Kjøpte ett par Behringer B215XL i hvitt. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Interesant! Kult valg av høyttalere! Har selv gått boritfra Klipsch, og må dessverre si meg enig ( som så mange andre ) at de ikke egner seg til all musikk!

Kim
    Takker! Gikk litt mot strømmen som jeg ofte har gjort. Eid rørforsterker, hatt et uttal av receivere og prosessorer. Har også hatt en del Klipsch rund baut, samt hatt Spendor, PMC, JBL LS 40 osv, og aldri hatt en lyd som dekker hele behovs-fjøla og samtidig låter behgagelig slik som Behringer gjør hos meg på en billig Sony-receiver. Har ikke turt å teste de på noe bedre forsterkeri. Er redd de da ville spilt så bra, at jeg aldri noensinne hadde turt å betale mer enn 6k for et høyttalerpar igjen, og da ville hobbyen blitt kjedelig (har forsåvidt blitt det på en måte allerede) Hehe.

Ser jo flotte ut de Dynaudioene dine da! Grattis med de, mente du fortsatt hadde Klipsch siden det var de du hadde når var innom tråden din en gang i jula
    Sist endret av americanFord; 01-25-2016 kl 00:33
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det komt 5 stk 215 i hus, så nå blir det å bruke de 212 som jeg hadde fra før i taket til 4*atmos.
    Tenkte å skru av kassa på 212 og bare montere de vinklet mot meg oppi mellom dragerne i taket og trekke over med høytalerstoff.

Merker det er litt mer dynamikk i 215, merker og at de ikke sprer lyden så mye som 212, hører lettere hvor høyttalerene står, men satser på at det blir bra når jeg får meg akustisk duk og høyttalerene kommer lengre vekk fra sideveggene.
    Litt vanskeligere og få integrert de med subbene, så jeg må nok frem igjen med måleutstyret og gjøre noen justeringer.

Viste at de var litt større enn 212 men ting er ofte større enn man tror når man sitter der med meterstokken og måler ut i tomme lufta.

-img_1183-jpg -img_1182-jpg

3. Liker Gurba, americanFord, A.Hansen har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt billig, men aktiv og med 1,75" diskant.

Eurolive B615D aktiv høyttaler fra Behringer
    Sist endret av Gurba; 04-19-2016 kl 09:48

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med høyttalere. Sitter selv å venter på 3 stk B215XL til front rekka :-D

Må si de ser jammen stor ut. Ser ut som jeg også har litt "naiv" med tommestokken...

6. Takk americanFord takket for denne posten
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å se at det er litt liv og røre rundt disse. Har fremdeles 215XL i front, og 212XL bak, og ingen planer om å bytte!
    Flytter i ny kåk om en uke, så spent på hvordan det blir å låte der i forhold til i dag. Men blir helt sikkert bra likevel!

215XL er ganske store ja, hehe. Husker jeg også var litt beskjeden ved bruk av tommestokken!

Stein_k: Artig å se at du var såpass fornøyd at du ville oppgradere og nå kjører full pupp slik man gjerne ser større tendenser til over dammen. Kom med feedback når alt er montert og stilt inn!

Bare å glede seg A.Hansen og forventer tilbakemelding fra deg når de er satt opp
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dere sammenligne lyden i forhold til standard høyttalere
    Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser for meg at det er bokslyd/hun lyd i slike høyttalere. Hvordan kommer stemmer fram? Hvordan er de til å separere de forskjellige lydene? Er de definerte eller blir det en grøt?

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at litt oppover i prisleiet kan PA høyttalere være veldig bra. Billig er og blir billig på en måte, men PA høyttalere har større fordeler enn standard høyttalere i billigsortemanget når det kommer til rommet. Ofte er det fokusert på ting som spredningskontroll i stedet for estetikk og det er store fordeler når det kommer til romintegrering.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

10. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Min erfaring er at litt oppover i prisleiet kan PA høyttalere være veldig bra. Billig er og blir billig på en måte, men PA høyttalere har større fordeler enn standard høyttalere i billigsortemanget når det kommer til rommet. Ofte er det fokusert på ting som spredningskontroll i stedet for estetikk og det er store fordeler når det kommer til romintegrering.
    Enig i alt du skriver her.

Skal riktignok sies at lyden er veldig bra og det motsatte av bokslyd. Hvor gode dyrere PA-høyttalere vil være i forhold ville jo vært spennende å testet.

Poenget med disse Behringerne for meg er at de er billige, spiller glassklart på vokal/akustisk og høyt med punch og dynamikk på film.
    Skal man ha noe bedre vil det KOSTE, og ville nok heller utført akustiske tiltak. Blir nok aldri vanlige hifi-høyttalere igjen på meg.

12. Liker Gurba har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @grandiS
    Mener du da Klipsch Reference MkII eller Klipsch Reference Premiere?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. kjøpte ny samsung
    By Wharf1980 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-18-2010, 21:18
  2. Når kjøpte du din første CD?
    By macca in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 61
    Siste melding: 12-11-2008, 23:55
  3. Behringer 1124DSP/Behringer FBQ2496
    By kakehode in forum Kalibrering/tweaking