Førpremiere på Midgard Audio Capri! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 135
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wiewsonic
    Jeg er ny her.
    Etter å ha 'surfet' rundt her inne så slo det meg; er Midtgard produkter som lages av forumets medlemmer på bakrommet? Merket er helt ukjent for meg, men utifra at jeg også leste at reklame ikke skulle forekomme her, så er jo Midtgard reklamert for som bare fy jo... -via tråder, og nå denne tråden her.
    Dette har vært tatt opp før, uten hell! Tråden ble vel så heit at den ble stoppet. Er det noen som reklamerer for Midgard her inne, så er det medlemmene på dette forumet, og ikke Isen! Det skrives da sannelig i bøtter og spann om feks Denon også, men jeg ser ingen blir hengt av den grunn?

La nå denne tråden omhandle messen og produktet som den er tenkt, og heller ta utenforeliggende synspunkter i egen tråd.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

beklager det

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    -Bare for å nevne det, vi refererer ofte fra andres utsagn hentet fra venner, kjente og hifimags. Er ikke noe fali` det vel?

Jada man skal få lov å høre på venner å kjente mente naturlig vis ikke det, men det er lov å undre over at de fleste som er aktive på forum er enige om at de var en positiv overaskelse og de som ikke skriver noe selv syns de var "elendige"

Og når det spørres om jeg er en talsmann for Midgard Audio så er svaret nei, er talsmann for allt jeg syns er bra det er også derfor det er mange som mener det samme.

Når det gjelder å referere til hva andre har sagt så kan jeg hvertfall på hififorum.nu og på minhembio.com ikke finne noen negative bemerkninger om Midgard, rart det kunn finnes her.....

"Midgard rummet med hans nya högtalarmodel (prototyp ännu) som skulle kosta 20.000kr var också en positiv överraskning."

"Midgard Audio's prototyphögtalare var helt klart mässans överraskning för min del, de spelades tillsammans med deras Oberon (ice power) monoblock. Helt klart ljudet med mest driv och stampa-takten-känsla på mässan. 4 st 6.5" element per högtalare stod för en grymt tight bas. Bäst system för priset utan tvekan. Högtalarna låg på ca 20000 och mono blocken på mellan 14-20k paret."

"Högtalarna bestod av en diskant med någon slags waveguide + två mellanregister i appolito montage. 6 st sidomonterade baselement kompletterade bygget. Allt detta för 20.000 vilket det jag tyckte lät lätt osannolikt billigt. Ljudet var riktigt bra om man betänker förutsättningarna och den här skall ni nog hålla ögonen på."

"Baselementen på Midgårdhögtalarna gjorde duktigt stora utslag när jag spelade "Rippin Kittin" med Golden Boy/Miss Kittin. Killen som demade hävdade dock att elementen var utformade med lång slaglängd. Det lät rätt maffigt. Jag lyssnade i det högra rummet med Oberon 600 W klass D och Linn Unidisk. "

"Midgårds nya högtalare kan nog bli riktigt intressant till det
    priset."

"Midgard (heter de så?) imponerade med ett par högtalare som kostade 20k. Lät mycket bra och slog en hel del annat som kostade fler ggr mer på fingrarna."

"Midgård Audios monoblock och kommande högtalare lät sjukt bra"

"Jeg må også si at jeg får en "stolt av å väre norsk"-fölelse av kvaliteten på de norske bidragene."

Dette var de sammenhengene jeg fant Midgard Audio omtalt i akkurat nå.

Beklager om jeg virker som en talsmann men likte dem bare svært godt selv, klart alle liker dem ikke enten det er feil design eller at lyden ikke passer, men vent med å mene noe til de er hørt.

Håper flere gjør som RS og tar seg en tur til Stavanger om de bor i nærheten.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er plassert der den skal under pressemeldinger, så det er derfor ingen "snik" reklame for midgard dette. ALLE andre leverandører har NØYAKTIG den samme muligheten til å legge ut pressemeldinger og annen info på samme sted. At Midgard er "flinkere" til å benytte seg av denne muligheten betyr IKKE at dette forumet er en reklamekanal for Midgard, kun at andre leverandører ikke er like mye tilstede. Det burde de være.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Propoagandamaskineriet" går for fullt ser jeg. Snickers-is er smart som "allierer" seg med meget aktive brukere og moderatorer her som hauser opp produktet. Han kommer til å selge mye av denne oppmerksomheten. Jeg Trenger Inspirasjonstråden er veldig effektiv!

Støtter Viking her. Folkens; Vær kritisk, ikke bli blendet av hans "hjelpende hånd" her inne og ikke tro at antall Watt og antall elementer er ensbetydende med kvalitet. Men for all del viser det seg at HT´erne er meget gode får han mine gratulasjoner også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser jeg er quotet i AjSelj's innlegg her.
    Mitt innlegg var ikke myntet spesielt på Midgards Audio's nye höyttalere, men de norske aktörene generelt som har slått seg opp i hifi-verdenen.

Siden dette ble tolket på en litt annen måte enn jeg ventet har jeg nå redigert dette:
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Enig med Snickers at dette er verd å få med seg. Aktörer som Electrocompaniet, Midgard Audio, Dynamic Precision, Patos, Soundcare etc har kommet seg opp i hifi-verdenen og fått glimrende kritikker i pressen. Jeg må si at jeg får en "stolt av å väre norsk"-fölelse av kvaliteten på de norske bidragene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    "Propoagandamaskineriet" går for fullt ser jeg. Snickers-is er smart som allierer seg med meget aktive brukere og moderatorer her som hauser opp produktet. Han kommer til å selge mye av denne oppmerksomheten. Jeg Trenger Inspirasjonstråden er veldig effektiv!

Støtter Viking her. Folkens; Vær kritisk, ikke bli blendet av hans "hjelpende hånd" her inne og ikke tro at antall Watt og antall elementer er ensbetydende med kvalitet. Men for all del viser det seg at HT´erne er meget gode får han mine gratulasjoner også.
    Man skal ikke kjøpe fordi det er mange watt å mange elementer, man skal kjøpe om man syns det er bra så vær kritisk!.
    Snickers er smart og flink han, heldigvis er det andre ting han er flinkere til

*Mente forresten ikke å vinkle ditt inlegg feil AndreWerdenskrieg, står ikke noe helt spesifikt i inlegget ditt om midgard heller, men du var generelt positiv til alle norske bidrag det var poenget.*

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    "Propoagandamaskineriet" går for fullt ser jeg. Snickers-is er smart som allierer seg med meget aktive brukere og moderatorer her som hauser opp produktet
    Hva er poenget med å komme med denne injurierende påstanden egentlig? Det du sier her er at Snickers har en avtale om at moderatorer og utvalgte medlemmer skal skrive innlegg som fremhever og forherliger produkter fra hans firma slik at de selger mer. Enten fremlegger du bevis på dette eller kommer med en beklagelse.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Noen som vet om den endelige salgsversjonen kommer med frontdeksel tilgjengelig?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal det alltid være negativt hvis noen faktisk får til noe bra i dette landet?
    Heia Snickers-is og alle andre produkt og industri utviklere sier jeg.
    Det kan være greit å finne på noe annet enn bare å utvinne olje i verdens rikeste og dyreste land også.

Støtt opp om våre egne!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    *Mente forresten ikke å vinkle ditt inlegg feil AndreWerdenskrieg, står ikke noe helt spesifikt i inlegget ditt om midgard heller, men du var generelt positiv til alle norske bidrag det var poenget.*
    Det er uansett rettet opp i nå, så det er ingen problem, AjSelj.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pene ut disse høytalerne, håper det kommer en demo i Bergen.. Har vært såvidt og sett og hørt på Oberon 6.1 på musikkmagasinet her i Bergen, da kommer vel det kanskje noen høyt dit også?. Kommer de i underkant 20k er det jo en levelig pris også, men mange konkurrenter.. Blir spennende:-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Noen som vet om den endelige salgsversjonen kommer med frontdeksel tilgjengelig?
    Er faktisk ikke helt sikker, sidene skal ha deksel hvertfall, fronten kan det ha vert snakk om et frontdeksel festet med magneter, men husker ikke helt.

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å "backe" all reklameringen her, men jeg er en av de som ihvertfall skal avlegge resonans et besøk på torsdag, og jeg gleder meg virkelig! gutta på Resonans later til å kunne sine saker veldig bra, og har vert veldig hjelpsomme med meg, selv om jeg aldri har kjøpt noe av betydning der! anbefales på det varmeste å besøke!!! Torsdag blir en bra dag

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Snakket med en svenske og en nordmann som sa at dette spilte tragisk og med altfor mye og elendig bass. De var der en stund og konstaterte at de ikke likte det de hørte. Det er typisk Avforum å kaste all vurderingsevne over hifi bordet så lenge det er Midgard det er snakk om. Jeg har også lest at mange like lyden, men mange som også sa at dette ikke spilte musikk i det hele tatt. Dette viser at man skal ikke ta alt folk sier her inne som sannhet, men at dere må høre selv og teste og være KRITISKE. Finner man da ut at dette er det man vil ha så er det "no problema"
    Hva er dette for slags usivilisert uttalelse? Ser du noen i denne tråden som skryter av høyttalerne uten å ha hørt dem? Midgard har levert knallprodukter tidligere (dog kanskje ikke i din prisklasse...), så da er det vel naturlig å forvente entusiasme for et nytt produkt? For all del, kanskje høyttaleren helt elendig, men det spiller egentlig fint liten rolle. Du stempler her samtlige AVForum-brukere som dumme sauer som Snickers leder rundt som han vil, basert på noe de ikke engang har sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

for noen gneldring

Foerst vil jeg gratulere Snicker-Is med sine nye hoeytalere, haaper de laater flott og blir en salgssuksess!

Etter aa ha lest igjennom denne traaden samt flere andre om Midgard sine produkter lurer jeg paa hvorfor enkelte greier aa lire av seg saa mye kritikk av et produkt de ikke har hoert, det faktisk typisk norsk misunnelse.
    Hvorfor skal enkelte selverklert "guruer" komme med slik kritikk, ofte uten kjennskap til produktet de kritiserer?

Ja jeg har selv bestilt noen Midgard monoblokker for aa proeve dem ut i mitt annleg, og innenn de har spilt i min stue, paa mitt annlegg skal jeg overhode ikke utale meg om hvor bra eller daarlige de er!

JEg gratulerer SnickerIs med nye hoeytalere og haaper de vil bli et nytt bidrag i det altfor lille noske hifiprodusent miljoet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil ta en tur innom Resonans å høre disse høyttalerne, spesielt siden jeg ser på høyttalere i samme prisklasse (og i samme butikk).

Trist å se de evinnelige Troll-kampene som alltid oppstår i tråder der Snickers-is og/eller Midgard Audio nevnes. Kaller det Troll-kamper for de hissigste innleggene både fra "skeptikere" og "fans" er bare utrolig teite.

18 høyttalerelementer? Tipper min XTZ Class A100 hadde slitt ja...

* hva er beregnet effektivitet på disse?
    * hva er anbefalt minimum forsterker-effekt?

Hadde vært morsomt å teste de på en T-amp

En ting dog: nettsiden til Midgard Audio skulle vært bedre oppdatert!

DrE

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke Nå Igjen!!!!!!

Er det den typiske norske sjalusien og janteloven som har funnet sin plass her på forumet igjen! For det første det blir for dumt å poste "jeg har hørt noen som mente at de spilte crap" eller lignende. Jeg mener ikke at det er noe galt å poste noe negativt om ett produkt, så lenge kritikken er konkret og ikke minst konstruktiv! Det er ihvertfall ikke tilfellet i mange av inleggene i tråden her. Det var mye av det samme i endel av trådene om blokkene til Midgard også.

Hva er vitsen???? Så lenge kritikken man kommer med påpeker konkret hva man SELV syntes var dårlig med ett produkt, og man holder denne kritikken på et saklig nivå så er det helt OKEY, og kan faktisk hjelpe produsenten til å finne forbedringspunkter ved sitt produkt.

På dette nivået blir det rett og slett barnslig. Skjerpings folkens

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fans og "fiender" - hear hear... La oss ikke la atter en tråd skli ut i meningsløse beskyldning og påstander uten hold. Hvis en har lyst å legge ut noe rundt lydkvaliteten på dette produktet, bør det være basert på faktisk erfaring med produktet (ikke referert til fra andre eller antatt). Når det gjelder design og øvrige faktorer det er mulig å diskutere uten å faktisk ha lyttet til høyttalerne er det bare å diskutere så mye en orker, såfremt en forholder seg saklig og høflig selvsagt.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er jeg spent på. Vil det bli mulig å høre de i Oslo/omegn den nærmeste tiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har pen form. Er det virkelig cherry finish vi ser i bildene? De ser så lyse ut i fargen, men kanskje det er kameraet som gjør det?

Jeg liker godt at de ikke har noe stort emblem i fronten.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •