, en 1600 med blant annet webere og grenrør. Den var lakkert i en sporty gulfarge og hadde sort interiør. Hun hadde den på slutten av 70 tallet, jeg var bare 16 år da - men jeg vasket og polerte den for henne - bare fordi den var så rå

Fint å bruke Capri som navn på høytalere - får ihvertfall meg til å tenke på noe spennende
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er greit at jeg svarer for deg litt snickers..

Ang. capri'ene så er dem ikke ferdig ennå, de skal modifiseres litt, har ikke lyst til å utdype dette så mye.. det får Snickers gjøre selv.

Legger med bilde fra hjemmebesøket jeg hadde hos han for litt siden..

Capri'ene låter meget bra.. Og bedre skal det bli :-D

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Snickers en liten tur på onsdag og fikk kikke litt på "utviklings"-rommet og det refleksjonsfrie rommet hvor han tester høyttalere og slikt.
    Skikkelig moro å se hvordan høyttalere og forsterkere blir til i et til tider overfylt og hektisk lokale:wink:

Vi kikket også litt på elementene til Gaia og en treform av diskant/mellomtone-hornene(Gaia blir gigantisk og utrolig flott) og testet slaglengden på bass-elementene. Det er det verste jeg har sett; elementet slo som en stortromme med altfor slakt skinn og lagde omtrent ikke en lyd.

Dernest ble vi invitert opp i stua hvor lillejenta og kona holdt til. Der stod det et par små høyttalere som så ganske beskjedne ut, helt til vi begynte å spille på de. Mellomtonen var det første som slo meg. Kom skikkelig ut og tok meg på øretippene et par ganger. Diskanten hadde god kontroll og ble aldri for spiss, som man ofte opplever når høyttaleren er litt for pågående. Jeg testet mine sedvanlige testlåter og musikerne var skikkelig godt plassert og detaljene var absolutt tilstede. "Taxa"-låta mi ble veldig bred og instrumentene stakk ut som de gjør på Elac'ene i referansekinoen til Hjemmekino, uten at jeg ble sliten i ørene(som jeg ble i referansekinoen, skyldes nok volumet litt også). Merket en ørliten forskjell i bassen fra mine B&W Matrix 802, men så har den også en del mer membran og kasse å gå på. Disse bassene skal endres, så jeg regner med at det ordner seg.
    Etter litt lytting, så var det faktisk dynamikken sammen med detaljene som gav meg smilet fra øre til øre.
    Jeg hadde en følelse av at de hadde dynamikken til en Klipsch, samtidig som den hadde detaljene og kontrollen til Matrixene mine.
    Powermaster-blokkene(tidlig Oberon) hadde i mine uerfarne ører null problemer med å holde kontrollen på disse høyttalerne.

Det eneste problemet jeg ser med disse høyttalerne er at de er for små til å låte så stort. Folk vil ikke tro at de kan spille så bra som de gjør:-D
    De burde passe inn i hvilken som helst stue og har en veldig høy WAF, ville jeg tro.

Takk for en hyggelig ettermiddag og en kjempefin lydopplevelse, Snickers:-D
    Ser utrolig frem til en test av Gaia når den skal monteres....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter opp igjen en gammel tråd her...

Er det noe mer informasjon om hva som har skjedd videre med Capri?
    Ser TheOnly her på forumet har bestilt et par...

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •