Tips til effekt forsterkere med XLR tilkobling? Cerwin Vega XLS-215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til effekt forsterkere med XLR tilkobling? Cerwin Vega XLS-215

Hei!
    Noen som har tips til en god effektfosterker til mine Cerwin Vega XLS-215?
    I dag kjører jeg med Cambridge Azur 815D DAC/ for forsterker, og 2 stk Alto Mac 2.4, og ser etter oppgraderinger.

Nå kjører jeg USB fra pc til Cambridge, og XLR fra cambridge til Alto, så vil ha det slik på de nye også

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crown på bassen og nad på diskant og mellomtone er vel en god combo. Finnes jo en myriad av ulike comboer å velge mellom. Anbefaler deg å prøve å lytte til litt forskjellig på eget før du bestemmer deg.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Akkurat, takk for en god guide

Ser Alto Mac 2.4 x2 er nevnt der, og er det jeg kjører i dag med en Cambridge Azur 851D for forsterker DAC.

Kansje ikke noe vits og kjøpe nye forsterkere da, kan vel evt vurdere en sub

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimandre92 Vis post
    Akkurat, takk for en god guide

Ser Alto Mac 2.4 x2 er nevnt der, og er det jeg kjører i dag med en Cambridge Azur 851D for forsterker DAC.

Kansje ikke noe vits og kjøpe nye forsterkere da, kan vel evt vurdere en sub
    Hva er du minst fornøyd med i lyden? Er ikke vits å oppgradere bare for å håpe på at det kanskje gjør en minimal forskjell.

Subwoofer kan være ganske greit hvis du sliter litt med å få plassert 215 optimalt. Er vanskelig å få plassert en høyttaler optimalt i både bassen og diskanten syntes jeg. Ettersom utfasingene i bass og mellomtone/diskant skjer ved ulike avstander og frekvenser. En subwoofer vil da kunne hjelpe på bassen ved at du får utjevnet bassen i rommet. I praksis så vil det i ditt rom være steder som har mye bass, og noen som har lite bass. En subwoofer kan da hjelpe å få utjevnet slik at det blir mer likt db nivå generelt i rommet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Hva er du minst fornøyd med i lyden? Er ikke vits å oppgradere bare for å håpe på at det kanskje gjør en minimal forskjell.

Subwoofer kan være ganske greit hvis du sliter litt med å få plassert 215 optimalt. Er vanskelig å få plassert en høyttaler optimalt i både bassen og diskanten syntes jeg. Ettersom utfasingene i bass og mellomtone/diskant skjer ved ulike avstander og frekvenser. En subwoofer vil da kunne hjelpe på bassen ved at du får utjevnet bassen i rommet. I praksis så vil det i ditt rom være steder som har mye bass, og noen som har lite bass. En subwoofer kan da hjelpe å få utjevnet slik at det blir mer likt db nivå generelt i rommet.

Vet ikke helt hva jeg egentlig skal forvente av disse høytalerne siden jeg ikke kjenner noen som har større eller samme.

Har bare hørt flere som sier at Alto Mac ikke akkurat er det beste merket, og at de skryter på seg mer RMS watt en hva de egentlig har.

Så jeg tok utgangspungt i at Alto var en dårlig forsterker til mine høytalere, og at jeg får mer lyd med andre fosterkere med mer watt, alto oppgir vel heller ikke watten med hz og THD.

THD har jeg heller ikke peiling på hva er, men er jo greit og ha et effekttrinn som funker i samme hz som høytalerne.

Høytalerne står helt feil i forhold til hva de burde gjøre ettersom jeg har combi stue og kjøkken nå som er ca 10 x 5 (?) meter målt med føttene der det er 5 meter fra vegg til vegg der høytalerne spiller, har også utgangsdør rett vedsiden av høytaleren, så den står bare ca 30 cm ut fra veggen med 1.5 meter mellom hver høytaler.

Spiller fint i gjørnet her, mister fort effekt når jeg setter meg litt mer mot kjøkkenet.

Men om 2 mnd flytter jeg til ny leilighet med større, egen stue. Da blir det mulighet til og sette opp høytalerne litt bedre

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg heller ventet med forsterker til du har kommet deg inn i ny leilighet. Det blir enklere å finne ut hva du mangler, og det er ikke sikkert det faktisk er forsterkerkraft

Mvh Faller

Lignende tråder

1. Max effekt på cerwin vega?
    By Malcolm in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 05-25-2011, 08:59
  2. Bang & Olufsen med cerwin vega høyttalere - forsterkere
    By Dr. Drum in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 17
    Siste melding: 04-05-2011, 10:07
  3. cerwin vega ve 12 hvilken effekt?
    By kriss66 in forum Receivere/forsterkere