Passiv SUB som matcher toppene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passiv SUB som matcher toppene

Jeg har nettop kjøpt et par brukte STK SPM-155AP for 4k til sammen, og må si meg litt misfornøyd med at de clipper litt fort. I tillegg er Jack 6.3 inngangen ødelagt på den ene, så jeg bruker foreløpig en macgyverløsning fra line out Jack'en på den ene til 2xRCA på den "defekte".

Har testet høyttalerne litt i de høyere lydnivåene, og jeg merker at det trengs en sub for å nå de lave frekvensene, og for å kunne skru ned bassen på toppene (slik at jeg kan kjøre de høyere før de clipper)

Jeg har en QSC USA 900 liggende fra det forrige anlegget mitt som yter 900W i 8ohm (tåler lavere impedans brokoblet), og jeg tenker det skal holde om jeg brokobler den mot en passiv 900W (8ohm) sub.

Følgelig blir spørsmålet mitt:

Har dere noen forslag til passive subber (8ohm) til under 3-4 tusen som kan passe til en 900W forsterker? Helst en 18" - ellers kan jo en veldig effektiv 15" funke også...

Har funnet en 18" passiv sub fra fence audio på brukten for bare tusenlappen - er dette noe å gå for? Som følge av lavt budsjett nøyer jeg meg med litt upresis bass, så lenge den kan spille noenlunde høyt uten å clippe

På forhånd, takk for hjelpen!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Jeg ville ikke kjøpt en fence av diverse grunner som pålitelighet, SPL/kvalitet og ikke minst at det er mer "hifi" enn PA.. Har selv hatt disse toppene du nevner og ja de tåler ikke mye trøkk før de clipper, men de kan spille relativt OK sammen med sub. Problemet er jo at du bør ha en sub du kan dele relativt høyt da du må kutte i bassen i toppen og mister jo da også low-mid og ikke bare "bunnen".

Mtp. at denne forsterkeren din ikke har noe delefilter innebygget heller så vil du jo også trenge dette dersom du skal gå for en passiv sub. Jeg er jo generelt lite fan av å ha passiv/aktiv rigg da dette fort skaper krøll og ikke er særlig "utleievennlig" heller.

Vil derfor heller anbefale deg å selge forsterkeren å kjøpe en aktiv sub :-) Let på brukten - du får tak i mye for lite penger!

Lignende tråder

1. Matcher dette bra?
    By TrondHe in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 10-21-2008, 18:23
  2. Cd-spiller som matcher NAD M3
    By stianos in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 10-26-2007, 18:29
  3. hvilken forsterker til å drive toppene til kappa 9.2i
    By Patos_L500 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1