Utleie av utstyr som mikrofon, lydkort etc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utleie av utstyr som mikrofon, lydkort etc?

Hei, og god kveld.

Jeg lurer på om noen vet om steder i Oslo som leier ut lydutstyr som mikrofon, lydkort og eventuell annen maskinvare hvis man streame et arrangement via en laptop etc? Foreløpig er jeg bare ute etter å finne slike steder som tilbyr dette for å kartlegge hva som finnes.

Jeg vil tro at steder som konsertsystemer, Bright Norge (tidligere Avac-Cac) osv. leier ut, men jeg finner ikke noen priser på nettsidene.
    Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er med i en organisasjon som retter seg mot studenter og young professionals, og dermed har vi heller ikke noe penger å rutte med.

Det jeg ønsker er egentlig å streame arrangmenter vi har slik at vi når ut til flere både i og utenfor Oslo. Men uten noe budsjett er det litt vanskelig å kunne lage noe som ser bra ut.

Takk for svar på forhånd

Mvh Faller

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller Vis post
    Hei, og god kveld.

Jeg lurer på om noen vet om steder i Oslo som leier ut lydutstyr som mikrofon, lydkort og eventuell annen maskinvare hvis man streame et arrangement via en laptop etc? Foreløpig er jeg bare ute etter å finne slike steder som tilbyr dette for å kartlegge hva som finnes.

Jeg vil tro at steder som konsertsystemer, Bright Norge (tidligere Avac-Cac) osv. leier ut, men jeg finner ikke noen priser på nettsidene.
    Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er med i en organisasjon som retter seg mot studenter og young professionals, og dermed har vi heller ikke noe penger å rutte med.

Det jeg ønsker er egentlig å streame arrangmenter vi har slik at vi når ut til flere både i og utenfor Oslo. Men uten noe budsjett er det litt vanskelig å kunne lage noe som ser bra ut.

Takk for svar på forhånd

Mvh Faller
    Hva er det du skal streame og hva "krav"/hva trenger du eller hvordan ser du for deg å gjøre det? Altså du kan jo f. eks bare ha et eksternt lydkort til 600 kr og kjøre ut Main L/R fra en miksepult inn til PC også et webkamera så har du en stream. Skal du ha det "skikkelig" så koster det selvfølgelig penger.

De fleste som driver med utleie har ikke priser liggende ute da prisene varierer mye avhengig av hvor mye du skal leie, hvor lenge, privatperson/firma, tilgjengelighet osv. I Oslo finnes det vel forøvrig godt over 20+ selskaper som leier ut/leverer produksjoner o.l innenfor lyd & bilde.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken er å streame et arrangement hvor man har et program med flere foredragsholdere og en powerpoint. Foredragsholderne kommer til forskjellige tidspunkter. Så det er typiske foredrag med bestemt tema og rekkefølge egentlig.

Det jeg ser for meg en ett kamera som filmer scenen der foredragsholderen befinner seg med mikrofon (trådløs mygg), og ha en trådløs mikrofon som gjester kan stille spørsmål i slik at alt blir tydelig i etterkant også. Jeg tenker at man kan ta opp hele seansen og legge den ut på et nettsted.

Jeg har funnet programvare som gjør at jeg kan bruke mitt speilrefleks som webkamera. Da får man god nok kvalitet på bildesiden, men så trenger jeg en mikrofon og annet lydutstyr også.

Rent streaming-messig kan det se ut som at Ustream har det som trengs for å få til en noenlunde god produksjon, men såklart gjelder erfaring for å få det til å bli ordentlig bra.

Håper det var oppklarende?

Mvh Faller
    Sist endret av Faller; 07-30-2014 kl 18:04

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med Oslo lyd og lys. http://www.oslolydoglys.no/

De har det du trenger
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da får jeg høre med de andre i gruppen og så blir det vel å satse på streaming av arrangement etterhvert.

Jeg kan jo også prøve å lage en ny prosjekttråd hvor jeg forteller hvordan jeg går frem, og hva jeg bruker som utstyr hvis dette er av interesse?

Mvh Faller

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller Vis post
    Takk for svar. Da får jeg høre med de andre i gruppen og så blir det vel å satse på streaming av arrangement etterhvert.

Jeg kan jo også prøve å lage en ny prosjekttråd hvor jeg forteller hvordan jeg går frem, og hva jeg bruker som utstyr hvis dette er av interesse?

Mvh Faller
    Gjerne det !!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Lignende tråder

1. TV utleie?
    By nemis79 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 05-26-2011, 19:20
  2. Radioshack vs. mikrofon og lydkort
    By mk1 black limited in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 16
    Siste melding: 04-09-2010, 21:49
  3. ALTIBOX, mot utleie,
    By Gutti in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 03-29-2009, 21:38
  4. Blu-Ray utleie i Kristiansand?
    By westerma in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 2
    Siste melding: 01-10-2009, 10:58
  5. HD utleie.
    By Andreas21 in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 0
    Siste melding: 08-28-2007, 20:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine