Førpremiere på Midgard Audio Capri! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fans og "fiender" - hear hear... La oss ikke la atter en tråd skli ut i meningsløse beskyldning og påstander uten hold. Hvis en har lyst å legge ut noe rundt lydkvaliteten på dette produktet, bør det være basert på faktisk erfaring med produktet (ikke referert til fra andre eller antatt). Når det gjelder design og øvrige faktorer det er mulig å diskutere uten å faktisk ha lyttet til høyttalerne er det bare å diskutere så mye en orker, såfremt en forholder seg saklig og høflig selvsagt.
    Er det lov å referere fra hva fagtidsskrifter skriver om høyttalerene når det måtte komme? Synes det underlig å måtte skille mellom en lydentusiast som tilfeldig er journalist og en som kan være minst like "flink" i faget og ikke er journalist, men over snittet interessert. Men for all del vær saklig.
    Synes ellers det er godt å se at norsk næringsliv blomstrer og de stadig får gode kritikker. At Snickers-is ønsker tilbakemeldinger på sine produkter viser bare hans evne til å lytte til oss forbrukere. Det er vel ikke alle som gjør det?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke cherry

På bildene vises Bjørke finishen om du ser noen bilder med mørk bakgrunn så er det cherry. det skal nevnes at det sannsynligvis blir en lys og en mørk, altså en som er omtrent like lys som denne og en som er langt mørkere.

Spurte forresten om det samme "demo i oslo området" og svaret var kanskje det så vi får se. Kanskje en hos stereofil?, hadde vert greit for meg da jeg kan gå ned

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når regner dere med at de kan være til salgs?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pederpusling
    Når regner dere med at de kan være til salgs?
    Et par måneder.
    Fikk hørt dem i dag. Trøkka bra De så mye bedre ut in real life en på bildene i denne tråden. Om andre er intressert i og høre prototypene så står de og spiller på Resonans i Stavanger

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Er det lov å referere fra hva fagtidsskrifter skriver om høyttalerene når det måtte komme? Synes det underlig å måtte skille mellom en lydentusiast som tilfeldig er journalist og en som kan være minst like "flink" i faget og ikke er journalist, men over snittet interessert. Men for all del vær saklig.
    Synes ellers det er godt å se at norsk næringsliv blomstrer og de stadig får gode kritikker. At Snickers-is ønsker tilbakemeldinger på sine produkter viser bare hans evne til å lytte til oss forbrukere. Det er vel ikke alle som gjør det?

Det viser også litt at han ikke vil gi ut noe han selv 100% kan stå for. Han har vel ikke demo av en høyttaler han selv ikke mener er "god" nok. Men jeg syns dette ser greit ut jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    [SIZE=4]I helgen var vi på High End 07 i Stockholm. Blant de omkring 50 utstillerne ble vi systematisk plukket ut som en av de mest interessante med ett av de mest vellydende oppsettene. Vi ble hele tiden sammenliknet med det dyreste utstyret fra de andre utstillerne.
    Fatter ikke at det er greit at Snickers kan bruke annenhånds-omtaler,men når Viking gjør det samme så skal han slås ned i driten?

Skjerp dere.

Forøvrig en veldig spennende høytaler Snickers har satt i sammen.
    Selv om jeg selv hadde valgt en annen vei i konstruksjonen på en slik høytaler,så ser jeg frem til å høre høytaleren i lag med Midgard blokkene en gang i fremtiden.
    Så spørs det jo om disse evner å konkurere i prisklassen som er valgt for der finnes det mye godt på markedet.

Ønsker deg lykke til,Snickers:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva?

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Et par måneder.
    Fikk hørt dem i dag. Trøkka bra De så mye bedre ut in real life en på bildene i denne tråden. Om andre er intressert i og høre prototypene så står de og spiller på Resonans i Stavanger
    Hva fikk du høre?
    Det er riktig at det "trøkker" bra men hørte du nok til å si litt mer om det du hørte`? Sant det at bildene ikke gjør dem helt retferd, men ta en kikk og lytt litt på disse morsomme sakene

Får håpe det blir flere demoer utover da.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne vite mer om høytalerne som det refereres til i overskriften.

Kan alle dere som skal diskutere Snickers, habilitet og hjernevasking starte en tråd et annet sted, (gjerne på et annet forum eller egen webside).

Så slipper jeg å lese all dritten som pleier å komme.

Jeg vil vite mer om høytalerne! Hadde dette vært en annen tråd, og noen glei utenfor saken, så hadde de fått beskjed. Kan det ikke være slik at vi som vil vite mer om produktet, kan lese denne tråden, så kan dere ha "heksejakt" som overskrift på dette andre tullet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo

Kan alle dere som skal diskutere Snickers, habilitet og hjernevasking starte en tråd et annet sted, (gjerne på et annet forum eller egen webside).

Så slipper jeg å lese all dritten som pleier å komme.

Jeg vil vite mer om høytalerne! Hadde dette vært en annen tråd, og noen glei utenfor saken, så hadde de fått beskjed. Kan det ikke være slik at vi som vil vite mer om produktet, kan lese denne tråden, så kan dere ha "heksejakt" som overskrift på dette andre tullet.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...er+inspirasjon
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før vi tok kvelden i dag flyttet vi litt på oppsettet. Det er vinklet ca 10 grader mot klokka, samt flyttet ca 20cm til venstre. Med litt finkorreksjon av avstanden og vinkling på høyttalerne som stod på siden i rommet fikk vi bort høyredreiningen og følelsen av energioverskudd på høyre side. I tillegg fikk vi redusert resonansene ved 30 og 60 Hz, samt glattet ut en resonans i midtre og nedre mellomtone.

De som er interessert bør ta seg en tur for å høre i morgen også.

Når det gjelder reklameringsmaset så gidder jeg ikke kommentere det. Les retningslinjene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel nesten ta turen innom i morgen også

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før vi tok kvelden i dag flyttet vi litt på oppsettet. Det er vinklet ca 10 grader mot klokka, samt flyttet ca 20cm til venstre. Med litt finkorreksjon av avstanden og vinkling på høyttalerne som stod på siden i rommet fikk vi bort høyredreiningen og følelsen av energioverskudd på høyre side. I tillegg fikk vi redusert resonansene ved 30 og 60 Hz, samt glattet ut en resonans i midtre og nedre mellomtone.

De som er interessert bør ta seg en tur for å høre i morgen også.

Når det gjelder reklameringsmaset så gidder jeg ikke kommentere det. Les retningslinjene.
    Isen-fisen:-D

Kan du røpe sånn cirka release-dato for disse? Og blir dere eventuelt etter hvert og ta sikte på center-høyttaler eventuelt stativ/vegg-høyttalere?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..................Det er vinklet ca 10 grader mot klokka, samt flyttet ca 20cm til venstre. Med litt finkorreksjon av avstanden og vinkling på høyttalerne som stod på siden i rommet fikk vi bort høyredreiningen og følelsen av energioverskudd på høyre side. I tillegg fikk vi redusert resonansene ved 30 og 60 Hz, samt glattet ut en resonans i midtre og nedre mellomtone.
    Høytalerplassering betyr ALT for godlyden i SweetSpot

Håper "folket" i nærområdet benytter anledningen til å få en demo - bare for å skaffe seg litt egen erfaring med produktene...........

Det blir spennende å lese om lytteinntrykkene som kommer..........

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Disse er jeg spent på. Vil det bli mulig å høre de i Oslo/omegn den nærmeste tiden?
    *bump*

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    De er 94cm høye, 18cm brede i front, 24 cm brede i bakkant og dybden mener jeg er netto ca 28cm, men de er 7 grader bakoverlent så de får litt mer brutto dybde.

De har 2x4" mellomtone med frekvensgang på ca 100-12 000Hz +/- ca 1,5dB, diskant i en liten waveguide med frekvensgang på ca 1 500-25 000 Hz +/- ca 1,5dB. Waveguiden gir en tilt som er rettet i filteret, samt konstant spredning fra 4000 til 20 000Hz. Delingen mellom disse er på ca 5kHz med assisted 1. ordens filter. Det vil si at de er koblet som et 2. ordens filter men mellomtone og diskant spiller i fase.

Mellomtonene sitter i 1,25 liters lukkede kamre. Dette gir dem en resonansfrekvens på ca 200Hz, noe som ligger praktisk talt akkurat på delefrekvensen til bassen og derfor gir en elektrisk/akustisk baffelstep korreksjon. Bassene er delt mot mellomtonen på samme måte som diskanten, ved ca 200Hz. Bassene er aluminiums 7" med ca 24mm linjær slaglengde p-p, og ca 33mm slaglengde mekanisk p-p. Det er 2 basselementer som assisteres av 2 slaver hver, altså totalt 6 elementer. De 4 slavene gjør samme jobben som bassporter med untak av at de har lavere Q og tar mindre plass. Hver av de to bassene har et kammer på ca 12 liter og er avstemt til 27Hz (målt). De gir en teoretisk flat respons til ca 25Hz og en maks SPL på ca 115-118dB. I et normalt rom vil man få en del dips og peaks, noen rom gir generelt mer, og noen gir generelt mindre.

Det er forøvrig meningen at det skal være frontstoff festet med magneter som ikke er anbefalt montert ved seriøs lytting.

De konstruert for å spille uten vinkling.

De vil bli levert i 2 ulike finisher, bjørk (som på bildet) og mørk, eksempelvis kirsebær eller valnøtt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20-25hz området?:-D hehe, hvordan er denne målingen foretatt?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Isen-fisen:-D

Kan du røpe sånn cirka release-dato for disse? Og blir dere eventuelt etter hvert og ta sikte på center-høyttaler eventuelt stativ/vegg-høyttalere?
    Ca release er omkring 2 måneder frem i tid.

Det vil bli senter, stativhøyttaler, samt noen planlagte større modeller. Senteren får muligens modulær bass slik at man kan kjøpe senter som går ned til 200Hz, + ett eller to bassmoduler som går fra 200 og ned. Utformingen på denne ligger i såfall litt i det blå.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luskelars
    20-25hz området?:-D hehe, hvordan er denne målingen foretatt?
    Er ikke helt sikker på hva du siktet til her?

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definer "kult oppsett"
    Hvor strømsterk er Naimen? vet du det uten å sjekke?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke nøyaktig, det var fyren på Norsk Lyd & Bilde som skravlet om den i ett sett sist jeg var der, selv om jeg var innom for å se på et par Black Diamond. Tror kanskje det er denne det er snakk om.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •