Den årlige Russebil PA posten! Trenger hjelp med strøm...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Den årlige Russebil PA posten! Trenger hjelp med strøm...

Heisann...

Russetiden er på vei inn og planleggingen har begynt... og da kommer det spørsmål

kort og enkelt: vi har fått tak i 2 stk aggregat fra Stanley. et på 2700w og et 2200w. Vi har allerede et bilstereo i bilen men ønsker å lage et show for folket ut bakluka. Vi ønsker å ha et PA anlegg som vi får plass til i bagasjerommet. Har sett mye på anlegg fra Billebro?? å synes pakkene og prisene er fine. vi ønsker å legge oss omtrent på 8k for anlegget.

hovedspørsmålet mitt er da, for å beregne hvor store høyttalere jeg kan ha, må jeg da se på watten som aggregatet produserer i forhold til rms watten eller peak watten på anlegget? for all del er det sikkert et annet regnestykke også...

Trenger virkelig hjelp på dette. ps. vi har også strober, røykmaskiner osv så hovedtanken er å ha dette på det lille aggregatet og PA på det store

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: etter å ha lest om billebro på nettet tror jeg at jeg heller satse på fence audio eller noe annet. men spørsmålet er fortsatt hvor store høyttalere kan jeg ha på disse aggregatene

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrian.F Vis post
    Heisann...

Russetiden er på vei inn og planleggingen har begynt... og da kommer det spørsmål

kort og enkelt: vi har fått tak i 2 stk aggregat fra Stanley. et på 2700w og et 2200w. Vi har allerede et bilstereo i bilen men ønsker å lage et show for folket ut bakluka. Vi ønsker å ha et PA anlegg som vi får plass til i bagasjerommet. Har sett mye på anlegg fra Billebro?? å synes pakkene og prisene er fine. vi ønsker å legge oss omtrent på 8k for anlegget.

hovedspørsmålet mitt er da, for å beregne hvor store høyttalere jeg kan ha, må jeg da se på watten som aggregatet produserer i forhold til rms watten eller peak watten på anlegget? for all del er det sikkert et annet regnestykke også...

Trenger virkelig hjelp på dette. ps. vi har også strober, røykmaskiner osv så hovedtanken er å ha dette på det lille aggregatet og PA på det store
    Gå for noe som er effektivt. Typ horn eller noe. Da kan dere spille grisehøyt med små forsterkere. Evt. Fence eller noe i den dur. Ikke forvent at det overlever russetiden, så ikke forvent at slike "investeringer" dør. anlegg og russ er som regel synonymt med ødelagt anlegg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, tenker å gå for disse: http://fnky-audio.no/pa-lydutstyr/pa...200-stage18sub med en ekstra sub, og hakket større forsterker. men vil aggregatet kunne drive det?????????

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrian.F Vis post
    haha, tenker å gå for disse: http://fnky-audio.no/pa-lydutstyr/pa...200-stage18sub med en ekstra sub, og hakket større forsterker. men vil aggregatet kunne drive det?????????
    Det skal gå fint.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er russ selv til neste år, og leide ut anlegg til russ i fjord. Hadde kikket på brukten! Hadde gått for to lettdrevne topper som spiller høyt, og to bassere (15"/18" PA, og IKKE bilsubb!!!). Hvis du får plass til "ferdig kasser" så går du for det, eller hvis du er litt kyndig lager/tilpasser du selv Gamle gode kvalitetshøyttalere kan spille mye bedre enn nye billig PA høyttalere! Også er gamle høyttalere billigere også ) Bare IKKE gå for bilanlegg hvis du skal ha det til å spille ut av bilen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde den "feilen" i fjor. Gikk for bil subber (hadde 4 X 18" subber, fyy søren så mye bass!!) men problemet var at det ikke spilte så høyt ut av bilen. Brukte fulltonere fra JBL. bassene var fra Dynabel. Men var ikke mange som slo oss på inne-innlegg da :P

Lignende tråder

1. Trenger help angående aggregat russebil.
    By marc in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-2013, 11:21
  2. trenger Nytt lydkort. Er på vei med posten
    By Duppi dupp in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 7
    Siste melding: 12-17-2011, 00:22
  3. Forsterker til russebil, trenger tips!
    By cyl8r in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 3
    Siste melding: 04-08-2008, 22:04
  4. Hjelp med russebil
    By fonbæk in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 3
    Siste melding: 04-07-2008, 23:40
  5. russebil hjelp
    By ]DUB[ in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 9
    Siste melding: 08-07-2007, 16:36

Stikkord for denne tråden