Dobbel NRK-lisens i januar og februar - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 125 av 125
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du må følge med og lese innleggene, robertaas.
    Det gjør jeg, men det har du tydeligvis ikke gjort. Jeg startet denne tråden for å belyse en konkret nyhetssak. Diskusjoner for og mot faste betalinger til NRK bør tas i andre tråder. Da jeg likevel har nevnt det her er det kun som svar til andre som har dratt inn temaet. Jeg har prøvd å korrigere det som jeg oppfatter som faktiske feil eller manglende logikk istedenfor å leke administrator og henvise til andre tråder.

Jeg har også prøvd å møte subjektivitet med objektivitet og spesialtilfeller med allmenne regler.

Da det opprinnelige temaet i tråden er avklart og utdebattert synes jeg vi kan slutte her.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lest? Der tar du veldig feil.

Faktiske feil? Ny feil - du hevdet at TV2 ikke er reklamefinansiert da jeg bad om eksempler på gratiskanaler som kan levere samme bredde som NRK (som gjør det til kr 6 pr dag) ?

Allmenne regler? Norsk lov sier at du skal betale lisens, på lik linje med skatt. Du er lovpålagt, mann - og slike som deg som da ikke betaler er snyltere på fellesskapets regning. Jeg tar det for gitt at du ikke liker å bli omtalt slik, men det er altså sannheten, den objektive sannheten, dersom du ikke betaler.

Det nytter ikke å klage til oss over disse lovpålagte avgiftene - det må du rette til de folkevalgte eller bli en slik en selv og jobbe innenfra.

Case closed.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er direkte frekt å avrunde en debatt med å gå fra faktiske feil om sak til at du nå kommer med faktiske feil og direkte injurierende påstander som går på person:

-Jeg har aldri sagt at TV2 ikke var reklamefinansiert. Hvorfor i alle dager skulle jeg si noe så dumt og ukorrekt? Det jeg sa om saken er at TV2 hadde enda mer reklame enn NRK.

-Hvor har jeg påstått at det ikke er lovpålagt å betale lisensen?

-Hvordan kun du påstå at jeg har begått lovbruddet å ha tv uten å betale lisens? Kan du dokumentere påstanden din?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg synes det er direkte frekt å avrunde en debatt med å gå fra faktiske feil om sak til at du nå kommer med faktiske feil og direkte injurierende påstander som går på person:

-Jeg har aldri sagt at TV2 ikke var reklamefinansiert. Hvorfor i alle dager skulle jeg si noe så dumt og ukorrekt? Det jeg sa om saken er at TV2 hadde enda mer reklame enn NRK.

-Hvor har jeg påstått at det ikke er lovpålagt å betale lisensen?

-Hvordan kun du påstå at jeg har begått lovbruddet å ha tv uten å betale lisens? Kan du dokumentere påstanden din?
    Jeg sier "dersom du ikke betaler".

Det er direkte frekt av deg å ro deg unna at du ikke skrev dette:
    ----------------------------------------------
    robertaas on I går, 22:11
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av asvaberg
    Så fortell meg om det gratismediet som gir oss det mangfoldet som NRK leverer for kr 6 pr dag!

TV2 for eksempel. Jeg er uansett ikke med på premisset at det mest mangfoldige mediet skal kunne innkreve tvangsabonnement fra alle.
    Tvangsabonnementet på NRK er en ordning fra en annen mediavirkelighet som har overlevd seg selv.

----------------------------------------------

TV2 er ikke et gratismedie - du kan jo spør de høye herrer i TV2 om hvor de hadde vært uten reklamefinansering. At du kan se sendinger uten å betale for det er ikke det samme som gratismedium. Da har du ikke skjønt mye av virkelighetenes verden.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God gammel tråd. Ny strategi for å dra inn noen kroner:

Grand Prix? Du betaler, med høyere lisensavgift... Som sannsynligvis aldri vil gå ned igjen:

Vil betale Grand Prix med økt lisens - DN.no

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •