Cerwin Vega CVP 152 omtale

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CVP 152 omtale

Har nå kjøpt en god del utstyr, og blandt 3 stk CVP152. Tenkte jeg bare kunne skrive litt om de, da jeg ikke fant så mye info selv.

Bruker en Behringer EP4000 på de nå og føler at de trenger litt power! Jo mer du gir dem jo bedre spiller de. Testet de i låven og ute, og de kom virkelig fram ute! Fikk nesten litt sjokk over hvor godt de spilte ute! Brukte ikke noe sub på de nå, og trengte ikke det heller egentlig. God og fyldig lyd, med god punch. Er ikke helt den samme dypbassen som er i type xls215, men spilte dypt nok etter min mening. Er vandt til å drasse på noen store 2x15 høyttalere, så disse var en drøm å flytte rundt på! Kan absolutt andbefale disse høyttalerene, men 6799kr stk, syntes jeg er litt stramt mtp. hva man får for samme pris. Men for all del, spiller knall bra! De relativt små kassene, gir mye lyd. God tight bass, med en kraftig diskant som ikke kan sammenliknes med cls/xls. Kassene er solide med gode håndtak.

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bassboosting eller annen EQ nødvendig for at dem skulle spille fyldig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, mer smak og behag sak. Jeg la til litt midbass og litt diskant, for å få den ekstra fylden. Trengte ikke voldsomt med EQ.. Har gjort en spillejobb med de, og det funket knall! Syns de spiller veldig kult!

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ganske bra ut. Hvordan var lyden ellers, jeg mener om det var noe egenresonans fra selve kassene eller om det spillte ganske rett/ flatt hele veien?
    Kunne ha vært gøy med en liten video på tube

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kassene er veldig solide, ikke de letteste men det ser jeg nesten bare som et pluss. Veier vel 30kg, noe jeg mener er helt greit, går fint ann å løfte de opp på stativ alene. Har testet litt forskjellig musikk og hadde en spillejobb med de, og har ikke hørt noe kasseresonans slik jeg har EQ'et de nå, syns jeg de spiller meget bra i alle register Det jeg også liker er at det ikke blir noe blaffring i bassreflexene selv om man drar på litt og de da flytter en god del luft ut av de portene!

Skal selge unna det meste av utstyret nå, men skal beholde de 3 CVP'ene og kjøpe en til! Har bestilt 4 stk PD 186 nå, og tenker å lage to Gsub (218 bassreflex). Skal lage en tråd på det når jeg starter å bygge! Elementene kommer og ca 4-5 uker, men tenker å starte på kassene nå snart. Blir mest sannsynlig 2 stk Gsubs til hvis det blir vellykka, 4 totalt 8) Kjøper inn nytt lyssystem også )

Skal se om jeg kan få lagd en video av de og lagt ut på tube'n

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv XLS 215 som jeg bruker en Crown XTI 4000 på nå, og de er skuffende mtp diskant, ellers er jeg godt fornøyd. Vet det er vern på diskanten, så man ikke skal brenne de, men får være måte på. De kobler ut av ingenting... Så jeg skal enten selge eller finne ut om det går an å koble ut det vernet og oppgradere til en bedre diskant driver. Vet du hva driveren i dine diskanter heter? Hadde vært morro å testa med de

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •