Offisiell informasjonstråd IFA 2-7. sept. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

3. Dolby presenterer sin nye teknologi for HD-DVD/Blu-Ray: kort fortalt er det en oppgradering av MLP. MLP som man kjenner det fra DVD-A kommer mao ikke til ä bli brukt pä HD-formatene, men derimot den nye teknologien "DOLBY TRUE HD".
    Hjernen jobber treigt etter 10 timer pä messen;

etter at DTS renamed sin DTS++ loseless til DTS-HD sä fölte vel Dolby at de mätte gjöre det samme; "DOLBY TRUE HD" er et ganske svulstig navn da. ;-)

BTW: Det virker som om en del firmaer - spesielt amerikanske holder igjen mye informasjon til CEDIA messen (fra 8 sept?), gjelder bäde Dolbys offisielle lansering av "TRUE HD" og feks Texas Instruments som vil presentere en ny DLP chip som jeg sävidt fikk höre om pä et bakrom her nede...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signaturen min baerer preg av et noe kynisk syn pä kabelproblematikken, dog da jeg vandret forbi standen til Monster Cable tok jeg selvsagt en titt og spurte etter et pressekit. Hvorpä jeg ble spurt om jeg tilhörte et "good" og "bad" magasin (ingen av delene, men...). Deretter fulgte en lang pjatt om at jeg minst mätte kjöre en seks siders artikkel om produktene deres for ä fä presseinformasjonen utdelt - og det var ikke noe glimt i öyet mens han fremförte det eller etterpä...

Anyway, nä har jeg ihvertfall brukt et par linjer pä firmaet... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

Paramount er visst ogsaa ett av flere firmaer som allerede har trukket deg fra HD-DVD da de ser det ikke vil fungere.
    Som vi trodde:

http://www.release.no/content/news/85773378

"Toshiba utsetter HD-DVD lansering

Nå ser det ut til av vi må vente til 2006 med å ta en HD-DVD spiller med hjem.

Toshiba hadde som ambisjon å få spillere som kan håndtere HD-DVD ut på markedet innen utgangen av 2005, men det har nå blitt utsatt. Dermed går Toshiba potensielt glipp av det konkurransefortrinnet det kan være å få slike spillere først på markedet.

Selv sier selskapet av hensikten med utsettelsen er å maksimere etterspørselen etter et slikt produkt før lanseringen.

En talskvinne for Toshiba sier at de nå er i samtaler med en rekke Hollywood-studioer og store forhandlere for å finne det best egnede tidspunktet. Hun sier videre at utsettelsen gjelder det amerikanske markedet, men at Toshiba trolig også vil vente med å slippe HD-DVD spillere i Japan.

Sony, som står i spissen for det rivaliserene formatet Blu-ray, skal også bruke formatet i den nye Playstation-konsollen som kommer på markedet neste år.

Forsøk på å forene de to leirene ser ikke ut til å lykkes, senest sist uke brøt et nytt forsøk på forhandlinger sammen, og en fullstendig formatkrig virker uunngåelig."

BTW: Det blir ikke noen formatkrig när HD-DVD allerede har tapt...

Fra digital bits:
    "Today's issue of the Wall Street Journal features an article on HD-DVD, which indicates that the HD-DVD camp seems to be scaling back its 4th Qtr launch. Only Toshiba will likely have a player available in time for the holiday season launch, which at least Circuit City will carry (the exact date of availability has yet to be announced, but expect the price to be over $1,000). While Paramount had promised to issue some 20 HD-DVD titles for the debut, they now say they won't release any in 2005. Universal has trimmed back from 16 to 12 titles. Warner hasn't yet announced its HD-DVD software plans, reportedly waiting to see if there's an 11th hour compromise between the HD-DVD and Blu-ray Disc camps. From the story: "If there is a unification of formats, we would want to work toward that," said Jim Cardwell, president of Warner Home Video, who didn't rule out a holiday-season launch for Warner movies on HD-DVD."

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og for å svare deg, Alex, på DVD-fronten gjelder kun HD HD HD (dvs. BlueRay), så knapt nye DVD-modeller, selv ikke den nye Pioneer modellen var å se.
    Jøsses. Jaja, vi får håpe på noe her hjemme på plaza da

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så knapt nye DVD-modeller, selv ikke den nye Pioneer modellen var å se.
    Hvilken tenkte du paa? Pioneer viste baade DVP-930H og DV-989.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hvilken tenkte du paa? Pioneer viste baade DVP-930H og DV-989.
    Hva synes du om 989? Hva er hovedforskjellene fra 868, og sist men ikke minst, virket den bra?

Forøvrig hadde du tatt mange interessante og fine bilder lygren! Virker som samsung var temmelig heftig representert etter bildene å dømme, hadde hvertfall kapret hele inngangspartiet - var det tilfelle eller var det noen større?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så ikke DV-989, gitt, jaja, slik går det når en har kun en dag til hele messen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, nei. 2 hele dager er minimum for bare å vandre gjennom alle hallene med mindre stopp. I tillegg kommer pressekonferanser og lengere demoer. Har vært her med kun halvannen dag et år og det var en veldig frustrerende opplevelse.

Er her på 4. dagen nå og holder på å skrive en liste over det som jeg visst har gått glipp av. Lystastaturet gikk jeg for eksempel rett forbi, det må jeg selvsagt få testet. LG-projektoren til å henge på veggen fikk jeg heller ikke med meg.

Sanyo Z4 fant jeg jommen meg også en demo av igår selv om Sanyo ikke er her. Benq er et annet selskap jeg savner.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hva synes du om 989? Hva er hovedforskjellene fra 868, og sist men ikke minst, virket den bra?
    Når de bruker Pioneer plasmaer er det ikke noen vits for meg å se på billedkvaliteten, jeg vet jeg ikke vil bli forhøyd. Ellers så er vanlig DVD ikke akkurat det mest spennende å se på her.
    Forøvrig hadde du tatt mange interessante og fine bilder lygren! Virker som samsung var temmelig heftig representert etter bildene å dømme, hadde hvertfall kapret hele inngangspartiet - var det tilfelle eller var det noen større?
    Flere selskaper har satset mye på annonsering både på området og ellers i media og på store boards rundtom i byen. På meg virker det som om Panasonic har brukt enda mer enn Samsung på annonsering. Sony er totalt fraværende når det gjelder annonser og årets valg om ikke å ha en vanlig hall med produkter og info vil heller ikke føre til at noen journalister kommer til å skrive om dem. Sony hadde faktisk heller ikke noen pressekonferanse (kun et lite treff med tyske journalister i deres hall og en CD med bilder fra lekeområdet) og selv på sesjonen om Blu-ray kunne man kun se Philips. Sony har økonomiske problemer, men jeg er redd denne besparelsen ikke kommer til å lønne seg.

BTW på IFA er det 3 hovedinnganger for publikum, det er et ganske stort område.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...oppdatert med masse bilder! Kommer tilbake til inntrykkene!
    Takk for masse fine bilder lygren:-).
    Er på plasmajakt(hvis ikke det har skjedd drastiske ting på LCD siden da) så det hadde vært supert om du kunne si litt om inntrykkene du fikk ifra noen av de plasmaene du fikk sett. Ser at du har tatt bilde av Samsung, LG og Pioneer's nye plasmaer, er veldig nysjerrig på hvilke inntrykk du fikk av disse.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Takk for masse fine bilder lygren:-).
    Er på plasmajakt(hvis ikke det har skjedd drastiske ting på LCD siden da) så det hadde vært supert om du kunne si litt om inntrykkene du fikk ifra noen av de plasmaene du fikk sett. Ser at du har tatt bilde av Samsung, LG og Pioneer's nye plasmaer, er veldig nysjerrig på hvilke inntrykk du fikk av disse.
    Noen grunn til at du ignorerer Panasonic sine plasmaskjermer?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen grunn til at du ignorerer Panasonic sine plasmaskjermer?
    Jeg ignorerer ikke Panasonic. Har ikke hørt at de har kommet med noe nytt etter PV500 (foruten de nye "proffe" nye G8 panelene). Panasonic har jeg sett og lest mye om, og vet at dette er gode plasmaer. Samsung, LG og Pioneer's nye har jeg ikke sett eller hørt stort om enda.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det er vanskelig å vurdere skjermer i opplyste lokaler, dermed kan jeg ikke uttale meg i alt for konkluderende art. Samsungs hall var såpass lys at jeg vanskelig kunne vurdere annet enn panoreringer, noe som så helt OK ut... Litt tap av detaljer ved panoreringer på de skjermene jeg så på, men det er det jo også på Panasonics PV500 og øvrige plasmaskjermer jeg har sett. Her er f.eks. DLP på et helt annet nivå, men det er en annen saga.

LG's skjermer synes jeg var litt plaget av graderinger, uten at jeg kan konkludere... Imidlertid så jeg ingenting om oppgradert prosessering og antar dermed at de kjører 8-bits, som jo på plasmaskjermer ofte ikke er tilstrekkelig.

Pioneer synes jeg så grei ut, samme som tidligere med litt bedre sortnivå. Jeg synes sortnivået så dårligere ut enn på Panasonics skjermer, uten at jeg kan konkludere gitt en del lys i hallen. Her var imidlertid belysningen noe mer dempet... Uansett var det LANGT bedre enn tidligere på sortnivået.

Min konklusjon så langt er at Panasonic har vært og er en lur investering fremdeles (gitt at en skal legge 30k i en TV selvsagt), greit for de som valgte slå til før de nye modellene ankom!

Igjen, jeg vil måtte studere skjermene i kontrollerte omgivelser for å avgi noen endelig vurdering, og skal mest sannsynlig få låne HD-Samsungen om ikke alt for lenge! Med skikkelig kilde og kjent materiale blir det langt lettere å vurdere denne skjermen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for sammendraget:-).
    Skjønner at det ikke er helt lett å gjøre bedømmelser i opplyste lokaler og ulike omgivelser/forhold, men et aldri så lite inntrykk får man jo iallefall.
    Får vel smøre seg med litt tålmodighet til skjermene har blitt testet opp mot hverandre - og som du sier under kontrollerte forhold og bedre tid.
    Forresten, LG's nye plasmaer skal visst være 10bits nå, og etter hva jeg kan se i bruksanvisningen(lastet ned fra LG) så støtter de den native oppløsningen på HDMI inngangen.
    Har veldig lyst til å bestille meg en Lumagen Vision HDP(lest masse godt om den, og den har jo en overkommelig pris)og er i tvil hvilken plasma jeg vil ha til den. Med nye plasmaer som dukker opp stup i ett så blir ikke denne tvilen mindre akkurat...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvis LGen benytter 10-bits prosessering, er det ingen ting å utsette på designet heller... Prisene pleier jo også å være veldig gode.

Dermed har du fremdeles 4 kandidater på "HD" plasma i 42 og 50 tommer (Panasonic, Pioneer, Samsung og LG), på tide med en skikkelig test hos f.eks. DVD&Hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IFA 2005 @ Messe Berlin

Er på IFA fra 1 til 5 september. Skal prøve å legge ut noen nyheter og videoer her.
    Her er blokk nr 2 med 10 bilder og noen små kommentarer. Enjoy!

Kopiering er forbudt! Potensielle "lovbrytere" kunne prøvesitte et fengsel i 5 minutter (innkludert stripete fangedress) og være med i trekningen av en premie.

De fleste store firmaer har egne scener på standen sin der de kjører forskjellige typer show. Her fra standen til JVC som kjørte en camcorder show med tre "grønne menn".

Toshiba demonstrerer forskjellen mellom SDTV og HDTV ved hjelp av to plasmaskjermer, og DVD og HD-DVD-spillere. På HDTV skjermen fremkommer finere detaljer i tynne linjer og strukturerte flater på en mye bedre måte, men den totale bildeopplevelsen fra SD er godt på høyde med HD på denne skjermstørrelsen dersom man ikke kikker så nøye etter på de små detaljene.

HD-DVD-spilleren til Toshiba streiket stadig og måtte deretter kjøles ned en periode før bildene kom tilbake...

Den ene platen på bildet (venstre) er "coatet" med TDK sin DURABIS (TM) beskyttelseshinne og motsto riper fra stållullen på en bemerkelsesverdig måte. Den andre platen (til høyre på bildet) ble rask ripete og matt i plastikken (polykarbonat) når man dro over med stålullen. Durbabis (TM) er en del av Blu-Ray standarden, men TDK har laget en ennå hardere utgave som kun vil bli tatt i bruk på TDK sine egne plater...

Både Blu-Ray og HD-DVD gir nye muligheter når det gjelder menyer mens filmen spilles og mer fleksibel plassering av undertekster, samt bedre fonter på underteksene.

Samsung sin protoptype på en Blu-Ray-Video-spiller.

Dolby - The Sound of HD. Dolby hadde to stander; en for pulikum og en lukket visning for pressen/fagbesøkende der de avslørte sin nye "DOLBY TRUE HD". TRUE HD er en videreutvikling av MLP som vi kjenner fra DVD-Audio og spesielt tilpasset de nye superplatene Blu-Ray og HD-DVD. På publikumsavdelingen presenterte de ymse teknologier som Dolby Headphone og reklamerte for den nye tyske hjemmesiden på www.dolby.de der man kan registrere seg og bli med i trekningen av et hjemmekinoanlegg.

Panasonic sponser Toyotas Formel 1 satsning og hadde i tillegg til denne bilbanen som blikkfang for kameraprøver også en Formel 1 bil på sin stand.

Det tyske magasinet VIDEO demonstrerte de tre displayteknologiene LCD, plasma og CRT side om side, og reklamerte også for sin nye kalibrerings DVD.

Pioneer High Definition Plasma TV med "Pure Black Crystal Layer". "HD Ready" var forøvrig det nye buzzwordet på årets messe etter at man har blitt enig om en felles minimumsstandard for HD-klare sett (minimum 720P). Sanyo presenterte i tillegg sin egen standard for apparater som er "PAL optimal", dvs de har nok oppløsning til å vise PAL-signaler (og ikke bare 480 scan linjer som vi kjenner fra NTSC-systemet, noe man finner på de billigste plasma og lcd-apparatene).

Flere bilder kommer!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig lesning

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...veldig spennende, det er utvilsomt alt for lite med en dag på denne messen... Utrolig gode bilder, Esp1! Robertaas, hadde du noe spennende vedr. sorte lerret?

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne siden har over 6GB med video i god kvalitet fra IFA.

http://ifa2005.videocoverage.org/

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0