Rimelig aktiv HT til "grillparty´s"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig aktiv HT til "grillparty´s"

Hello

Skulle hatt et par aktive høyttalere til å slenge utpå terrassen når vi tar noen pils uti gården, og til å drasse med seg på hytteturer f.eks. Lånte tidligere et par JBL Eon, og pga vekt og størrelse var disse geniale til formålet, og spilte igrunn ganske greit!

Er det noen andre alternativ jeg bør sjekke ut, eller er Eon veien å gå?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QSC K serie har mer justeringsmuligheter. bla. "deep" som gjør at du får mer bass. Også har den RCA innganger.

Låter bedre enn EON også.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo komme enda billigere ut med ett par Behringer Eurolive B212D eller B215D.. Låter helt OK og koster noen par med sokker :grin:

Ellers er de nye EON mye bedre enn de gamle, som ikke var så bra..

Du kan jo også vurdere Yamaha DXR som er nokså billige som har fått gode tilbakemeldinger.. EV har jo også ZLX/ELX som er nokså billige kasser.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skytech er dritt.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror at KRK kan være et godt alternativ. kanskje en litt større versjon en den som er nevnt over. siden dere bare trenger "aktive høyttalere til å slenge utpå terrassen når vi tar noen pils uti gården," så virker det ikke som om dere trenger øredøvende lydvolum. 2 slike
    KRK RoKIT RP10-3
    gir deg mye dypere bass en noe annet PA kan gi deg på begrenset budsjett, i tillegg så tar de høyttalerene svært liten plass og vil spille forholdsvis høyt. eneste problemt kan være transport til hytte da disse ikke har beskyttelse forran elementene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde absolutt vurdere MAUDiO GSR12. 4sound har tilbud på de, 2499 pr stk, førpris 4799. Var å hørte på de, å de låt mye bedre en jeg hadde trodd! De er også veldig lette, 14 kg. Trodde det bare var drit pga vekt, men de låt knall bra! Det er også noen forhåndsinnstilte innstillngsmuligheter bak, for forskjellige typer musikk/tale.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Skytech er dritt.
    kunne ikke sagt det bedre selv, innavla dritt..

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Er det problematisk å bruke overgang fra RCA->XLR på disse HT? Kommer til å bare dra noen kabler fra pre-out´en på receiveren inne

Hva med Power Dynamics, som Soundshop fører?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Takker for tips Er det problematisk å bruke overgang fra RCA->XLR på disse HT? Kommer til å bare dra noen kabler fra pre-out´en på receiveren inne

Hva med Power Dynamics, som Soundshop fører?
    Det går fint å bruke overgangskabel.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Rune Bakke
    Guest

Tips

Som andre sier her inne, det kommer ann på hva du skal bruke det til, hvor høyt du spiller og om det skal kunne tas lett ut og inn!

Det tusser av aktive høyttalere på Finn. Men det er så ymse med kvaliteten.

QSC er nevnt, og QSC K8 er et veldig bra (men litt dyrt) alternativ. De låter helt fantastisk og har en bass som svært få på den størrelsen kan matche. De er små og jeg tror du hadde klart deg med 1 høyttaler!
    De er enkle å koble og man trenger ikke overganger.

Uansett, kjøp en aktiv høyttaler med mulighet til å justere bass. Om du spiller lavt, så kan det redde lyden fra å bli lite interessant å høre på.

Andre gode merker er Mackie, JBL, RCF og Alto. Sistnevnte er i den billige enden av skalaen, men det er et kjent og innarbeidet merke som lager helt OK høyttalere. De er også lette og enkle å ha med å gjøre.
    Har du iPad? Denne er ikke dum:
    ALTO I-PAD HØYTTALER 200 watt RMS - Kampanje ! - FINN Torget
    Eventuelt denne:
    Alto TS112W Aktiv / WIRELESS - FINN Torget

Dette er også en god høyttaler til en OK pris:
    B-52 ACTPRO-12M (AKTIV 500W) - FINN Torget
    Husk at du trenger bare 1!

Mackie er selve bransjestandarden:
    MAckie SRM450 v2 Limited Black - FINN Torget

Kasnkje et komplett anlegg med sub:
    1600W aktivt 3-veis lydanlegg fra UK. KAM Compact 10 - FINN Torget

Uansett, lykke til! :-)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Kasnkje et komplett anlegg med sub:
    1600W aktivt 3-veis lydanlegg fra UK. KAM Compact 10 - FINN Torget

Uansett, lykke til! :-)
    Beklager, men jeg kan ikke ta posten din seriøst når du avslutter med en link til et ukjent og "typisk dårlig kvalitet", og ikke minst fra billebro..

Mackie er forøvrig ikke noe bransjestandard og du kan ikke stille bass på QSC K-serie.. :-?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Beklager, men jeg kan ikke ta posten din seriøst når du avslutter med en link til et ukjent og "typisk dårlig kvalitet", og ikke minst fra billebro..

Mackie er forøvrig ikke noe bransjestandard og du kan ikke stille bass på QSC K-serie.. :-?
    Med "stille bass" så tenker man nok på knappen bak hvor du kan bestemme avrulling

- Ext sub ( avrulling høyt oppe )
    - Normal
    - Deep ( Mye bass )

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Rune Bakke
    Guest
    Jeg kan dessverre ikke ta deg spesielt seriøst når du klarer å ta feil på alle punkter du påpeker.
    Jeg tok med det siste som et billig alternativ for en som sikkert ikke vil bruke mye på dette.
    Mackie er mestselgende og dermed har den satt standarden. Hvor vanskelig er det å skjønne?
    Som Ostemannen sier, man kan med en knapp velge typen bass.
    Skal du klage, sørg for å ha faktaene dine på plass først!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Jeg kan dessverre ikke ta deg spesielt seriøst når du klarer å ta feil på alle punkter du påpeker.
    Jeg tok med det siste som et billig alternativ for en som sikkert ikke vil bruke mye på dette.
    Mackie er mestselgende og dermed har den satt standarden. Hvor vanskelig er det å skjønne?
    Som Ostemannen sier, man kan med en knapp velge typen bass.
    Skal du klage, sørg for å ha faktaene dine på plass først!
    Om du bestiller fra billebro er du heldig om du mottar en vare og super heldig om du faktisk mottar korrekt vare, det er jo bra at han kaster bort de få pengene han har og ikke får noe.. Gjør et søk på billebro.

Fordi noe er mestselgende så er det standarden og attpåtil bransjestandard? Ja da er vel Klipsch bransjestandard for alle hjemmekino/hifi-folk for de er mestselgende. Mackie satt en ny standard når SRM kom på markedet ja, men de er forbigått for lenge siden. Deres nye HD serie er mer på verksted enn ute på jobber også, tror du vi som skal tjene penger på boksene kjøper slikt?

Deep endrer delefilter - og fjerne diverse peaks i bass for å normalisere og klare et høyere bassnivå over lenger tid. Det blir som en blanding av limiter og loudness. Du "stiller ikke opp bassen".

Rune Bakke
    Guest
    Hvorfor i alle dager krangler du sånn? Du får krangle med noen andre. Du virker litt vel krampaktig kranglete, blander fakta og du flisespikker noe helt utrolig. God bedring.

Om du bestiller fra billebro er du heldig om du mottar en vare og super heldig om du faktisk mottar korrekt vare, det er jo bra at han kaster bort de få pengene han har og ikke får noe.. Gjør et søk på billebro.

Fordi noe er mestselgende så er det standarden og attpåtil bransjestandard? Ja da er vel Klipsch bransjestandard for alle hjemmekino/hifi-folk for de er mestselgende. Mackie satt en ny standard når SRM kom på markedet ja, men de er forbigått for lenge siden. Deres nye HD serie er mer på verksted enn ute på jobber også, tror du vi som skal tjene penger på boksene kjøper slikt?

Deep endrer delefilter - og fjerne diverse peaks i bass for å normalisere og klare et høyere bassnivå over lenger tid. Det blir som en blanding av limiter og loudness. Du "stiller ikke opp bassen".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •