Offisiell informasjonstråd IFA 2-7. sept.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Offisiell informasjonstråd IFA 2-7. sept.

Den kommende messen i Berlin, Tyskland bærer bud om både egen hall for HDTV, samt selvsagt en hel verden med nye produkter.

Denne tråden er dedikert til bilder, informasjon, rapporter og ikke minst video fra messen. Video og bilder legger du enkelt opp ved å benytte Album-tjenesten, der du nå har mulighet for å legge opp videofiler på opptil 100 MB i mpeg, avi eller wmv-format (der f.eks. opptak fra mobiltelefonen i mpeg/avi vil være en enkel og rask måte å formidle video)!

Jeg skal selv ned dit 2-4., og vil prøve å få lastet opp noen bilder og rapporter "on location", noe jeg oppfordrer alle AVforum-medlemmer som skal ned til IFA også å gjøre, så får også resten av forumet ta del i moroa!

Her er noen bilder med kort kommentar!

-inngangen-samsung-setter-et-aldri-lite-preg-jpg
    Inngangen - Samsung setter et aldri så lite preg....

-samsungs-80-tommers-plasmaskjerm-med-tilh-rende-storte-komponenter-jpg
    Samsungs 80 tommers 1920x1080 HD plasmaskjerm (PS80X5H) med tilhørende sorte komponenter (HT-S2000B).

-vanvittig-fet-samsung-demo-med-ps80x5h-80-tommers-plasma-og-hts2000b-hjemmekino-system-jpg
    Enda en fet Samsung demo med PS80X5H 80 tommers plasma og HTS2000B hjemmekino system.

-samsung-ps50x5h-specs-jpg
    Samsung PS80X5H specs

-samsung-ht-s2000b-hjemmekino-audiosystem-specs-jpg
    Samsung HT-S2000B hjemmekino audiosystem specs

-samsung-50-tommers-plasma-ps50p5h-jpg
    Samsung 50 tommers plasma, PS50P5H

-samsung-50-tommers-plasma-ps50p5h-2-jpg
    Samsung 50 tommers plasma, PS50P5H #2

-samsung-ps50p5h-specs-jpg
    Samsung PS50P5H specs

-samsung-42-tommers-plasma-ps42d5-jpg
    Samsung 42 tommers plasma, PS42D5

-samsung-ps42d5-specs-jpg
    Samsung PS42D5 specs

-samsungs-av-r3000-7-kanals-digital-receiver-med-hdmi-switching-samt-icepower-moduler-jpg
    Samsungs AV-R3000 7 kanals digital receiver med HDMI-switching, oppskalering samt icePower moduler!

-samsung-av-r3000-digital-receiver-specs-jpg
    Samsung AV-R3000 digital receiver specs

-samsung-hi-center-yttaler-med-57f5-led-lcd-tv-jpg
    Samsung hi-end center høyttaler med 57F5 1920x1080 HD LED LCD-TV

-samsung-57f5-1080p-37-tommers-led-lcd-tv-med-vanvittig-bildekvalitet-jpg
    Samsung 57F5 1080p 57 tommers 1920x1080 HD LED LCD-TV med vanvittig bildekvalitet!

-samsungs-nye-hi-yttalerserie-spennende-lyd-jpg
    Samsungs nye hi-end høyttalerserie - flott design og tilsynelatende høy lydkvalitet ved bruk av AV-R3000 digitalreceiver!

-samsung-subwoofer-ny-yttalerserie-jpg
    Samsung subwoofer i ny høyttalerserie.

-samsung-tr-dl-hd-streamer-jpg
    Samsung trådløs HD-streamer.

-samsung-hd-streamer-specs-jpg
    Samsung HD-streamer specs

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er på IFA fra 1 til 5 september. Skal prøve å legge ut noen nyheter og videoer her.

Her er blokk nr 1 med 10 bilder og noen små kommentarer. Enjoy!

Fra det 15 minutter lange fyrverkeriet som avslutter åpningskonserten!

Tv-tårnet er forøvrig verdens eldste tv-tårn (fra 1930-tallet).

Fra Blu-Ray Disc pressekonferansen. Han i den lyse dressen er fra FOX Home Video.

Blu-Ray Disc - The Higher Definition Experience. Bilde fra BR Disc sin felles stand i hall 26.

Toshiba demonstrer SED displayteknologi på en lukket visning. Etter litt godsnakking fikk jeg lov til å ta bilder av demoen etter at de andre titterne hadde forlatt rommet. Det er første gang jeg har sett en flatskjerm der det sorte er sort...

Messens cooleste show; wire-akrobatikk hos Philips. Vakkert!

3LCD produsentene legger vekt på at de prosesserer de tre grunnfargene separat og unngår regnbueeffekten til 1 chip DLP. Jeg prøvde å spørre TI om hvorfor 3DLP er så svindyrt i sammenlikning, men fikk ikke noe vettugt svar...

IFA HDTV Sportsbar i hall 26.

En hyperaktiv vert forteller om fortreffelighetene til NEC sin kommende HD-DVD-drivverk (eller er det en brenner?). Spørs om de når opp i kampen mot BR Disc...

Oversiktsbilde nr 1 over det enorme området til Messe Berlin. "Sommerhagen" i midten.

Oversiktsbilde nr 2 over det enorme området til Messe Berlin. Begge foto er tatt fra toppen av tv-tårnet som befinner seg inne på meseområdet.

Flere bilder følger i en ny posting (blokk 2)!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.denon.de/site/frames_main...et&sub=3&ver=1

litt info fra denons tyske side. oppgradering av DVD-a1xv til 1080p.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Er på IFA fra 1 til 5 september. Skal prøve å legge ut noen nyheter og videoer her.
    Da er jeg pä plass i Berlin - etter 803 kjörte kilometer med bilen.

Selvsagt uten norske bokstaver pä tastaturet her pä pressesenteret...

Det mest spennende i dag blir nok pressekonferansen til Blu-Ray disc association klokken 17:00.

I är er forövrig det nöyaktig 10 ör siden jeg var her förste gang og fikk se DVD (eller SD/MMCD som det het da) for förste gang. Tiden flyr....

Seinere pä kvelden er det äpningskonsert som avsluttes med et gigantisk fyrvrkeri fra det gammle kringkastingstärnet som ligger midt inne pä messeomrädet.

Ellers sä blir man nok en gang slätt av det enormE omrädet til Messe Berlin der IFA holdes hvert andre är. Og jommen er det ikke kommet nye haller siden sist, bla hall 26 der HDTV er sammlet er ny siden 2003. Og "kaoset" nä under riggingen er utrolig, men en enorm mengde trailere og händverkere i sving for ä fä alt klart til äpningen i morgen.

Stay tuned for more news!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er og på plass med nårsk tastatur. ;-)

Glemte uheldigvis ledningen til kamera på Hotellet... håper det ikke var hjemme. :-(

Veldig varmt i Berlin idag og et imponerende stort arrangement de setter opp her.

Har vært på pressekonferanse hos Philips og gleder med til en tur rundt hos dem når de åpner i morgen. Synes det er en uting å snike seg inn i halvferdige stander og knipse i vei så jeg holder meg unna foreløpig. De har en egen "Future Zone" hvor de blandt annet skal vise 3D LCD uten briller. De putter også tunere for DVB-T inn i mange devicer, også bærbare. Synd slikt ikke vil kunne brukes i norge. Ellers begynner Philips å ta litt av med "Ambient Light". Nå kommer en versjon som gir forskjellig farge på høyre og venstre side av veggen bak skjermen....

BTW hall 26 var også her i fjor, men da kun med "kinaprodusenter".

Min Apfelschorle og Currywürst har jeg allerede fått. ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye vandring idag heller.

Et stor opplevelse idag var likevel Samsung 46F5 (ikke forveksle med P5). Det er en LCD med LED-baklys. Har aldri sett noe lignende for en TV-skjerm. Veldig naturlige forger, kontrast og 1080p gjordet at det rett og ikke virket som om man saa paa en skjerm. Jeg kunne sverget paa at bildet var 3D.

Og ja, hallen til Sony er bare tull og fjas med flaggrende gevanter og myke puter. De skulle vist gi en personlig opplevelse og ikke pushe noen produkter. Forskjellig var de i alle fall.

Skal se om jeg i morgen finner noen som viser "sorte" projektorskjermer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er og på plass med nårsk tastatur. ;-)

Glemte uheldigvis ledningen til kamera på Hotellet... håper det ikke var hjemme. :-(

Veldig varmt i Berlin idag og et imponerende stort arrangement de setter opp her.

Har vært på pressekonferanse hos Philips og gleder med til en tur rundt hos dem når de åpner i morgen. Synes det er en uting å snike seg inn i halvferdige stander og knipse i vei så jeg holder meg unna foreløpig. De har en egen "Future Zone" hvor de blandt annet skal vise 3D LCD uten briller. De putter også tunere for DVB-T inn i mange devicer, også bærbare. Synd slikt ikke vil kunne brukes i norge. Ellers begynner Philips å ta litt av med "Ambient Light". Nå kommer en versjon som gir forskjellig farge på høyre og venstre side av veggen bak skjermen....

BTW hall 26 var også her i fjor, men da kun med "kinaprodusenter".

Min Apfelschorle og Currywürst har jeg allerede fått. ;-)
    Grundig (Philips hangaround) har ogsä 3D tv uten briller. Det funker faktisk, men bildet er grovkornet/har en slags rastereffekt - sikkert et bi-produkt av 3d-teknikken.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og ja, hallen til Sony er bare tull og fjas med flaggrende gevanter og myke puter. De skulle vist gi en personlig opplevelse og ikke pushe noen produkter. Forskjellig var de i alle fall.
    For de store gutta handler IFA stort sett om ä vise hvor store de er / alternativt presentere sitt "image" til forbrukeren.

Sony standen anbefales ikke for folk med klaustrofobiske tendenser...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite tid til sitte ä taste pä pressesenteret sä her kommer tre observasjoner:

1. HD-DVD is DEAD, DEAD, DEAD. Punktum finito. Goodbye. Mulig at Toshiba ikke vet det ennä, men de er isäfall de eneste som ikke ser hvor höna sparker... NEC kjörer en presentasjon av HD-DVD komplett med hele historien til optiske plater (en hyperaktiv presenterer/vert viser endog laserdisc pä scenen), men det hjelper ikke. Toshiba pjatter fremdelese om en produktlansering 4Q i är i USA, det kommer aldri til ä skje.

2. Blu-Ray gutta har tempoet oppe, med egen presekonferanse, felles stand med masser av prototyper etc, og et bedre produkt... (men navnet suger da)

3. Dolby presenterer sin nye teknologi for HD-DVD/Blu-Ray: kort fortalt er det en oppgradering av MLP. MLP som man kjenner det fra DVD-A kommer mao ikke til ä bli brukt pä HD-formatene, men derimot den nye teknologien "DOLBY TRUE HD".

Nä mä jeg springe og pröve ä fä inpass pä Toshibas SED demo - eller "microtubes" som en fra hjemmekinoklubben CineHome kaller det ;-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite tid til sitte ä taste pä pressesenteret sä her kommer tre observasjoner:

1. HD-DVD is DEAD, DEAD, DEAD. Punktum finito. Goodbye. Mulig at Toshiba ikke vet det ennä, men de er isäfall de eneste som ikke ser hvor höna sparker... NEC kjörer en presentasjon av HD-DVD komplett med hele historien til optiske plater (en hyperaktiv presenterer/vert viser endog laserdisc pä scenen), men det hjelper ikke. Toshiba pjatter fremdelese om en produktlansering 4Q i är i USA, det kommer aldri til ä skje.
    For oss som er like interesserte og følger litt med på denne diskusjonen, hva baserer du denne påstanden på? Vi har jo sett tendensen utifra hva som har skjedd den siste tiden, men det virker som du har fått en sterkere oppfatning av hva som er grunnen for at HD-DVD er DØD....? Fortell fortell fortell!!!

Mvh

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som taler mot HD-DVD er den store supporten Blu-Ray har faatt, blandt annet fra Playstation3 som vil putte formatet i mange hjem. Xbox-360 med HD-DVD? lite trolig. Enhetene er vel allerede i produksjon og formatet HD-DVD er enda ikke ferdig.

Blu-Ray har en realistisk tidslinje med endelig spec i begynnelsen av 2006. HD-DVD bare tuller naar de sier lansering i 2005 og det vet alle.

Ellers var HD-DVd nesten helt usynlig paa IFA og formatet ble slaktet av journalistene paa Toshibas pressekonferanse.

Paramount er visst ogsaa ett av flere firmaer som allerede har trukket deg fra HD-DVD da de ser det ikke vil fungere.

Jeg tror at Toshiba har krevd for mye i forhandlingene om en felles format og Sony har sagt noe slikt som "Jaja, da faar dere bare lansere HD-DVD da", og naa har Toshiba innsett at de har driti paa draget.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SED
    Hadde store forventninger til demoen saa jeg ble litt skuffet. De viste den 36" skjermen mellin en Plasma og en LCD og forskjellene var ikke saa klare som de burde vaere. Jeg foretrakk faktisk ofte bildet fra plasmaen som jeg hadde litt kortere avstand til. Kun i noen sekvenser med rullende tekst var SED klart bedre.

Ellers var det problemer med reflekser fra glasset forran skjermen og i moerke scener forsvant alle detaljer... akkurat som paa plasma. LCD-en de brukte paa demoen hadde altfor kraftig baklys.

Man skulle nesten tro de brukte den samme prototypen som tidligere med 8600:1 i kontrast.

Saa langt er jeg mye mer imponert av Samsung 46F5 som er en LED-LCD.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. Dolby presenterer sin nye teknologi for HD-DVD/Blu-Ray: kort fortalt er det en oppgradering av MLP. MLP som man kjenner det fra DVD-A kommer mao ikke til ä bli brukt pä HD-formatene, men derimot den nye teknologien "DOLBY TRUE HD".
    Kan du fortelle mer om dette? Vil dagens receivere takle blue-rays nye lydformater? Eller vil det trengs nye dekodere?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et stor opplevelse idag var likevel Samsung 46F5 (ikke forveksle med P5). Det er en LCD med LED-baklys. Har aldri sett noe lignende for en TV-skjerm. Veldig naturlige forger, kontrast og 1080p gjordet at det rett og ikke virket som om man saa paa en skjerm. Jeg kunne sverget paa at bildet var 3D.
    Veldig spennende!

Og som jfinneru nevnte, AIXV oppdradert til 1080p - i likhet med marantz 9600. Dette er vel snart ny standard på dvd-spillerne tenker jeg!

Fra dere som er der nede/har vært der nede: Er det noe nytt å spore på DVD-spiller fronten for oss som fortsatt er interessert i det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...oppdatert med masse bilder! Kommer tilbake til inntrykkene!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og for å svare deg, Alex, på DVD-fronten gjelder kun HD HD HD (dvs. BlueRay), så knapt nye DVD-modeller, selv ikke den nye Pioneer modellen var å se.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Veldig spennende!

Og som jfinneru nevnte, AIXV oppdradert til 1080p - i likhet med marantz 9600. Dette er vel snart ny standard på dvd-spillerne tenker jeg!

Fra dere som er der nede/har vært der nede: Er det noe nytt å spore på DVD-spiller fronten for oss som fortsatt er interessert i det?
    Denon spillern fär 1080p etter at man betaler 200 Euro (her i tyskland) for ä bytte ut skaleringskretsen fra DVDO med en nyere utgave. Modellnavnet endres fortlöpende til A1XVA éttersom produksjonen tar i bruk den nye chipen...

När det gjelder nye dvd-spillere sä har ikke jeg sett noe spesielt inteteresant (har sikkert oversett noe, har bla ikke fätt tak i noen hos Pioneer).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Kan du fortelle mer om dette? Vil dagens receivere takle blue-rays nye lydformater? Eller vil det trengs nye dekodere?
    Sä lenge man har HDMI/i'link inngang sä burde man fä bäde DD TRUE HD og DTS-HD ferdig dekodet til prosessoren gjennom dette grensesnitte.

När det gejdler andre formater som DD+, og DTS-HD "lossy" sä kommer nok det i nye prosessorer etterhvert. Men begge formater vil etter det jeg forstär levere DD / DTS kompatible bitströmmer etter "konverteringer" av bitströmmen internt i spilleren... Ellers burde interne dekodere kunne levere ogsä dette som PCM over HDMI/I'Link vil jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    For oss som er like interesserte og følger litt med på denne diskusjonen, hva baserer du denne påstanden på? Vi har jo sett tendensen utifra hva som har skjedd den siste tiden, men det virker som du har fått en sterkere oppfatning av hva som er grunnen for at HD-DVD er DØD....? Fortell fortell fortell!!!

Mvh
    Som Robert sier sä er det Blu-Ray som har praktisk talt har kapret hele morroa (ogsü her pä messen). Flere er vel kjent med "rykten" om at flere filmselskaper nä trekker seg fra HD-DVD (lansering i 4Q er helt usannsynelig - toshiba snakker om en mulig Desember 2005 produskjonsstart for hardwaren sin).

Jeg kommer akkurat fra HD-DVD presekonferansen (ikke engang annonsert i det offisielle programmet!), knapt nok folk der (pü blu-ry eventet var det hundrevis) og hele opplegget var en type som gikk igjennom HD og HD-DVD spesifikasjonene - og det hörtes ut som om han levde i en verden der blu-ray ikke eksisterte selvfölgelig...

BTW: Reginal koding fortetter pü HD-DVD - etter sigende med en mer robust fremgangsmäte som ikke skal väre sä lett ä forbigä. Fra BR sä sies det at de ikke har bestemt seg - men filmselskapene er de samme og kommer nok til ä kreve det ogsä der vil jeg tro.

Begge sider sier at en "merge" ikke vi skje og blu-ray leieren virker seierssikre, mens HD-DVD (aka Toshiba) basially fremhever at _de fölger DVD-forumets standard_ - og that's it. Siste desperate trekk er tre-lags HD-DVD (aka 45 GB) for ä matche BR sin 50 GB (pä to lag). Det sier seg selv at dette evt vil forsinke ferdigstillelsen av formatet ytterligere.

I dag har ogsä jeg fätt sett SED demoen til Toshiba og selv om mye kan ses om den sä er det förste gang jeg har sett en flatskjerm der "black is BLACK".

Messens beste bilde finner man hos JVC som viser 2K HD og 4K SUPER HD ved hjelp av en pro D-ILA projektor. Sikle, sikle...

Nä er jeg ferdig med messen for egen del, satser pä ä legge ut litt mer när jeg kommer hjem.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg er på vei til å oppgradere elektronikken (romkorreksjon og hdmi) og vil derfor finne ut om jeg burde vente litt til eller ikke.

Tolker det utifra svaret ditt at jeg det ikke er noe must (vil fortsatt ha nytte av de nye lydformatene fullt ut)?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •