Førpremiere på Midgard Audio Capri! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 135
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er bestykningen på disse høyttalerne? Og vet noen mellom hvilke klokkeslett demoen finner sted?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No sitt eg berre og foldar hendene for at det skal komme eit DIY-sett av dette, for dette såg meget rått ut! Er det slavar på begge sider, eller?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva er bestykningen på disse høyttalerne? Og vet noen mellom hvilke klokkeslett demoen finner sted?
    Hei,

Åpningstider er 11-18 onsdag og 11-19 torsdag. De spiller nok hele tiden så det er ingen bestemt demotid for å si det sånn.

Bestykningen på prototypen er 1 toms dome (tror jeg), 2x4 toms mellomtone, og 2 aktive 7 toms basser. Disse spiller i kammer med 4 slaver. Dette er per høytaler selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det elementer også på siden? jeg syntes ikke de så ut som noe jeg ville hatt i min stue, men de spiller sikkert greit.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en svenske og en nordmann som sa at dette spilte tragisk og med altfor mye og elendig bass. De var der en stund og konstaterte at de ikke likte det de hørte. Det er typisk Avforum å kaste all vurderingsevne over hifi bordet så lenge det er Midgard det er snakk om. Jeg har også lest at mange like lyden, men mange som også sa at dette ikke spilte musikk i det hele tatt. Dette viser at man skal ikke ta alt folk sier her inne som sannhet, men at dere må høre selv og teste og være KRITISKE. Finner man da ut at dette er det man vil ha så er det "no problema"

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Snakket med en svenske og en nordmann som sa at dette spilte tragisk og med altfor mye og elendig bass. De var der en stund og konstaterte at de ikke likte det de hørte. Det er typisk Avforum å kaste all vurderingsevne over hifi bordet så lenge det er Midgard det er snakk om. Jeg har også lest at mange like lyden, men mange som også sa at dette ikke spilte musikk i det hele tatt. Dette viser at man skal ikke ta alt folk sier her inne som sannhet, men at dere må høre selv og teste og være KRITISKE. Finner man da ut at dette er det man vil ha så er det "no problema"
    Det er vel bare 1 person her som gitt noen som helst kritikk av lyden så jeg kan ikke se at de er "opphypet"
    Det koster meg lite å ta en tur og det har jeg tenkt å gjøre

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke poste mer her, fordi jeg vet det vil bli en Midgard-Halleluja tråd og det får dere bare gjøre. Jeg skal kommentere lyden om jeg får hørt dem en gang. Men man skal være blind for ikke å skjønne hvor denne tråden vil gå fremover

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en svenske og en nordmann som sa at dette spilte tragisk og med altfor mye og elendig bass.
    Hva sa dansken?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke poste mer her, fordi jeg vet det vil bli en Midgard-Halleluja tråd og det får dere bare gjøre. Jeg skal kommentere lyden om jeg får hørt dem en gang. Men man skal være blind for ikke å skjønne hvor denne tråden vil gå fremover
    Ser bare at AndreWerdenskrieg skriver noe av det samme som deg i sin tråd fra messen i Stockholm, så litt "sunn skepsis" må være lov!
    Uansett er det egen lytting i et egnet rom som må være fasit for hver enkelt akkurat som med alle andre produkter...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne og ører så er det direkte ulogisk å diskutere hvordan en høytaler låter utfra rom og elementer og innhold om man ikke har hørt den. Det samme gjelder "jeg snakka med en fyr og han sa at de sugde, så da gjør de det". Mer spennende blir det når folk faktisk får hørt de...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dette bli en tråd der en skal prøve å stoppe negativ kritikk så er det veldig synd. Regner med på Snickers-isen ser behovet for litt negativitet for å evt. fin-tune enkelte ting. Gjelder å snu det negative til kreativ posivitet. Da kan dette bli ganske bra det.
    Hilsen en som er lei av å lese X antall arrestasjoner av folk som kommer med andre meninger enn dem selv.
    Men for all del, stå på Snickers-is! Keep up the good work. Jeg har tilgode å høre de, men ønsker alle utfordrere velkommen. Kan bli mye bra utstyr av sånt, og det kommer oss forbrukere tilgode.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..............Dette viser at man skal ikke ta alt folk sier her inne som sannhet, men at dere må høre selv og teste og være KRITISKE. Finner man da ut at dette er det man vil ha så er det "no problema"
    Så langt er det "skrevet" utrolig mye rart om messelyden på HiFiMessen 2007 i Stockholm - på de svenske, danske og norske fora.

Men du har helt rett i hva som er det viktigste - lytt selv til produktene - for smaken er som b....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan skjønne det ;)

Skepsis er en ting, det at en du hørte om ikke likte dem er en annen.
    Jeg har ikke vanskelig for å se at man kan oppfatte disse som "for bass sterke" men det var rett og slett grunnet noe av det som ble spillt at man kunne oppfatte den slik, men at bassen var dårlig eller "elendig" er dumt å påstå, smaken er forskjellig men bassen i denne høytaleren er ikke elendig.

Uansett hva vi satte i av plater taklet den det, og sporene med kanskje vell mye bass fikk vi låne av en grei kar fra Kringlyd rommet populært kalt flageborg her på forumet, var nok under en demo med denne cden at dine bekjente var inne og de gadd åpenbart verken å snakke med oss om å sette på sine egne referanse spor eller spille noe mer kjent for dem.

Nå skal jeg ikke være for skrå sikker på noe som helst, men når de er klare for produksjon og Snickers-is mener de er så gode som de kan få blitt så be dem lytte igjen .Jeg har lest i tråder i minhemabio.com og hififorum.nu samt det lille jeg har sett om høytalerene i norske forum og jeg har til gode å se noen som går sterkt negativt ut som faktisk har hørt dem!

De har som nevnt 1 1" some 2st 4" mellomtoner i kevlar og 6st basser på 6,5" av dem er 4passive slaver. det er altså totalt 18st elementer i disse to høytalerene.

Elementene kommer vist nok på markeddet, men om det blir ferdige "kitt" vet jeg ikke, Snickers-is svarer sikkert på det når han er hjemme fra Stavanger, Prisen er ikke fastsatt.

Verd å merke seg er at vi spilte noe av den hardeste metal musikken jeg har hørt noen sinne og noen utrolige tromme soloer og bassene hengte med og holdt seg tighte som bare pokker

Det skrives "Det er typisk Avforum å kaste all vurderingsevne over hifi bordet så lenge det er Midgard det er snakk om" hehe joda men de aller fleste også utenom forum er skjønt enige om at Midgard forsterkere er bra (sett bort i fra forhandlere som ikke fører dem da) Og når høytalerene nå er under veis så er det klart at forventningene er til stede, ikke så mange her som bør uttale seg om dem ennå de nesten ingen har hørt dem, men så er det heller ingen som har uttalt seg positivt annet enn de som har hørt dem. om du kjenner noen i norge som ikke likte dem så er de velkommne til å dele sine meninger om dem her, men du må ha meg unnskylt om jeg ikke tar den kritikken helt serriøst når jeg hørte på dem så lenge som jeg gjorde og vet sånn ca hva de er gode for.

Når du har hørt dem selv mr Viking med musikk du selv kjenner godt så kan det godt hende at selv du er av en annen oppfattning

At man kan bli litt "halleluja" av det som spiller så bra, men alikevel ikke koster en formue er vel ikke noe å skjule vel.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Skepsis er en ting, det at en du hørte om ikke likte dem er en annen.

...de gadd åpenbart verken å snakke med oss om å sette på sine egne referanse spor eller spille noe mer kjent for dem.

...om du kjenner noen i norge som ikke likte dem så er de velkommne til å dele sine meninger om dem her, men du må ha meg unnskylt om jeg ikke tar den kritikken helt serriøst når jeg hørte på dem så lenge som jeg gjorde og vet sånn ca hva de er gode for.

Når du har hørt dem selv mr Viking med musikk du selv kjenner godt så regner jeg med at du er av en annen oppfattning
    -Bare for å nevne det, vi refererer ofte fra andres utsagn hentet fra venner, kjente og hifimags. Er ikke noe fali` det vel?

-Kanskje de "som sa noe negativt" kjente til demomusikken? Hva vet du/jeg?.

-Må det være nordmenn, eller holder det at de bor i Norge?:-D

-Regner med Viking skjerper seg når han får lyttet litt.

-Men når du sier det så kan det ikke annet enn stemme...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AjSelj, er du en slags talsmann for Midgard Audio?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva...

..koster reklameplassen her inne?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    ...........Det koster meg lite å ta en tur og det har jeg tenkt å gjøre
    Gleder meg til en liten tilbakemelding på forumet.

Det å lytte selv..............er det eneste som betyr noe!

"Synsere" er en gruppe som på ingen måte bør "vektlegges" - fordi teoretiske argumenter har ingen plass i vår selvopplevde entusiasme......

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må høre på ting før de utaler seg.

For min del, holder jeg meg til anerkjente merker med lang erfaring og dette produktet er ikke av noen interesse for meg.

Ei heller noe å dra med seg hjem til kona.

Men lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ny her.
    Etter å ha 'surfet' rundt her inne så slo det meg; er Midtgard produkter som lages av forumets medlemmer på bakrommet? Merket er helt ukjent for meg, men utifra at jeg også leste at reklame ikke skulle forekomme her, så er jo Midtgard reklamert for som bare fy jo... -via tråder, og nå denne tråden her.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiewsonic
    .............så er jo Midtgard reklamert for som bare fy jo... -via tråder, og nå denne tråden her.
    Midgard Audio - er vel det rette navnet........

Jeg skulle ønske at andre produsenter kunne dele sine kunnskaper på dette forumet - om lyd i samme omfang som Snickers-Is, men det er vel der skoen EGENTLIG trykker..............

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •