Dobbel NRK-lisens i januar og februar - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 125
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis NRK er så bra som dere påstår så er det vel ingen fare å gjøre NRK til en kanal hvor man bestemmer selv om man vil betale for den eller ikke. Hvem vil vel ikke ha det "daglige brød"? Hvis ikke blir det jo vanskelig å overleve:twisted:

Jeg tror ikke at amerika har så mange feite folk fordi de ikke kan se på nrk (når dette ble nevnt tidligere i tråden).

Det med bilavgifter og alt annet med bil er også tragisk i dette landet, men det er en annen diskusjon som ikke er tilegnet denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mye dyrere med de reklamefinansierte tv kanalene!!!! Det er jo en grunn til all reklamen????

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    Det er jo mye dyrere med de reklamefinansierte tv kanalene!!!! Det er jo en grunn til all reklamen????
    Hvordan kan du regne deg frem til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boikott ALT som har doble eller urettferdige avgifter!

Problemet er ikke NRK. Problemet er at vi må betale BÅDE Kabel-TV-leverandør (eller Satelitt-abbonement OG NRK-avgift! Den samme urettferdige driten som f.eks. full Årsavgift på bil, 3000 spenn, OG i tillegg Bompenger hver gang du krysser en bru Skrukkedal eller sneier innom Stavanger eller Oslo, og 1000 andre steder i Norge. I de fleste andre land har de enten det ene eller det andre. I Norge selvsagt, i tråd med våre nærmest fascistiske avgiftstradisjoner betaler vi selvsagt DOBBELT, trippelt av alt, og smiler bredt? Nei, de gjør vi ikke, så organiser dere! Alle vi som er brukere av veinettet og TV-apparater som vi spiller bare X-Box på, eller ser MTV elelr alt annet enn NRK, spesielt de, men alle - start en stor underskriftskampanje NÅ. 1-2 millioner underskrifter VIL gjøre et visst inntrykk, tror dere ikke det?
    Vi skal betale avgifter for tjenester og produkter, ja, men ikke dobbelt eller kvadruppelt opp! A/S Norge har så mye penger på bok og generelt høye skatte og avgiftsinntekter, at de ikke vet hvordan de skal få brukt det opp, så de investerer litt i f.eks. aksjefond som indirekte støtter produksjon av våpen, bl.a klasebomber! De burde kanskje pusse opp noen flere gamle skoler, innstallere noen klimaanlegg på flere dårlige barne- og videregående skoler, bygge noen flere verdige aldersboiliger og øke bemanningen på mange eldresenter og gamlehjem, de kan vel spare inn litt på det de medisinerer de i seng noen steder før Barne-TV er slutt? De fleste lovlydige og naive mennesker, som mange av oss i tillegg til å betale høy inntektsskatt, også må betale doble avgifter+ på det meste (+25% moms, gjerne også på en rekke ting som aldri skulle hatt moms i det hele tatt, ha-ha!) Alle ble lurt av den siste moms-økningen, ikke? Mindre matmoms var byyehandelen for folket, brød og lite Sirkus, og alt det der. Er matvarene jevnt over noe billigere nå? Nei. (Ble bensinen forresten billigere etter avgiftskuttet til Staten? Alt er slips-mafia og priskontrollert, uansett. Akkurat som bensin -og dieselmotoren, vår verste lokale og kanskje globale urbane forurensingskilde, ville vært foreldet forlengst om ikke noen stoppet annen teknologi for alternative drivstoffer og andre typer motorer, you name them all.) på de fleste kjøretøyer hvis utviklingen av disse alternative driftkildene ikke hadde blitt Gutteklubben Grei Oljemann-trenert fra så mange land. I tillegg må vi betale Staten avgift når vi kjøper ny bil, og når den bytter eier, selger et hus osv. Så må du betale avgifter og renter på et hus til du er gammel, sjuk eller helst dau, så må arvingene dine, ofte ditt eget kjøtt og blod betale arveavgift over et visst beløp, al tover ca. 270.000 i arv fra hver forelder, på ALLEREDE skatte - og avgiftsbetalte penger. Hvis du mirakuløst er helt gjeldfri før du vandrer heden, så skal du først betale formueskatt av det du har av verdi på hus + penger i banken, selvsagt, før dine etterlatte skal betale skatt av det du har ofret livet ditt på å legge igjen til dem på nytt. Hipp hurra for vårt grådige og dypt urettferdige avgifts og skatteland som vi er så glad i! For et rettferdig fedreland vi har, dere! NEI!!! La oss ta rotta på dem, massive underskriftskampanjer mot urimelige og urettferdige avgifter NÅ, og alt vi betaler for fordi det er en LOV for å suge penger fra folk, ikke slik at de får noen tjenester igjen for det, selvsagt. Hva de avgiftene som ble etablert for ca. 70 år siden for å bygge ut telenettet og strømnettet i Norge? Jo, det gjorde de ferdig for 40-50 år siden eller noe sånt, og vi betaler avgiftene fortsatt. Samme gamle kobber-ledningene brukes også til å flå folk for høye ADSL/ Internett-abbonement. Ho,ho! PS Forresten, hvis Staten lager lover, og dømmer tyver til fengselsstraff eller bøter, hvem skal dømme Staten for å stjele fra hele det Norske folk?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som nekter deg å flytte til sverige...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nrk lisens

Korrupt hele skiten! tenk at kontrollmennene får betalt i massevis for å gå fra dør til dør...en dyktig kontrollmann tjener opp til 15 000 i uka!:twisted:

Dessuten så sjønner jeg søren meg ikke hvorfor nrk
    gidder å bruke så mye tid å penger på å kreve inn
    lisens. Vedder på at minst 40% av lisensen vi betaler går med til nrks ressurser for å kreve inn enda mere! ikke noe rart at lisensen bare blir dyrere og dyrere!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sendt en hyggelig epost til lisens@nrk.no som jeg venter spent svaret på:

Hei NRK.

Jeg har nettopp betalt lisens for 1.termin 2008.
    Til min forbauselse ser jeg at denne terminen ikke gjelder for 1/3-31/8 2008, men for 1/1-30/6 2008

Jeg mener å huske at betaling for 2.termin i 2007 var for perioden 1/9/07-29/2/08.

Det betyr at man betaler dobbelt for januar og februar i 2008.

Jeg kan ikke huske å ha mottatt noe skriftelig varsel av dere på dette som er vanlig praksis i betalingsbetingelser mellom leverandør og kunde.

Vennlig hilsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser virkelig frem til et fornuftig og redelig svar! Men tviler sterkt på at du får annet enn kryptiske forklaringer, pent innpakket i byråkratisk og politisk bomull.
    Frister vel til "mailbombing", uansett? :twisted:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert - men forbrukerrådets regelverk for varsel om betalingsbetingelser skal gjelde for en statlig monopolist som for kjøpmannen på hjørnet..............

Newcomer SpeeS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irreterende utgifter, selvåm nesten hver enkelt person i gata har råd til det...

Er ikke go i rettskriving men skriver fordè.
    Lisens pengene kan dra til H******!! å er noe dyrt F***skap som ikke blir brukt av meg ihvertfall å sikkert ikke av 1 million eller 2 andre i dette landet, men jeg er fullt klar over at noen bruker kanalen. Vett at absolutt ingenting kommer til å bli gjort me denne saken/lisensen utenom at den stiger i pris hver år.
    Er ikke den største summen akkurat men en irreterede utgift sammen med alle de andre irreterede utgiftene staten (å i dette tilfellet NRK) ska ha i et land kalt "verdens rikeste".
    Ikke løye det er verdens rikeste land når vi har olja + at hver person i landet skal betale nesten 40% av lønna si i skatt + at vi betaler så mye moms å piss å andre typer skatter at jeg ikke har peiling på hva som kommer i posten idag... Men allikevel betaler vi. Det står jo ein sum og et kid nummer å et konto nummer som skal ha penger. da betaler jo den domme normannen som vi alle er inn pengene, vist ikke kommer purring med noen % tillegg osv osv... lisensen er bare en bitteliten brøkdel av alt det på enmåte unødvendige vi betaler inn til den fordømte staten/landet. Hvorfor skal staten bare ha mer å mer penger inn fra alt en normann gjør eller kjøper. snart kommer vel Pisseskatt å såveskatt å ver våken i mer enn 12 timer i strekk skatt, når jeg hører åm sånt på radioen tror jeg av å til at det er tull,
    å på hvordan en voksen mann/dame i regjeringen kan komme på så mye Piss av å til.
    Men ikke en verdens ting kommer til å bli gjort med noe som helst udenåm at hver en ting stiger etter hvert.

Snart er staten en felles konto der ingen styrer vårs egne penger, men allikevel er vi jo verdens rikeste land å vi er verdens lykkeligeste mennesker på denne jord. VI MÅ JO BARE GODTA DET IKKE SANT? (den siste her tror jeg at jeg tok litt langt, men i dette landet skal jeg F***en meg tro det e mulig)

mvh. Lykkelig Normann samme hva som sjer!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svaret fra NRK:

KRINGKASTINGSAVGIFT
    Vi viser til din melding mottatt 04.02.2008.
    For 2. termin 2007 fakturerte vi bare for 4 måneder (perioden 01.09-31.12.2007), grunnet termin endringer, og ikke for 6 måneder som er normalt.
    På fakturaen vi sendte ut for forrige termin var det opplyst om termin endringene.
    Ved henvendelse ber vi deg oppgi vår referanse.

Og det stemmer - min innbetaling 31/8 var på kr 706 (4mnd sep-des), mens innbetalingen for 1.termin i fjor var på kr 1052 (6mnd mar-aug) .

Så det er altså en myte at vi betaler dobbelt for januar-februar i år.

Myth busted!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var for ett år siden å gjøre det
    Må betale dobbel NRK-lisens*( Medier og reklame )

Sterk motstand blandt annet fra forbrukermyndighetene (...og kanskje oppmerksomhet fra forum som dette) gjorde at de skrinla planen og sendte krav for kun 4 månder da de la om periodiseringen.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeeS
    Ikke løye det er verdens rikeste land når vi har olja + at hver person i landet skal betale nesten 40% av lønna si i skatt + at vi betaler så mye moms å piss å andre typer skatter at jeg ikke har peiling på hva som kommer i posten idag...
    Bare for å stikke kniven i saltet så går ca 80% av din NETTO lønn tilbake i statskassa.....:roll:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Bare for å stikke kniven i saltet så går ca 80% av din NETTO lønn tilbake i statskassa.....:roll:
    haha - herlig blanding av ordtak - den likte jeg særdeles godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for jævlig at vi er pliktig til å betale så mye penger til NRK !

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sterofil
    Er for jævlig at vi er pliktig til å betale så mye penger til NRK !
    Jeg er vel så uenig som det kan gå an å bli.

Jeg betaler med glede min NRK lisens for å få:
    - 3 seriøse TV kanaler, Nrk1, Nrk2, Nrk3
    - mange gode radiokanaler&programmer
    - INGEN reklamepauser/avbrudd
    - TV sendiger i NICAM stereo, ikke elendig monolyd ala TV3
    - ingen ufattelig irriterende høy lyd på pauseinnslag/reklame ala TV2
    - et programtilbud som passer de fleste

Alt dette for kr 2200 pr år, eller 6 kroner pr dag - seks kroner! -
    En tur på kino koster nå ca 80 kroner - en tabloid avis 10 kroner

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig enig med asvaberg om dette ja. NRK-lisensen betaler jeg så gjerne for å kunne se på NRK1-3 og høre på NRK-radio og se igjen gamle gullkorn på nettsidene til NRK osv. Hadde gjerne lagt på en tusenlapp per halvår også hvis det kunne ha besørget at NRK kom opp på HD ila året.

Lurer samtidig på hvilket hylekor det blir hvis/når TV2 evt. krever inn "lisenspenger" for sendingene sine også og i tillegg har baller til å ha reklameavbrud i sendingene sine hvert 7. minutt etter amerikansk modell. Takke skaperne av diskbasert PVR!

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg er vel så uenig som det kan gå an å bli.

Jeg betaler med glede min NRK lisens for å få:
    - 3 seriøse TV kanaler, Nrk1, Nrk2, Nrk3
    - mange gode radiokanaler&programmer
    - INGEN reklamepauser/avbrudd
    - TV sendiger i NICAM stereo, ikke elendig monolyd ala TV3
    - ingen ufattelig irriterende høy lyd på pauseinnslag/reklame ala TV2
    - et programtilbud som passer de fleste

Alt dette for kr 2200 pr år, eller 6 kroner pr dag - seks kroner! -
    En tur på kino koster nå ca 80 kroner - en tabloid avis 10 kroner
    Kjekt for deg det, men det er andre som ikke bryr seg noe særlig. Selv hadde jeg betalt for NRK hadde det blitt ren betalingskanal, men prinsippielt er det umoralsk at folk skal tvinges til å betale for tjenester en ikke ønsker.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Kjekt for deg det, men det er andre som ikke bryr seg noe særlig. Selv hadde jeg betalt for NRK hadde det blitt ren betalingskanal, men prinsippielt er det umoralsk at folk skal tvinges til å betale for tjenester en ikke ønsker.
    Da forstår jeg deg dithen at du ønsker en ultraamerikansk modell.

Ingen skatter - man skal betale for det man selv forbruker av offentlige tjenester ala stykkprisodell, herunder
    - sykehustjenester
    - skole
    - veier
    - eldreomsorg
    osv

Ingen pensjoner/folketrygd - man skal selv legge av penger til alderdommen.

Ingen kringkasting til folket - man skal selv betale for den type underholdning/kultur og nyhetsformidling man til enhver tid finner nødvendig/interessant.

Deg om det - det er din rett. Men jeg tør minne deg om at det er din plikt å betale NRK lisens sålenge det (fremdeles) er lovbestemt av våre folkevalgte.
    Og hånda på hjertet: du ser/hører ALDRI på NRK.......?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enda mer ufattelig at folk godtar betalkanaler som har reklame pauser hvert 10-15min. Og attpåtil spyr ut lyd for alt eteren er verdt når reklamen ruller. (Sikkert nevnt noen ganger før... men vil gi min støtte til statskanelen)

Savnet lenge Discovery... men selv om de bare reklamerer for seg selv så er jeg nå møkklei av reklamen som kommer hele tiden. Det finnes grenser for hvor mange toalettbesøk og sjokolader jeg kan finne iløpet av et 1-times show.

NRK er pioneerer i mye rart og deres nett tilbud med nett-tv og nå torrents er noe for seg selv. Den dagen Discovery legger alt ut på nett i dugelig kvalitet en mnd etter ordinær sending, så kjøper jeg rikstv boks med bare nrk og henter ned det lille jeg trenger av stimuli fra andre aktører.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •