Carvin hornsubber - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh Vis post
    Varierer vel fra receiver/pre. Jeg trengte ikke det når jeg kjørte en passiv jbl 4645 med PA amp fra en RX-V767.. Fant ingenting rundt dette i manualen til AVR3808´en min.

Du bør jo fint klare å høre om den spiller høyere en den burde, da vil du jo isåfall trenge det :-)
    Du tenker tydeligvis på low pass. Det jeg mente var et filter som fjerner det under 30-40 hz, for å skåne elementene, siden de ikke trenger å spille så lavt i frekvens.

Det fungerte utmerket på musikk, men hva når jeg setter på en film med mye bass ned mot 20hz?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Du tenker tydeligvis på low pass. Det jeg mente var et filter som fjerner det under 30-40 hz, for å skåne elementene, siden de ikke trenger å spille så lavt i frekvens.

Det fungerte utmerket på musikk, men hva når jeg setter på en film med mye bass ned mot 20hz?
    Se om du finner et delefilter. Så kobler du det fra Reciver til delefilter, så til subforsterkeren. f.eks Behringer CX2310 eller tilsvarende.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Se om du finner et delefilter. Så kobler du det fra Reciver til delefilter, så til subforsterkeren. f.eks Behringer CX2310 eller tilsvarende.
    Jeg har et tilsvarende filter liggende, men jeg tror ikke det er noen instillinger der for å kutte det under 25 hz. Er det virkelig nødvendig å begrense de laveste frekvensene på disse elementene? De kommer aldrig til å bli kjørt mot max. Jeg tror det viste ca 10 watt på ampen når det begynte å bli ubehagelig høyt på musikk.

Planen var å ikke bruke filter, bare dele i reciver. Delefrekvens 120-150hz. SVSen begrenser jeg da oppad til 40-50hz med den innebygde x-over innstillingen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et tilsvarende filter liggende, men jeg tror ikke det er noen instillinger der for å kutte det under 25 hz. Er det virkelig nødvendig å begrense de laveste frekvensene på disse elementene? De kommer aldrig til å bli kjørt mot max. Jeg tror det viste ca 10 watt på ampen når det begynte å bli ubehagelig høyt på musikk.

Planen var å ikke bruke filter, bare dele i reciver. Delefrekvens 120-150hz. SVSen begrenser jeg da oppad til 40-50hz med den innebygde x-over innstillingen.
    Du kan vel kutte fra 40hz eller 50hz vel? Hvilket filter har du?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager, av og til det går litt fort :-)

Altså du trenger ikke å dele dersom 1) ampen ikke klipper når du kjører på ønsket volum i tunge bass-scener eller 2) elementene ikke bunner/lager ulyder. Noen forsterkere har en liten "clip" du kan dytte på som aktiverer f. eks 25hz filter.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh Vis post
    Beklager, av og til det går litt fort :-)

Altså du trenger ikke å dele dersom 1) ampen ikke klipper når du kjører på ønsket volum i tunge bass-scener eller 2) elementene ikke bunner/lager ulyder. Noen forsterkere har en liten "clip" du kan dytte på som aktiverer f. eks 25hz filter.
    Elementer som sitter i Horn er VELDIG utsatt hvis du spiller for lave frekvenser på de. Skal ikke mye til for å kjøre de ut av komfortsonen.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel kutte fra 40hz eller 50hz vel? Hvilket filter har du?
    Jeg tror laveste deling på dette filteret er 100hz, men jeg skal sjekke når jeg kommer hjem.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementer som sitter i Horn er VELDIG utsatt hvis du spiller for lave frekvenser på de. Skal ikke mye til for å kjøre de ut av komfortsonen.
    Har jo ingen betydning hva elementer eller hva kasse det er.. Det jeg sa er jo fremdeles sant

Høres rart ut med bare 100, men det er flere eldre delefiltere som typisk har 60-80hz til 200hz. De er jo beregnet for å dele mellom sub-topp.. Nyere "Loudspeaker management"-systemer kan du gjøre som du vil med.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et eldre filter ja. Monitor U.S.A 838 series II. Og det ser ikke ut for å kunne dele lavere enn 100hz

Kansje jeg bare tar sjangsen på at det går bra. Subbene var jo tross alt gratis.

Er jo ikke mye effekt som skal inn heller. Jeg tipper følsomheten ligger rundt 100db/w, og med to stykker skal det gi seks db økning. La oss si 106db med en vatt, 109 med to, 112 med fire, 115db med 8, 118db med 16, og 121decibel med 32watt.

Da er vi mer enn høyt nok for min del, rommet er jo ikke mer enn drøyt 20 kvadrat.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo og kjøre subbene sammen med front ht, da er det jo ikke noe problem. Bortsett i fra at senteren ikke får hjelp av hornsubbene.

Hm, kansje jeg skulle bygget meg en hornsubb til? Bare til senteren. Jeg har jo et ekstra 18" element.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo og kjøre subbene sammen med front ht, da er det jo ikke noe problem. Bortsett i fra at senteren ikke får hjelp av hornsubbene.

Hm, kansje jeg skulle bygget meg en hornsubb til? Bare til senteren. Jeg har jo et ekstra 18" element.
    Kvisleis element er det? Kan kanskje horn-respe litt for deg

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvisleis element er det? Kan kanskje horn-respe litt for deg
    Er det som står i subben i midten. Regner med det er samme elementet som i hornsubbene.

Carvin hornsubber-dsc00157-jpg

Det blir nok ikke prioritert hornbygging med det første, jeg får vel heller bite i det sure eplet og kjøpe meg et nytt delefilter.
    Men hvis det blir bygging, så sier jeg tusen takk til litt tips

Vet du hvor lavt i frekvens en kan dele med det Behringer filteret du linket til?
    Sist endret av Skalle; 03-20-2014 kl 23:27

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe hensikt å kjøpe behringer SUPER-X PRO CX3400 i stedet for Behringer CX2310? Det er jo ikke mye dyrere, men har flere funksjoner.

http://www.4sound.no/pa/signalproses...00-super-x-pro

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe hensikt å kjøpe behringer SUPER-X PRO CX3400 i stedet for Behringer CX2310? Det er jo ikke mye dyrere, men har flere funksjoner.

http://www.4sound.no/pa/signalproses...00-super-x-pro
    Legg heller pengene i DSP. kjøp Behringer Ultradrive. MYE mer innstillinger.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg heller pengene i DSP. kjøp Behringer Ultradrive. MYE mer innstillinger.
    Da begynner det plutselig å bli penger av det

Er en tusenlapp opp, om det er denne du mener. http://www.norskmusikk.no/product/7p...t.0.8074038.do

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, så jo litt snasen ut den ultradriven.

Er en nødt å koble PC til den? Eller er det bare for å få tilgang til flere funksjoner?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit. Skal flytte, og ikke sjangs å få hornsubbene inn i den midlertidige kinoen. De er alt for store.

Noen ide om hva slike er verdt?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •