Nyhet: Nye Pioneer plasma-TVer med 20.000:1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Nyhet: Nye Pioneer plasma-TVer med 20.000:1

-Vi føler oss komfortable med at våre nye plasmaskjermer vil kunne konkurrere med SED, og vel så det, sa en selvsikker Philippe Coppens, teknologimanager i Pioneer Europa. Ordene falt under den lukkede visningen av Pioneers nye plasmagenerasjon på CES-messen i Las Vegas.

-Her snakker vi ikke bare om en revisjon og en videreutviklet modell, men om en tvers igjennom ny konstruksjon, hvor alt fra panel til elektronikk og chassis er nytt, kunne Coppens fortelle.

Noen konkrete måletall for kontrasten fikk vi ikke oppgitt, og TV-ene vi så er fortsatt for prototyper å regne. Men hva gjelder kontrast regner Pioneer med at den er på over 20.000:1, trolig nærmere 30.000:1.

Og for en kontrast de nye panelene kunne oppvise! Et sortnivå som tilsynelatende langt på vei kan måle seg med selv med bilderørs-TV-er og SED, skjønt noen direkte sammenligning av disse teknologiene fikk vi ikke se.

På visningen fikk vi derimot se en direkte sammenligning av den nye 50-tommeren med dagens Pioneer-generasjon (den syvende i rekken), samt plasmakonkurrenter fra Panasonic, Samsung, samt Sonys grommeste LCD. Matet med de samme signalene var den nye Pioneer-skjermen overlegen, både hva gjaldt kontrast og fargegjengivelse, ikke minst i mørke partier.

Vi var rett nok en smule skeptiske til at de andre skjermene ikke var kalibrert. Pioneers forklaring var at det tross alt er fabrikkinnstilling de aller fleste har TV-en. Greit nok, men vi mener nå allikevel at det mest ryddige hadde vært å i det minste kalibrere hvitbalansen.

Les nyheten på Forbruker.no: Plasmabomben.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De må jo teste med optimale instillinger på alle skjermene.. ellers er jo testen verdiløs.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det bænkers hvilken tv sparepengene går til ja

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De demonstrerte sikkert også en plasmaskjerm som enda ikke hadde innbrente logoer... altså ikke en realistisk demo...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vel, innbrenning får vi vel vurdere når vi först har fått erfaring med disse TVene, robertaas... De nyeste modellene har jo nesten löst dette problemet, det er mye mulig de er totalt eliminert på neste. Jeg for min del håper på 1080p, ikke nödvendigvis fordi jeg synes det er så pokka viktig med höy opplösning, men fordi en da slipper skalering og dermed "renere" gjengivelse av kildematerialet... Jeg hoppet bukk over 507 (har 506 selv), men denne gangen blir det nok til at jeg bytter gitt!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å vente på denne selv. Bytter fra Panasonic, morsomt å prøve noe nytt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge svenske Hemmabio har den nye plasmaen fra Pioneer helt refleksjonsfri skjerm. En gledelig nyhet, må jeg si.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •