Kjøpte ett par Behringer B215XL i hvitt.

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpte ett par Behringer B215XL i hvitt.

Blir spennende å se hvordan de yter i studentrommet mitt sammen med resten av Jamo D500-settet. Spiller det bra på film og ålreit med bra trøkk selger jeg nok to av D500-ht. Så latterlig billig, og etter en del research må dette bli bra!?

-behringer-jpg

Anbefaler å lese gjennom denne, for de som ikke har gjort det. Anmelder hos AVS som valgte å beholde de i kinoen etter test. Sier jo litt ift. den lave prisen! Behringer Eurolive B215XL 15" 2-Way as L/R Mains - AVS Forum | Home Theater Discussions And Reviews
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble du fornøyd med lyden?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står her fremdeles i tillegg til 212XL som surround. INGEN planer om å bytte disse! Så ja, meget fornøyd. Fått et helt annet syn på kompromiss i hifi-verdene etterpå.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, interessant... Hvor kjøpte du? Pris?

Åssn hadde disse vært sammenligna med mine Klipsch RF82/RC64, tru?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper diskantene er fra taiwan. samme for klipsch, p audio, denovo, dayton, b&c osv.

b215xl
    https://www.flickr.com/photos/89518889@N07/15254168546/
    A4(S)-A*Series-Ningbo Impala Electronics Co., Ltd.
    A3(S)-A*Series-Ningbo Impala Electronics Co., Ltd.
    CT-345A(AS)-CT Series-Ningbo Impala Electronics Co., Ltd.

lignende rf72mk2
    http://www.hifishock.org/galleries/s...-3-klipsch.jpg
    http://www.jcspeaker.com/en/productv...ID=1131&C_ID=2

en variant av b&c de250 (de blir muligens håndplukket)
    http://www.jcspeaker.com/en/productv...D=1182&C_ID=19

litt vanskelig å si for de mindre mer integrerte enhetene fra klipsch, siden de vil vær en storkunde og sansynligvis bestiller noe litt annet enn det som vises av OEM. de som står i noen av behringerene er iallefall en prisklasse over det som puttes i Rx82 osv.

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 5 stk 212XL i kinoen her, jeg er veldig fornøyd med lyden de gir. Var redd de kunne låte vondt i toppen men det gjorde de overhodet ikke.
    Vurderer å bestille 4 til for og ha til surround og atmos.
    Mye lyd for pengene er det.

Edit: Kan jo legge til at man må ha subber utenom, for det er ikke særlig med bunn i de.
    Deler mine på 90HZ og har 2x XTZ 12.16 og 2x XTZ 12.17 subber.
    Sist endret av stein_k; 01-23-2016 kl 17:18

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist endret av einis; 01-23-2016 kl 18:39

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det går igjen i tråden linket over at det er lite bass, men man har da subwoofere!!

Noen som har bestillt herfra:

Behringer B212XL Eurolive PA høyttaler hos Gear4Music.com

Kan ikke klage på prisen her vel?

Er jo jaggu mulig å selge Klipschene mine på brukten, å ha mer mer til gode.....
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mine fra Gear4Music, raskt levert og ikke minst billig frakt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes de aktive utgavene virker spennende til hjemmekino.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der du, her ble det litt aktivitet et halvt år senere
    Har selv hatt RF82 og RC 64 og var fornøyd med de, men det ble litt skarpt og ubehagelig til tider. Med Behringer har jeg samme morrofaktoren, men at alt av innspilninger låter mer ørevennlige. Kvinnevokaler låter også fremragende med en herlig live-følelse under filmtitting.

Mye for penge uten tvil! Husk at de finnes i hvit som jeg har, og ikke bare sort.

Kjøpte 215XL her: Kjøp Behringer B215XL EuroLive White - 4Sound.no
    Og 212XL for surround her: https://evenstadmusikk.no/

Ser prisen har gått opp litt over nyttår pga svak krone. Jeg betalte 1799,- pr høyttaler 215XL) i august i fjor.

Deler frontene på 80hz og surround på 90hz. Funker knall!

Gurba: Var de aktive jeg og var interessert i, men er visst ikke samme kvalitetshøyttaler når det kommer til lyd. Kompresjonsdriverne på den passive modellen er 1,75 mm, mens de på aktive versjonen er 1,25 mm. Dette skal visstnok gjør stort utslag på lyden. Synd, men sant i følge flere over dammen, og dermed ble det passive og angrer ikke overhodet. Disse blir faktisk lenge! Ser ikke noe mmed nærheten av ytelse uten å gå høyt opp i pris så lenge man kan leve med store plastikk-kasser

12. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at gear4music selger de veldig rimelig. De hadde de ikke når jeg handla, men sier bare løp å kjøp (test)! Har dere dedikert rom/evnt. transparent lerret er jeg villig til å påstå dere får litt hakeslepp etter litt tweaking og tilpassning med subber. Er en deilig følelse å høre på Kari Bremnes med deilig vokal, for så å sette på Black Sabbath på full guffe uten at det blør i øra!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    Se der du, her ble det litt aktivitet et halvt år senere
    Har selv hatt RF82 og RC 64 og var fornøyd med de, men det ble litt skarpt og ubehagelig til tider. Med Behringer har jeg samme morrofaktoren, men at alt av innspilninger låter mer ørevennlige. Kvinnevokaler låter også fremragende med en herlig live-følelse under filmtitting.

Mye for penge uten tvil! Husk at de finnes i hvit som jeg har, og ikke bare sort.

Kjøpte 215XL her: Kjøp Behringer B215XL EuroLive White - 4Sound.no
    Og 212XL for surround her: https://evenstadmusikk.no/

Ser prisen har gått opp litt over nyttår pga svak krone. Jeg betalte 1799,- pr høyttaler 215XL) i august i fjor.

Deler frontene på 80hz og surround på 90hz. Funker knall!

Gurba: Var de aktive jeg og var interessert i, men er visst ikke samme kvalitetshøyttaler når det kommer til lyd. Kompresjonsdriverne på den passive modellen er 1,75 mm, mens de på aktive versjonen er 1,25 mm. Dette skal visstnok gjør stort utslag på lyden. Synd, men sant i følge flere over dammen, og dermed ble det passive og angrer ikke overhodet. Disse blir faktisk lenge! Ser ikke noe mmed nærheten av ytelse uten å gå høyt opp i pris så lenge man kan leve med store plastikk-kasser
    Skjønner. Siden jeg har prosessor og ikke receiver så hadde aktive vært genialt. Og til den prisen så blir det jo ikke dyrt med en runde på 7 heller. Men det blir uansett ikke handlet slikt nå. Men hvem vet hva framtiden bringer.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Skjønner. Siden jeg har prosessor og ikke receiver så hadde aktive vært genialt. Og til den prisen så blir det jo ikke dyrt med en runde på 7 heller. Men det blir uansett ikke handlet slikt nå. Men hvem vet hva framtiden bringer.
    Ser den! Hatt prosessor selv, og er noe eget, og tenkte å kjøpe meg igjen en dersom jeg gikk for de aktive. Sånn ble det ikke, da jeg tenkte at lyden var viktigere.

Anbefaler likevel å se litt nærmere på de ved en seinere anledning dersom du skulle være nysgjerrig på å prøve noe nytt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    americanFord;2032194]Se der du, her ble det litt aktivitet et halvt år senere

Dette var jo positivt. Har sett litt på disse til filmrommet, men jeg var redd diskanten skulle være ubehagelig på Behringer. Men da må jeg kansje prøve de.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    De står her fremdeles i tillegg til 212XL som surround. INGEN planer om å bytte disse! Så ja, meget fornøyd. Fått et helt annet syn på kompromiss i hifi-verdene etterpå.

så du har begge.
    hvordan sammenligner de som fronter?

virker som diskantene varierer litt og blir usikker på om det er samme type i begge. vanligvis er det en rimeligere variant med 12" woofere pga høyere deling osv. også påstår de titanium, mens noen bilder viser tydelig en gjennomsiktig polymid.
    hva med bass og mellomtone? man kan anta et betydelig større membran går litt utover definisjonen i mellomtonen, mens 212 kanskje ikke puncher godt nok ..
    212 måler bedre offaxis iallefall, som forventet.

edit; ser det faktisk er litt høyere deling i 215
    Sist endret av einis; 01-24-2016 kl 18:17

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    så du har begge.
    hvordan sammenligner de som fronter?

virker som diskantene varierer litt og blir usikker på om det er samme type i begge. vanligvis er det en rimeligere variant med 12" woofere pga høyere deling osv. også påstår de titanium, mens noen bilder viser tydelig en gjennomsiktig polymid.
    hva med bass og mellomtone? man kan anta et betydelig større membran går litt utover definisjonen i mellomtonen, mens 212 kanskje ikke puncher godt nok ..
    212 måler bedre offaxis iallefall, som forventet.

edit; ser det faktisk er litt høyere deling i 215
    Har desverre ikke tatt meg så mye tid på det teknisk planet, da jeg har kost meg hver dag siden de havna i hus. Er nok en del å gå på her, men pga. bosituasjon og nok å drive med ellers har i denne omgang droppet akustikk. Bor i et rom i kollektiv, så ha en svær seng i veien også, noe som demper litt vel mye og sikkert feil frekvenser ift. hva som godt er. Vært morro å målt for morroskyld.

Fikk først 212XL da de var tom for 215 i hvit, så hadde som fronter noen dager og var godt nok! Merket likevel at når jeg satte opp 215XL at alt ble litt bedre/større. Mer balansert og riktig. Syns 212XL var litt skarpe, og det var en kompis enig i også selv om han ikke turte å si det før 215XL sto i front og alt av skarphet for borte. Har tinnitus (susing) så er veldig sensitiv for skarp lyd. Ingen problem med disse - bare en fryd!

NB: (Sikkert blitt litt fanboy, men har da testa en del, og er alltid kritisk!)

Konklusjon over dammen er vel at har du plass: gå for 215XL.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    212XL opplevde jeg som litt skarpe i mitt rom, men bruker de som surround og ikke hatt noe problemer derfra. Innspilling kan jo ha vært en faktor.
    Aldri vrengt meg av ubehag av 215XL uansett musikk/film på HØYT volum, og det rett fra esken.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant! Kult valg av høyttalere! Har selv gått boritfra Klipsch, og må dessverre si meg enig ( som så mange andre ) at de ikke egner seg til all musikk!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. kjøpte ny samsung
    By Wharf1980 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-18-2010, 21:18
  2. Når kjøpte du din første CD?
    By macca in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 61
    Siste melding: 12-11-2008, 23:55
  3. Behringer 1124DSP/Behringer FBQ2496
    By kakehode in forum Kalibrering/tweaking