Thomanns egne merker, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thomanns egne merker, erfaringer?

Har skrevet ganske mange tråder i denne kategorien, men har ikke tenkt til å gi meg helt enda.. 4 x PD186 horn er under konstruksjon, og det meste av anlegget jeg har er solgt/selges. Skal bli deilig med alt nytt! Har kikket en del på thomann sine egne merker, innen lyd og lys. Det som er mest av interesse er ampene og lysene.

Ampene jeg har kikket på og står i mellom er TSA 4000/2200 og Proline3000. Har nesten bestemt meg for 2 x TSA4000 til subbene og 1 x TSA2200 til toppene. Vil ha samme merke og serie av ampingen. TSA4000 leverer 1000W RMS per kanal i 8ohm. Noen som har noen erfaringer/meninger?

Angående ledbarene og lys generelt, er det stor forskjell i pris. Skjønner at pris og kvalitet/funksjoner henger sammen. Men ser også at det finnes forskjellige typer ledbarer. American DJ har mye snacks, men er jo også dyrere... Noen som har tips/erfaringer med produktene fra thomann? Og generelt hva slags lys jeg egentlig burde ha? Vil bli brukt til litt utefester og lokalfester. Så for meg 4 scannere, 2 ledbarer og 2 strober. Røykmaskin kjøpte jeg for ikke så veldig lenge siden. Alle råd og erfaringer mottas med takk!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd lettvektsmodellene til thomann, bare de tyngre klasse AB konstruksjonene. Tamp-TA2400 og Tamp Proline 3000. Begge ampene leverer veldig bra. Men dog vil jeg si at de er litt små til å drive 4 subber. Da må må du hvertfall ha 2 proliner. Da får du nok jus, men også et tungt rack.

Brukte Crest CA, Crown MA vil være mye bedre valg, i mine øyne.

Er det noen konkrete led produkter du ser etter? Er utrolig mye å velge mellom. Mye som funker bra.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg har ikke prøvd lettvektsmodellene til thomann, bare de tyngre klasse AB konstruksjonene. Tamp-TA2400 og Tamp Proline 3000. Begge ampene leverer veldig bra. Men dog vil jeg si at de er litt små til å drive 4 subber. Da må må du hvertfall ha 2 proliner. Da får du nok jus, men også et tungt rack.

Er det noen konkrete led produkter du ser etter? Er utrolig mye å velge mellom. Mye som funker bra.
    Det er det med vekt også... Derfor var jeg veldig interessert i2 stk TSA4000 til subbene Av LED produktene er det LED-barene og scanner/moovingheads jeg har kikket mest på. Moving heads blir fort dyrt regner jeg med. Ser man får tak i hoder til rundt 2k, og folk sier de er helt greie. Scannere har jeg hørt blir veldig fort ødelagte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Det er det med vekt også... Derfor var jeg veldig interessert i2 stk TSA4000 til subbene Av LED produktene er det LED-barene og scanner/moovingheads jeg har kikket mest på. Moving heads blir fort dyrt regner jeg med. Ser man får tak i hoder til rundt 2k, og folk sier de er helt greie. Scannere har jeg hørt blir veldig fort ødelagte?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •